راهنمای خرید در دبی | در دبی کجا چه بخریم؟

 اگر قصد خرید از بزرگترین مرکز خرید دنیا را دارید سفر به پایتخت خرید در خاورمیانه یعنی دبی را پیشنهاد می کنیم. در این شهر بالغ بر 70 پاساژ بزرگ و مراکز خرید وجود دارد که خرید در دبی به یکی از بهترین سرگرمی ها تبدیل کرده است. و البته باعث رونق تجارت در این منطقه نیز شده است. در هر حال در مکانی به این شلوغی و عظمت حتما قبل از خرید باید نکاتی را به یاد داشته باشید. مال بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه در دبی واقع است و به جرات یکی از جاذبه های گردشگری در دبی را مراکز خرید دبی و لذت خرید در آن می توان دانست. اگر بازدید از پاساژهای و مغازه های پر زرق و برق و خرید کردن جزو علاقمندی های شماست به طور قطع دبی یک تجربه متفاوت و بی نظیر برای شما محسوب می شود. خرید از این مراکز بزرگ علاوه بر اینکه بسیار مفرح و لذت بخش است اما کمی نگران کننده نیز هست. اینکه برای خرید هر کالایی به کدام پاساژ و مرکز خرید مراجعه کنید نیاز به اطلاعات و راهنمایی دارد. یکی از بهترین کارهایی که می توانید تهیه لیست خرید است که بعد از آن کسب اطلاعات لازم  از مراکز فروش این وسائل است تا بتوانید به طور برنامه ریزی شده خریدهایتان را با بهترین قیمت و کیفیت تهیه کنید. در زیر مطالبی گردآوری شده است که قطعا برای خرید سوغاتی های دبی به شما کمک خواهد. این راهنما شامل اسامی، سوغاتی های دبی، مراکز خرید دبی و نکاتی که باید در این مراکز خرید رعایت کنید است.

خرید در دبی

چی بخریم؟

اگر به دنبال خرید در دبی هستید قطعا می دانید که بعضی از کالاهای موجود در دبی فقط در این شهر پیدا می شود و از سوغاتی های اصلی آن محسوب می شود. اما تعداد کثیری از کالای دیگر که در این شهر برای فروش به نمایش گذاشته می شود ممکن است در شهر ها و کشورهای دیگر از جمله کشور خودتان هم پیدا شود. به هر حال خرید سوغاتی و یادگاری در سفر یکی از تفریحات برای گردشگران محسوب می شود. در زیر چند مثال از کالاهایی را که به طور معمول گردشگران برای خرید انتخاب می کنند آورده شده است.

چی بخریم؟؟

سوغاتی های دبی: لباس

اگر قصد خرید در دبی را دارید، انواع لباس ها با جنس و ظاهر گوناگون و مارک ها و قیمت های مختلف را می توانید پیدا کنید. برندهای بین المللی در فروشگاه های دبی شعبه دارند. اگر از دسته افرادی هستید که برای لباس حاضرید هزینه کنید سر زدن به این مراکز خرید خالی از لطف نیست و لباس های شیک و خاص را با بهترین کیفیت می توانید تهیه کنید. اگر به گشت و گذار در مراکز خرید دبی بپردازید حراجی هایی را که در تمام فصول سال به مناسبت های مختلف برگذار می شود از دست نخواهید داد. و می توانید پوشاک مورد نیاز خود را با قیمت مناسب تهیه کنید.

خرید لباس در دبی

سوغاتی های دبی: وسایل الکترونیکی

دبی یکی از بهترین مکان هایی است که می توانید لوازم الکتریکی را به قیمت مناسبی تهیه کنید. نمایشگاه فناوری اطلاعات خلیج (GITEX) هر سال به مدت 7 روز در دبی برگذار می شود که همه ی برندهای معروف از سراسر دنیا در این نماشگاه حضور دارند. در زمان خرید لوازم الکتریکی از دبی حتما به گارانتی و ولتاژ برق دستگاه دقت کنید زیرا امکان دارد با استانداردهای برق ایران متفاوت باشد.

خرید لوازم الکترونیک

سوغاتی های دبی: فرش

کشور ما ایران بهترین  فرش های دست بافت را دارد که دارای شهرت جهانی هستند. اما دبی دومین مکانی است که می توان فرش های با کیفیت را تهیه کرد. انواع فرش ها در اندازه ها و طرح و نقش های مختلف در فرهنگ های گوناگون معانی خاص دارند. فرش های دستبافت و ابریشمی بسیار نفیس و گران قیمت را در دبی می توانید پیدا کنید که بیشتر از ایران و کشمیر وارد این شهر می شوند. اگر قصد خرید فرش را از این مکان ها دارید حتما بیشتر در مورد این کالای نفیس اطلاعات کسب کنبد یا حتما از کسانی که در این زمینه تجربه دارند کمک بخواهید.

خرید فرش

سوغاتی های دبی: شال کشمیر و ابریشم

یکی از هدایایی که می توانید برای عزیزانتان در هنگام خرید در دبی تهیه کنید انواع شال است. انواع شال ها یا الیاف طبیعی و مصنوعی با قیمت های مختلف موجود هستند. به طور معمول الیاف طبیعی در مراکز خرید مختلف با قیمت بالاتری به فروش می رسند. مرکز خرید  Diera را می توان مخصوص شال و روسری دانست که چندین فروشگاه به این منظور در این مرکز خرید به فعالیت می پردازند.

شال و کشمیر

سوغاتی های دبی: خرما و شیرینی های خرمایی

خرید در دبی، بدون خرید خرما؟! تقریبا در بیشتر کشورهای خاورمیانه خرما وجود دارد. اما در دبی می توانید اما محصولاتی که از خرما به دست آمده اند مانند انواع شیرینی های بسیار خوشمزه خرمایی را به طور یکجا ببینید به خصوص خرمای عجوه که از خرماهای بسیار لذیذ و نادر است زیرا نخل آن هر چند سال به بار می نشیند.

خرما

سوغاتی های دبی: عطر

عطر یکی از سوغاتی هایی است که در خرید در دبی بسیار مورد توجه گردشگران قرار می گیرد. انواع عطرهای عربی و مارک را می توانید در مراکز خرید با قیمت های مقرون به صرفه تهیه کنید. غیر از عطر و ادکلن های برند عود و بخورها با راحیه بسیار خوشبو در مغازه ها به فروش می رسد که می توانید با جستجو در بازار با قیمت های  مناسب آن را تهیه کنید.

عطر

سوغاتی های دبی: خنجرهای سنتی

انواع خنجرها را که نقوش عربی بر آن ها حک شده است می تواند در لیست خرید در دبی شما قرار بگیرد و یک یادگاری به یاد ماندنی از دبی باشد را می توان در بعضی از مراکز خرید پیدا کرد. خنجرهایی زیبای نقره که می تواند بی شک از دکوری های زیبا به شما آید.

سوغاتی های دبی: خنجرهای سنتی

سوغاتی های دبی: شکلات

اگر عاشق شکلات و کاکائو هستید به هیچ وجه شکلات های دبی را از دست ندهید. طعم منحصر به فرد این شکلات ها به خاطر شیر شتر و طعم دهنده های عربی به کار رفته در آن است می تواند یک طعم به یاد ماندنی را برایتان رقم بزند. این شکلات ها در همه مراکز خرید یافت می شوند و در بسته های شیک کاملا مناسب یک سوغاتی مناسب برای عزانتان هستند.

شکلات

سوغاتی های دبی: طلا

دبی یکی از مراکز اصلی طلا در جهان است. اگر قصد خرید در دبی دارید و می خواهید طلا یا جواهر بخرید حتما به این بازار سر بزنید انواع طلاها و زیور آلات با طرح های مختلف و بسیار شیک و ظریف در این مکان به فروش می رسد. با هر بودجه ای که دارید می توانید با گشتن در این بازار طلایی  با توجه به بودجه مورد نظر خود را تهیه کنید.  در زمان خرید طلا در دبی چانه زدن را فراموش نکنید چون امری بسیار رایج است زیرا قیمت طلا در این بازار ثابت نیست و حتی با گشتن بتوانید همان طلا را با قیمت مناسب تر در مغازه ای دیگر پیدا کنید.

طلا

سوغاتی های دبی: ادویه

در تمام دنیا عطر ادویه های عربی منحصر به فرد است. ادویه های عربی را می توانید از هر مکانی در دبی تهیه کنید اما سر زدن به بازار ادویه دبی با فروشگاه های بزرگ و عطر پیچیده در فضای مغازها لذت خرید را برایتان بیشتر خواهد کرد.

خرید ادویه

غیر از مواردی که توضیح داده شد انواع وسایل و کالاهای دیگر با قیمت های متفاوت در دبی به فروش می رسد که می توانید با توجه به بودجه خود آنها را تهیه کنید از جمله این لوازم عبارتند از انواع صنایع دستی و عروسک و ...

کجا خرید کنیم؟

تا اینجای کار با انواع محصولاتی که معمولا در میان گردشگران طرفدار بیشتری دارد را معرفی کردیم. برای خرید در دبی و برای هر کدام از کالاها فروشگاه ها و مراکز خرید به خصوصی وجود دارد که انتخاب آن ها مشکل است در اینجا به معرفی مراکز خرید دبی و راهنمای خرید از آنها می پردازیم. از جمله مزایایی که فروشگاه های تجاری دبی دارند این است که در کنار مراکز خرید فضای تفریحی هم وجود دارد. انواع رستوران ها با غذاهای خوشمزه ، سینما و پیست اسکی چند نمونه از این امکانات هست که در اینجا ذکر شد. در مراکز خرید این شهر در کنا فروشگاه های مارک های مشهور بازار محلی و سنتی، لباس و زیورآلات هم وجود دارد.
در تمام این مراکز خرید هوا خنک و بسیار مطبوع است و ساعت فعالیت معمولا  10 صبح تا 10 شب است خرید در این فروشگاه ها در روز راهی خوبی برای فرار از گرمای طاقت فرسای بیرون است. اما معمولا بازار در شب ها شلوغ تر و پر زرق و برق تر است.
اگر اولین بارتان است که به این شهر سفر می کنید باید بدانید پیدا کردن بعضی از فروشگاه ها مشکل است اما می توانید برای راحتی کار تاکسی بگیرید که مقرون به صرفه نیز هست. البته در نظر داشته باشید بعضی از این فروشگاه ها دارای سرویس ایاب و ذهاب و پارکینگ هستند. اگر به صورت خانوادگی سفر کرده اید نگران خرید در دبی نباشید زیرا بیشتر مراکز خرید دارای پارک و فضای بازی برای کودکان در تمام سنین هستند. برای خرید در روز جمعه باید دیرتر به فروشگاه ها بروید زیرا زمان آغاز به فعالیت این مراکز خرید از ساعت 2 بعداظهر روز جمعه است.

کجا خرید کنیم؟

مراکز خرید دبی: امارات

امارات مال از بزرگترین مراکز خرید در جهان محسوب می شود. این مکان در واقع یک مرکز تفریحی محسوب می شود زیرا با وجود فروشگاه های متنوع و برندهای بین المللی در این فروشگاه تعدادی زیادی مکان رفاهی تفریحی از قبیل سینام وسالن آرایش و کافه و رستوران و .... هم وجود دارد. وجود پارک و فضای بازی این مکان را برای خرید و گشت و گذار خانواده ها  بسیار مناسب کرده است. از ضعف های این غول تجاری تفریحی بزرگ می توان یه عدم وجود استراحت گاه اشاره کرد بنابراین برای استراحت باید به یکی از کافه های موجود در مرکز خرید مراجعه کنید.

امارات مال

مراکز خرید دبی: بازار طلا

در این بازار تمامی چیزهایی که مرتبط به طلا و جواهرات است به چشم میخورد. انواع طلاها با وزن های متفاوت را در این بازار می توانید پیدا کنید. این بازار یکی از بزرگترین بازارهای طلای جهان است که در حال حاضر شامل دو بخش است یک بخش قدیمی و یک بخش جدیدتر. همچنین بزرگترین حلقه طلای جهان با وزن نزدیک به 6 کیلوگرم در این بازار وجود دارد که به صورت دکور و برای جذب گردشگر استفاده می شود و نامش در گینس ثبت شده است. حتی اگر قصد خرید ندارید عکس یادگاری با این شی زیبا را فراموش نکنید.بر خلاف دست فروش ها که معمولا اجناس تقلبی دارند فروشگاه های این مرکز دارای نماد اعتماد هستند و با خیال راحت می توانید خرید کنید البته برای خرید سعی کنید تمام بازار را خوب بررسی کنید زیرا قیمت طلا در این بازار ثابت نیست و با چانه زدن می توانید با قیمت مقرون به صرفه تری خرید کنید. به یاد داشته باشید استفاده از کارت اعتباری در این مرکز شامل اجرت می شود.

مراکز خرید دبی: بازار طلا

مراکز خرید دبی: دبی مال

دبی مال را می توان لوکس ترین مرکز خرید در دبی دانست. اگر در پی اجناس بسیار لوکس و مدرن هستید بازدید از این فروشگاه را فراموش نکنید. این مرکز با بالغ بر 1200 فروشگاه دارد که مارک ها وبرندهای معروف از سراسر دنیا در آن به فعالیت می پردازند. بهترین زمان خرید از این مکان مجلل در ماه ژانویه است زیرا می توانید مارک های معروف را با بهترین کیفیت در فستیوال های سالانه تهیه کنید. علاوه بر این ها وجود آکواریوم، انواع امکانات ورزشی و حتی پیست اسکی این مرکز خرید را به مکانی تفریحی تبدیل کرده است که اگر حتی قصد خرید نداری می توانید از این امکانات نیز لذت ببرید.

 دبی مال

مراکز خرید دبی: بازار مدینه جمیرا

این بازار به سبک بازارهای قدیمی است از فروشگاه های طبقاتی چندان خبری نیست و بیشتر حالت حیاطدار با فضای وسیع ساخته شده است. این بازار دارای رستوران و کافه های متعددی است که می توانید در آنها به استراحت بپردازید. اگر به زیورالات و وسادل تزینی علاقه دارید قدم زدن در این بازار را به شما پیشنهاد می کنیم البته در نظر داشته باشید قیمت در این بازار بالاتر از بازار سنتی دبی است و اجناس تخفیف چندانی ندارند.

جمیرا

مراکز خرید دبی: مرکز خرید مرکاتو (Mercato)

این مرکز خرید را می توان مرکز خرید بین المللی به حساب آورد زیرا در آن انواع شیرینی فروشی های فرانسوی و رستوران ایتالیایی وجود دارد. علاوه بر این ها سبک معماری آن متفاوت از سایر مراکز خرید است. انواع مارک های معروف دنیا از سراسر دنیا در این مرکز خرید نماینده دارند. اگر با وسیله نقلیه شخصی به این بازار سر میزنید نگران پارک نباشید زیرا این مرکز دارای پارکینگ است و البته نسبت به سایر مراکز خرید دبی خلوت تر است. قسمت فان سیتی در این مرکز فضای خوبی را برای سرگرمی فرزندان تان فراهم کرده است.

مرکاتو

مراکز خرید دبی: مرکز خرید برجمان  (Burjuman)

این مرکز خرید در واقع یک نوع مرکز تفریحی به همراه رستوران های به هم پیوسته است که منوهای بسیار متنوع  دارد و غذاهای بسیار لذیذی را ارائه می دهد. این فودکورت ها در باغ های زیبا و حیاطی روشن و آفتاب گیر خستگی خرید و پیاده روی را از تن خارج می کنند. برجمان را می توان قدیمی ترین مرکز خرید در شهر دبی به حساب آورد. این مرکز خرید با ایجاد فضایی برای کودکان و وجود تاکسی های فراوان در بیرون مرکز خرید تمامی اسباب راحتی را برای مراجعه کنندگان خود فراهم آورده است.

برجمان

مراکز خرید دبی: مرکز خرید ابن بطوطه

این مرکز خرید بسیارمتفاوت است و با بازدید از این مرکز خرید مثل این است که به 6 کشور سفر کرده باشید. این مرکز خرید به افتخار ابن بطویه گردشگر مراکشی نام گذاری شد و دارای 6 بخش است که هر کدام به سبک کشوری ساخته شده است این کشورها عبارتند از چین، شبه قاره ی هند، ایران، مصر، تونس و اندلس که ابن بطوطه به آن ها سفرکرده بود. این مرکز خرید را می توانید در بزرگراه شیخ زاید، نزدیک ورودی 6 منطقه ی آزاد جبل پیدا کنید. این فروشگاه بالغ بر 111 هزار متر زیربنای اختصاصی صرفا برای فروشگاهایش دارد که آن زا تبدیل به بزرگترین مرکز اقتباسی دنیا کرده است. فصل تابستان بهترین زمان سفر به این مکان است زیرا بازارها رونق بیشتری دارند و لوازم بیشتری عرضه می کنند. بعد از بازدید از این فضا می توانید در رستوران های آن به استراحت بپردازید.

ابن بطوطه

مراکز خرید دبی: گلوبال ویلیج (Global Village)

این مرکز خرید را در واقع می توان یک غول تفریحی سرگمی تجاری در دنیا دانست. انواع مراکز تفریحی، مغازه ها، رستوران های مختلف در فضایی بالغ بر یک میلیون و 600 هزارمتر عظیم ترین مرکز تفریحی توریستی را در سراسر دنیا به وجود آورده است که سالانه به تنهایی بیش از 5 میلیون گردشگر را جذب می کند. تمام کشورها به نوعی در این مرکز غرفه دارند. و انواع غذاها و ضنایع دستی را می توان در این مرکز یافت. با بازدید از این مرکز به نوعی با زندگی ساکنین دبی نیز آشنا می شوید. برای ورود به این مرکز باید هزینه اندکی بپردازید اما تماشای نمایش هاز زنده در مرکز این مکان تفریحی رایگان است. در زمان خرید از فروشگاه های این مرکز خرید چانه زدن را فراموش نکنید همچنین برای داشتن خرید مقرون به صرفه می توانید روزهای آخر نمایشگاه که فذوشگاه ها تخفیفات زیادی را برای محصولات خود در نظر گرفته اند به خرید بپردازید همچینین بهیاد داشته باسید این مرکز عظیم فقط از ماه نوامبر تا آوایل آوریل فعالیت دارد و زمان مراجعه به آن از 4 بعداظهر تا نیمه های شب است.

گلوبال ویلیج (Global Village)

مراکز خرید دبی: سیتی سنتر دیره (Deira City Center)

بعد از مراکز عظیم خریدی مثل ابن بطوطه، امارات مال و دبی مال چهارمین مرکز خرید بزرگ دبی به شما می رود. سیتی سنتر از قدیمی ترین مراکز خرید دبی به شما می رود که در سال 1996 تاسیس شد که بازار بزرگ آن کارفور نام دارد و قبل از ساخت سه مرکز خرید نام برده شده اولین مرکز خرید بزرگ دبی به شمار می رفت. این مرکز خرید سه طبقه، در دل خود یک هتل 5 ستاره و 112 آپارتمان دارد. سیاره جادو که از معروف ترین شهربازی های جهان است در این مرکز واقع شده است. در کنار این ها وجود 11 سینما، دو فودکورت و 370 فروشگاه و بولینگ از جمله امکانات رفاهی این مرکز به شمار می روند. علاوه بر این ها سرویس حمل و نفل به هتل های اطراف و کالا های لوکس و برند و انواع لوازم الکتریکی در به جذابیت هرچه بیشتر این ابر بازار افزوده اند. سالانه بیش از 20 میلیون توریست برای خرید و تفریح به این مرکز جذب می شوند.

مراکز خرید دبی: سیتی سنتر دیره (Deira City Center)

مراکز خرید دبی: بازار پارچه

این مرکز خرید فضایی بسیار صمیمی و دلنشین دارد انواع پارچه ها با رنگ های زیبا و چشم نواز در ابن بازار به فروش می رسند. علاوه ب پارچه تمامی محصولات پارچه ای از قبیل روتختی و کوسن و ... نیز در این بازار به چشم می خورد. در این بازار امکان ثبت سفارش محصول با پارچه مورد نظر خودتان وجود دارد کافیست انتخاب کنید تا لباس یا محصول پارچه ای مورد نظر به سلیقه خودتان دوخته شود و در محل اقامتتان تحویل داده شود. در این بازار چانه زدن را فراموش نکنید تا خریدی اقتصادی تر را تجربه کنید.

مراکز خرید دبی: بازار پارچه

کلام آخر:

دبی بزرگ ترین مرکز خرید در خاورمیانه محسوب می شود. اما علت این موفقیت را می توان موارد زیر دانست:
هر ساله در دبی فستیوال هایی برگذار می شود که واقعا لذت خرید را دوچندان می کند خریدی مقرون به صرفه و وجود نماینده های مارک های بین المللی و مشهور و خرید اجناس با کیفیت و اصل در کنار امکانات رفاهی از قبیل پارک های تفریحی،  مکان های فرهنگی، شهربازی  ها و هتل هایی با کیفیت بسیار عالی و غذاهای خوشمزه و نمایش های خیابانی در این جشنواره ها  هر چه بیشتر گردشگران را به سمت این شهر تجاری تفریحی جلب می کند.
بهترین زمان سفر به دبی ماه های ژانویه و فوریه است زیرا هوا بسیار مطبوع است وزمانی که هنوز کشورهای اروپایی درگیر زمستان هستند هوای گرم و ملایم دبی می تواند آن را تبدیل به گزینه مناسبی برای سفر بکند. فستیوال ها نیز در این زمان برگذار می شوند البته باید در نظر داشت که در این زمان دبی بسیار شلوغ است و بنابراین قیمت هتل ها و مراکز تفریحی بیشتر از سایر سال است. بنا بر این اگر قصد سفر در این ماه های سال را دارید بهتر است از قبل به فکر رزرو هتل باشید.
فستیوال تابستانی دبی در تیر ومرداد برگذار می شود (اواخز ژوئن تا اواخر آگوست) که معروف به Summer Surprises است. در این زمان سفر به دبی مقرون به صرفه تر است زیرا قیمت هتل هاو ... در پایین ترین حد ممکن خود است.
اگر قصد خرج کردن زیاد و خرید را ندارید باز هم دبی گزینه ای مناسب است زیرا تمام مراکز خرید این شهر دارای مراکز تفریحی و سرگرمی برای تمام سنین هستند و خاطرات خوبی را برای شما رقم خواهند زد. و شما به تنهایی یا به همراه خانواده یا حتی بچه می توانید از سفذتان لذت ببرید زیرا برای تمامی سنین تفریحات خاصی تدارک دیده شده است.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

در سفر به دبی چه بخریم و از کجا بخریم؟

ز. نیرومند ، جمعه 3 آبان 1398

در این بخش با تعدادی از سوغاتی مخصوص دبی و مراکز خرید و بازارهای این شهر آشنا خواهید شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :