راهنمای سفر به بوداپست | جاذبه های گردشگری بوداپست و هزینه ها

به بوداپست مجارستان می رویم، برای بازدید از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست، گشت و گذار در شهر، برآورد هزینه سفر به بوداپست و شنیدن داستان این شهر، برای آشنایی با هزینه سفر به بوداپست و ... یکی از شهرهای زیبای کشور مجارستان که دارای سبک معماری خاص و جذاب، پیشینه تاریخی فوق العاده و تفریحاتی سالم و هیجانی است، بوداپست نام دارد. بوداپست پایتخت کشور زیبای مجارستان است که در راستای رودخانه ی طویل دانوب قرارگرفته و امتداد می یابد. اگر فکر می کنید که دیدنی های بوداپست فقط درباره موزه ها و آثار تاریخی و یا موارد سنتی آن است، باید بدانید که اشتباه می کنید. در بوداپست مجارستان شما قادرید از تفریح های پرهیجان زیادی بهره مند شوید. یکی از شهرهای بزرگ کشور مجارستان که با داشتن گذشته ای درخشان، فرهنگی پر از تکاپو، معماری با جلال و شکوه توانسته گردشگران زیادی را به سمت خود بکشد، بوداپست مجارستان است. از نکاتی که در این شهر حائز اهمیت است هتل های بزرگ و مکان های ارائه غذا است که در تمام شهر دیده می شود. شما با هر سطح مالی می توانید از این اغذیه فروشی ها خرید کنید و نگران از بابت بودجه مالی خود نباشید چراکه با هر سطح مالی در این شهر گزینه ای برای شما یافته خواهد شد. در ادامه اما راهنمای سفر به بوداپست مجارستان را برایتان آماده کرده ایم تا با در نظر گرفتن هزینه سفر به بوداپست، برای سفر و بازدید از دیدنی های بوداپست برنامه ریزی کنید، بنابراین با ما همراه باشید ...

بوداپست

کمی بیشتر درباره سفر به بوداپست

اگر سفر به بوداپست مجارستان خود را از تهران آغاز کرده اید باید آگاه باشید که اختلاف زمانی تهران با بوداپست 2:30- خواهد بود. همچنین زبان اصلی این کشور مجاری است که مردم به آن صحبت می کنند. برای تغییر پول خود به ارز رایج مجارستان یا همان فورینت (huf) دقت کنید نرخ تبدیل ارز شما به این صورت خواهد بود: هر 1000 فورینت معادل 3.68 دلار آمریکا. بوداپست مجارستان به طورکلی دارای آب و هوایی متعادل و خوب است البته در ماه های آوریل تا اکتبر. در این شهر شما در تابستان ها هوایی گرم را تجربه خواهید کرد ولی این هوا به ندرت سوزنده خواهد بود. میزان بارش باران در اکثریت زمان ها در سال مقدار مشخصی دارد و خیلی زیاد نیست. پس اگر نگران این هستید که با وجود بارندگی بازدید شما از بوداپست با خللی وارد شود، باید بگوییم که در هیچ فصلی این امر رخ نخواهد داد. در فصل سرد زمستان این شهر نیز مانند باقی شهرهای جهان می تواند شاهد بارش برف بوده که این بارش گاهی بر روی زمین نیز می نشیند و آن را سفید پوش می کند به همین دلیل عمدتاً در این فصل مسافرین کمتری سفر به بوداپست دارند.

بوداپست 1

معرفی بهترین تفریح ها و جاذبه های گردشگری بوداپست

1) میدان قهرمانان

مابین خیابان andrassy و پارک شهر یک میدان را خواهید دید که یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان هست. این میدان با نام میدان قهرمانان از نقطه های گردشگر خیز بوداپست مجارستان است که باز هم محیطی عالی برای نشان دادن هنر عکاسی شماست،تا می توانید عکس بگیرید و خاطره ثبت کنید. در این میدان مجسمه های زیبایی دیده می شود از جمله تعدادی مجسمه از پادشاه هایی که بر مجارستان حکومت کرده اند. این مجسمه ها ارزش معنوی این میدان را صدچندان میکنند و این مکان را نیز به لیست دیدنی های بوداپست حتماً بی افزایید.

بوداپست 2

2) تپه و مجسمه گلرت (gellert)

به بالای تپه ی گلرت بروید و از آنجا به تماشای مناظر زیر پای خود بپردازید، به شما قول می دهیم که شگفت زده خواهید شد. جایی دنج با آب و هوایی فوق العاده که شما را از فضای پر سر و صدای شهری دور می کند و محیطی بکر را در دسترس شما قرار می دهد. پیش از آنکه به بالاترین قسمت تپه برسید، درواقع در قسمت جنوبی آن می توانید کلیسای غار را ببینید، همچنین از دیگر مواردی که خواهید دید، سیتادل(ارگ) و مجسمه ای غول پیکر با نام مجسمه آزادی است. در واقع این مجسمه زیبا نمادی از مردمی است که در کشور مجارستان جان خود را درراه آزادی کشور و به تعالی رسیدن آن ازدست داده اند. پس دیدن آن را از دست ندهید. یکی دیگر از بناهایی که در این منطقه است و یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان ، پناهگاه جنگ جهانی دوم است که دیدن آن خالی از لطف نخواهد بود. همان طور که گفتیم مناظر دست نخورده و زیبایی در این بازدید خواهید دید پس به یاد داشته باشید که با خود یک دوربین و یا یک گوشی موبایل داشته باشید تا بتوانید از این مناظر یادگاری به همراه ببرید که علاوه بر ذهنتان در برابر چشمتان نیز هک شود.

Gellert 3

3) گشتی در موزه ی هنرهای کاربردی

یکی از بهترین مثال های طراحی و معماری مجاری ساختمان موزه هنری است. در این موزه آثار زیبای هنرمندان زیادی دیده می شود که چشم هر بیننده ای را خیره می کند. این بنای خاص به دور از هویت خود یعنی موزه بودن به تنهایی نیز حائز توجه و اهمیت است که به دست توانای معمار گائودی لچنر از فکر به قلم تراوش کرده و سپس ساختمان خاص شده است. در این موزه برای افراد ناتوان جسمی که از ویلچر برای رفت آمد خود استفاده می کنند هم فکرهای مفیدی شده است ،این افراد عزیز می توانند از ورودی دیگر به این موزه وارد شوند. ورودی Hőgyes Endre که در تمامی هفته به روی این بازدیدکنندگان عزیز باز است ولی در تعطیلات خاص و یا اواخر هفته شما فقط با به صدا درآوردن زنگ در می توانید وارد شوید.

بوداپست 4

بوداپست 5

4) حمام و استخر szechenyi

یکی از مواردی که در شهر بوداپست مجارستان معروف است، حمام های عالی آن می باشد. این حمام ها به گونه ای خاص هستند، از آن جاذبه های گردشگری بوداپست مجارستان و دیدنی های بوداپست که به شدت به شما توصیه می کنیم از دست ندهید. در شهر بوداپست مجارستان در مجموع 6 حمام بزرگ با این خصوصیات وجود دارد ولی sxechenyi از همه آن ها معروف تر است. اگر شما در روزی بارانی و گرفته به دیدن این همراه می روید، نگران نباشید چرا که وضعیت هوا تأثیر چندانی در لذت بردن شما از این حمام نخواهد داشت. ازنظر دمایی مسئولان آب این مجموعه را در دمایی مابین 25 تا 40 درجه سانتی گراد نگه می دارند. به شما پیشنهاد می کنیم اگر دز سفر به این منطقه خسته شدید و یا از بازدیدهای مکرر از بناها و یا خرید کردن احساس کسالت می کنید به حمام sxechenyi سری بزنید و تمامی خستگی ها را از تن خود دور کنید. اگر به این حمام می روید حتماً یک لباس مخصوص شنا با خود همراه داشته باشید.استفاده از این حمام در بعضی مواقع با تخفیف قیمت همراه است ولی در حالت کلی برای استفاده از حمام مبلغ 5300 فورینت را باید پرداخت کنید.

بوداپست 6

5) بازدید از بنای دولتی و تاریخی پارلمان (مجلس)

یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان که بسیار دیدنی است، ساختمان پارلمان مجلس این کشور است. این ساختمان عظیم که ساختمانی سوزنی شکل است در نزدیکی رود زیبای دانوب واقع شده. حتماً به این بنا سری بزنید چراکه اگر از این بنا در شب دیدن کنید شاهد منظره شگفت انگیز از رودخانه نزدیک آن خواهید بود. پس پیشنهاد ما را هرگز از یاد نبرید. این بنای فوق العاده در تمامی ساعات روز ارزش دیدن و بازدید را دارد و به زیبایی هرچه تمام تر در جای خود استوار شده است ولی اگر در شب به این بنای زیبا دقت کنید چون نگینی زیبا درخشش و تلوتلو آن را نظاره گر خواهید بود. یکی دیگر از راه هایی که شما می توانید از این ساختمان خاص دیدن کنید بر روی قایق است. بله درست خواندید. از روی قایق بر بستر رودخانه حرکت کنید و ازآنجا به دیدار این پارلمان زیبا و معماری بی نظیر آن بنشینید.

بوداپست 7

6) بازدید از قلعه vajdahunyad

اگر در بوداپست مجارستان دنبال مکانی هستید شاعرانه و یا به دنبال فضایی عاشقانی هستید حتماً سری به vajdahunyad بزنید این قلعه خاص و زیبا در میان پارک شهر واقع شده است. این بنای ارزشمند که در سال 1896 بنا گردیده است حالتی فانتزی از سبک استادان فن می باشد. در واقع بنای این ساختمان نشانگر پیشرفت معماری در طی سالیان است چیزی که ممکن است از ظاهر این بنا به آن پی نبرید و البته یکی از دیدنی های بوداپست. قلعه vajdahunyad معجونی است از برترین های تاریخی مجارستان، در این ساختمان قلعه مانند شما می توانید انواع سبک ها را نظاره کنید از رو رمانتیک تا گوتیک، از رنسانس تا باروک، همه ای این سبک ها در همین بنا خلاصه شده است آن را از دست ندهید. با کمی برنامه و دقت می توانید بیشترین بهره را از بازدید این قلعه که یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان است، داشته باشید چرا که در زمان هایی مشخص این مکان محل برگزاری جشنواره ها و کنسرت ها و نمایشگاه های خاص معماری خواهد بود پس شما می توانید با یک تیر دو نشان بزنید!

vajdahunyad

7) مجسمه ملکه الیزابت (ملکه سیسی)

یک مجسمه ی فوق العاده قشنگ با جنسی از برنز در اطراف پل الیزابت، با نام مجسمه ملکه الیزابت. اگر از دوست داران هر خاص عکاسی هستید و دارای زاویه دید مناسب برای این کار هستید هرگز این مجسمه را از دست ندهید. این مجسمه نمادی است از ملکه الیزابت که اصلیتی اتریشی- مجارستانی داشت و به ترور او در سال 1898 دست زدند و البته این روزها یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان. شخصی به نام جورج زالا موفق به ساخت این مجسمه فوق العاده زیبا شد و مسئولان آن را در سال 1932 برای دیدن و بازدید مردم آماده کردند. یکی از ویژگی های خوب این مجسمه این است که با صرف زمانی کم یعنی چیزی در حدود 10 یا 15 دقیقه شما یکی از بهترین مکان های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان را رؤیت نموده اید و توانسته اید ثبت خاطره کنید و بهترین عکس را بگیرید در عین حال هنوز تایم زیادی برای دیدن از بقیه آثار دارید.

بوداپست 8

8) باروی ماهیگیران (halaszbastya)

آیا می خواهید به یکی از مشهورترین محل ها، پربازدید ترین جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان سری بزنید؟ پس باروی یا قلعه ماهیگیران را از دست ندهید. این قلعه زیبا دارای راهروهای پرپیچ وتاب از پله ها و قوس های خاص نئوگوتیکی و درهم پیچیده شده به همراه برج هایی بارنگ سفید است که شمارا به داخل افسانه های قدیمی پر تاپ خواهد کرد این باروی زیبا در منطقه ای بانام کسل هیل بنا گردیده که از مناطق فوق العاده و از گنجینه های خاص برای بازدید گردشگران است.مؤسس این بنای عظیم فردی بانام frifyes schulek است که توانسته است این قلعه را به گونه ای بسازد که در ابتدا شمارا به داخل فیلم ها و یا ماجراهای دیزنی پرتاب می کند یک تصویر خاص و متفاوت از یک بنا. ساخت این قلعه بیش از یک سال به طول انجامیده است چیزی مابین سال های 1895 الی 1902 و تلاش زیادی شده است تا بهترین کار ممکن ارائه شود. بالکن هایی در این بنا مشاهده می کنید که از بهترین مکان های ممکن برای آرامش داشتن و سپری کردن زمان هایی نو و تجربه هایی تازه است به داخل این بالکن بروید و دیدن محیط اطراف را درازای هیچ چیزی کنار نگذارید. دوباره ذکر می کنیم برای دیدن تمامی آثار مجارستان و علی الخصوص بوداپست دوربین های خود را از یاد نبرید.

بوداپست 9

9) کافه نیویورک

اگر به دنبال غذایی ارزان و باقیمتی مناسب هستید ما این کافه را خیلی به شما پیشنهاد نمی کنیم ولی داخل این رستوران و محیط و دیزاین و طراحی ساخت آن حتماً ارزش دیدن را دارد. اگر بخواهید از داخل این کافه رستوران مجلل چیزی بدانید می توانیم به ستون هایی اشاره کنیم که از سنگ مرمر و به شکل انحناهای خاص ساخته شده اند و یا از نقاشی هایی یاد کنیم که بر دیوارهای این بنا کشیده اند و از همه مهم تر می توانیم از لایه های بسیار ظریف طلا یاد کنیم که دیوارهای آن را مزین کرده اند، در مجموع برای دیدن این همه جلال و شکوه حتماً سری به این کافه رستوران خاص بزنید زیرا یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست به حساب می آید. در کنار تمام این تجملات اما می توان گفت که غذاهایی که در این رستوران سرو می شود به خوبی تمامی این زیبا ها می باشد. واضح و مبرهن است که این کافه رستوران با توجه به تمامی تعاریف، دارای رنج قیمتی ارزان نخواهید بود ،پس لازم است قبل از آنکه به آن ورود کنید حتماً به بودجه مالی خود بیندیشید. در این کافه رستوران به رعایت نوعی خاصی از پوشش و لباس مجبور نیستید ولی به هنر از خود را با محیط وفق داده و به این مسئله توجه نمایید که با هر لباسی وارد آن نشوید.

بوداپست 0

10) بازدید از خانه mai mano

اگر بخواهید با یکی از معروف ترین عکاسانی که از چهره ها عکس می گیرد و اهل مجارستان است آشنا شوید به شما mai mano را معرفی می کنیم. گرچه این عکاس یکی از صدها و یا شاید هزاران عکاسی است که مجارستان به خود دیده چراکه این حرفه در این کشور از اولویت های کاری و هنری محسوب می شود. خانه این هنرمند عزیز خود جدای آثار هنری این هنرمند از مناطق پربازدید بوداپست به حساب می آید. در این خانه زیبا مجموعه آثاری از عکاسی در زمان معاصر در مجارستان به همراه سبک خاص mai mano را به نظاره خواهید نشست درمجموع باید گفت موزه ای از مجموع عکس ها و همه این موارد است. علاقه مندان به عکس و هنر عکاسی هرگز بازدید این خانه را که یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست است را نباید از دست بدهند.

بوداپست 11

11) بازدید از موزه ملی مجارستان( magyar nemzeti muzeum )

اگر مایل به بازدید از موزه ملی مجارستان هستید به بلوار موزه و در اطراف میدان deak بروید ،در آنجا یکی از بزرگ ترین موزه های مجارستان به چشم شما خواهد خورد. در این موزه آثاری که بیانگر فرهنگ و تاریخ غنی مجارستان است حفظ و حراست می شود. موارد تاریخی که از جلگه ی کارپات کشف گردیده است، در کنار همه این ها گاهی نمایشگاه هایی موفق در این مکان دایر می شود که دیدن آن ها خالی از لطف نخواهد بود، پس بهتر است قبل از بازدید به سایت این مجموعه سری بزنید تا از زمان دقیق آن ها آگاه شوید ،فرصت را از دست ندهید.

بوداپست 12

12) رستوران شوالیه سر لانسلوت

رستورانی که یکی از جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان است و فقط محیطی برای صرف غذا نیست بلکه محلی است که شما می توانید در آن به تماشای رقص و پای کوبی و نوعی خاصی از مبارزه با شمشیر بنشینید، در واقع مکانی برای نمایش همه آنچه به آن نمایش قرون وسطا اطلاق می شود. در این رستوران زیبا به طبع ،غذاهای خوشمزه نیز خواهید خورد که لذت این خوراکی ها در کنار تماشای آن نمایش ها صدچندان می شود. در این رستوران همه کارمندان لباس هایی بومی و سنتی بر تن می کنند و صاحبان آن تلاش کرده اند، با تنظیم کردن نور این محل به روش قرون وسطا یعنی محیطی شاعرانه با نوری ضعیف و نصب لباس های محافظ شوالیه ها بر دیوار به این محل جلال خاصی ببخشند .رستوران سر لانسلوت که در مرکز شهر واقع گردیده،در درون خود محیطی شاد و عالی برای افراد با همه رده های سنی از پیر تا جوان از کودک تا بزرگ سال را مهیا کرده است. در ساعت های بین 6 عصر تا 10 شب که عموماً سرو شام صورت می گیرد اجرای نمایش ها بیشتر دیده می شود. از مواردی دیگری که این رستوران را خاص کرده این است که در آن از چنگال استفاده نمی شود.

مجارستان

13) پارک شهر ( varosliget )

همان طور که اشاره نمودیم قلعه vajdahunyad در داخل پارک شهر واقع گردیده که به نوعی یک بنا به محیطی شاعرانه است و یکی از دیدنی های بوداپست مجارستان که نام آن برگرفته شده از یک قلعه دیگر با همین نام ولی واقع در موقعیت جغرافیایی دیگر در پنسیلوانیا است. این پارک با داشتن درختانی سرسبز و هوایی عالی به نوعی مرکز تنفس شهر و یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری بوداپست و دیدنی های بوداپست مجارستان محسوب می گردد که شما می توانید با خیال راحت و آرامشی محض در آن پیاده روی نمایید. در این پارک زیبا اگر به دنبال رستوران نیز باشید خواهید یافت، رستورانی هم نام با خود پارک که در آن علاوه بر تناول غذا از فضای خاصی نیز دیدن می کنید. اگر به اسکی علاقه مندید پس در فصل زمستان به این مکان سری بزنید و در دریاچه ای که در قسمت پایینی این پارک است روی یخ های سرد به این ورزش بپردازید.در این پارک یک بنای دیگر نیز هست ، موزه، دیدن این موزه را تنها به کسانی پیشنهاد می کنیم که مشکل خاصی با دیدن جانورانی با مدل نگهداری خاص نداشته باشند موجوداتی که آن ها را برای اینکه مدت زمانی بیشتری بتوان استفاده نمود،خشک و تاکسیدرمی کرده اند.

بوداپست 13

14) پل زنجیری

این پل برای عبور از عرض رودخانه دانوب طراحی و ساخته شده است و مطمئنا برای تبدیل شدن به یکی از دیدنی ها بوداپست مجارستان. پل زنجیری را اگر از قسمت بالایی کسل هیل و یا هنگام عبور از رودخانه دانوب نظاره کنید، بسیار خیره کننده خواهد بود مخصوصاً اگر شما این کار را در طول شب انجام دهید. شما می توانید عکس های فوق العاده از خود و همراهان عزیزتان در هنگامی که بر روی این پل زیبا راه می روید، بگیرید و با استشمام هوای عالی و عطر خوش دریا بهترین ثانیه و لحظه های خود را محفوظ و ضبط کنید. این پل را چه در شب و چه در روز می توان دید و لذت کافی را برد ولی تماشای آن در دل سیاهی شب از لطف بیشتری برخوردار است که آن را هرگز فراموش نخواهید کرد.

بوداپست 14

انواع هزینه سفر به بوداپست و راه های صرفه جویی

1) هزینه اقامت در هتل

اگر خواهان اقامت در هتل و یا مکان هایی که توسط افراد بومی اجاره داده می شوند، هستید، باید بدانید که بهترین انتخاب را کرده اید. موارد مختلفی از هاستل هم در این شهر دیده می شود که آپارتمان هایی خصوصی خود را به مسافران کرایه می دهند. ولی مطلبی که ما هم اکنون به توضیح آن خواهیم پرداخت قیمت هتل های بوداپست برای شماست. قیمت پرداختی برای هر اتاق این هتل ها را، از نظر دارا بودن سه ستاره به تفکیک برای شما بازگو می کنیم تا شما با مقایسه آن ها و بررسی هزینه سفر به بوداپست، انتخاب برتر را داشته باشید. اگر هتل انتخابی شما 1 ستاره باشد مبلغی بین 4359 تا 10898 فورینت هزینه پرداختی شما خواهد بود. اگر هتل انتخابی شما 2 ستاره باشد مبلغی بین 4982 تا 15257 فورینت هزینه پرداختی شما خواهد بود. اگر هتل انتخابی شما 3 ستاره باشد مبلغی بین 4670 تا 28646 فورینت هزینه پرداختی شما خواهد بود. اگر هتل انتخابی شما 4 ستاره باشد مبلغی بین 10898 تا 52000 فورینت هزینه پرداختی شما خواهد بود. اگر هتل انتخابی شما یک ستاره باشد مبلغی بین 24598 تا 72862 فورینت هزینه پرداختی شما خواهد بود. با مقایسه قیمت ها در بالا می توانید به این نتیجه گیری برسید که درصورتی که بالاترین قیمت را برای هتلی با یک ستاره پرداخت کنید به نوعی در هتلی 4 ستاره اقامت خواهید داشت و یا همچنین با هزینه پایین تری در یک هتل 3 ستاره به نوعی در یک هتل 5 ستاره اسکان یافته اید. پس اگر هنوز مکانی را انتخاب نکرده اید دست نگه دارید ابتدا دقت کنید و بعد انتخاب کنید. بنابراین قبل از سفر به بوداپست، برای در نظر گرفتن هزینه سفر به بوداپست مجارستان هم که شده، رزرو هتل را از قبل انجام دهید.

هتل های بوداپست 15

بهترین زمان ها برای رزرو کردن هتل

اگر بخواهیم بوداپست مجارستان را با دیگر نقاط گردشگری در اروپا در رابطه با رزرو مکان های اقامتی در فصل ها شلوغ یا به عبارتی high-season مقایسه کنیم، می توانیم به این نتیجه دست یابیم که بوداپست مجارستان از این نظر جایگاه بهتری دارد چرا که باوجود تابستانی شلوغ و پر از بازدیدکننده که در همه دنیا قیمت های هتل ها و مکان های اقامتی بالاتر می رود، افزایش قیمت این هتل ها عقلانی تر و دارای سیر درست تری است. هتل هایی که در رنج پایین تر امکانات قرار دارند در قیاس با قسمت های دیگر اروپا ممکن است از معیارهای ضعیف تری برخوردار باشند. در جای جای این شهر زیبا می توانید هاستل ها را بیابید که مکان هایی باقیمت های خوب و به نسبت پایین در اختیارتان بگذارند. شما می توانید اتاق های عالی تر و لوکس تر را در فصولی که گردشگران کمتری به بوداپست سفر می کنند یا off-seasonباقیمت مناسب تری پیدا کنید،این نکته را حتماً به یاد داشته باشید.

هتل های بوداپست

2) هزینه هاستل

بوداپست مجارستان از نظر داشتن هاستل ها بسیار معروف است.کسانی که همیشه با کوله پشتی های خود به سفر می پردازند که در اصطلاح به آن ها بک پکرز یا کوله گردها گفته می شود بنابراین هزینه سفر به بوداپست مجارستان را می توان از این طریق کاهش داد. مسافران وقتی به این شهر زیبا سفر می کنند، نهایت استفاده را از آن می برند به گونه ای که علاقه ای به ترک این شهر ندارند و ساعات مختلف شبانه روز را در این شهر به گردش مشغول می شوند، بدون اینکه احساس خستگی داشته باشند. علاوه بر لذت بردن از محیط برای این افراد بعد مالی سفر به بوداپست مجارستان نیز حائز اهمیت است چرا که آن ها برای اجاره ی اتاقی مشترک برای هر شب خود هزینه ای معادل 2000 تا 3000 فورینت را پرداخت می کنند و یا اگر بخواهند در اتاقی استراحت کنند که دوتخته و مخصوص به خودتان باشند هزینه ای برابر 3300 تا 6000 فورینت را می دهند که در مقایسه با خیلی شهرهای دیگر مبلغ کمی محسوب می شود. اگر به این روش سفر می کنید هرگز نگران پول های داخل جیب خود نباشید آن ها خیلی دیر به اتمام خواهند رسید و اقامت در این نوع هاستل ها، هزینه سفر به بوداپست مجارستان را به مقدار زیادی کاهش می دهد.

بوداپست 15

3) متوسط قیمت مواد غذایی

شما از نظر اندوخته مالی خیلی دستتان باز نیست و بودجه کمی را برای هزینه سفر به بوداپست مجارستان کنار گذاشته اید؟ می توانیم به شما امیدواری بدهیم که حداقل در زمینه ی خوراکی با مشکلی روبه رو نخواهید بود. تمامی مواد غذایی در بوداپست مجارستان طبق آخرین معیارهای اروپا و باقیمت هایی بسیار مناسب عرضه می شوند، نوشیدنی ها و مخصوصاً غذاهایی سنتی و ساخته دست افراد محلی باقیمت هایی که شاید باورتان نشود. اگر هتل شما از آن دست هتل هایی است که در منوی خود صبحانه ی شمارا تأمین نمی کند می توانید به اطراف آن بروید و بهترین غذاها را که مناسب ذائقه شما باشد سفارش دهید باقیمت تقریبی بین 500 تا 800 فورینت برای وعده ناهار اگر در انتظار راهنمایی های ما هستید، پیشنهاد می کنیم به رستوران های بوداپست و آن هایی بروید که توسط افراد محلی اداره شده و انواع غذاهای محلی را ارائه می کند تا هم از غذاهای سنتی این کشور بهره مند شوید هم با صرف هزینه کم به این امکان دست یابید. چیزی در حدود 700 تا 1200 فورینت برای وعده شام برای خود هیچ محدودیتی را قرار ندهید چراکه حتی اگر بخواهید به رستوران های خوب بروید هزینه چندان زیادی را متحمل نخواهید شد. مبلغ 1400 تا 2500 فورینت ولی به یک نکته دقت کنید دررفتن به نقاطی که مسافران زیادی به آن رفت وآمد می کنند اندکی دقت کنید چون می تواند هزینه های شمارا افزایش دهد. اگر تاکنون غذاهای مک دونالد را امتحان نکرده اید و به شدت علاقه مند امتحان آن هستید به سمت مغازه های آن بروید در غیر این صورت پیشنهاد نمی کنیم. چون که همان طور که مشخص است این مغازه ها در مقایسه با غذاها و رستوران های محلی از قیمت های بالاتری برخوردار هستند چیزی در حدود 750 فورینت.شما در این سفر می توانید خودتان غذاها را مهیا کنید اگر غذاهایی با سبک غربی دوست دارید مبلغی حدود 9696 فورینت و اگر به سبک اروپایی علاقه دارید 7549 فورینت برای یک هفته خود خرید مواد غذایی انجام می دهید و به پختن غذا می پردازید. این قیمتی که برای خرید مواد غذایی به شما پیشنهاد داده ایم برحسب میزان کالری است که هر انسانی که به بلوغ رسیده برای بدن خود نیاز دارید. وسیله هایی نظیر نان تازه، برنج سفید، تخم مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه ی مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب زمینی و کاهو در برمی گیرد و این امر بسیار بدیهی است که اگر موادی اضافه تر بخواهید باید مبلغی اضافه تر پرداخت کنید. بنابراین هزینه وعده های غذایی را هم برای هزینه سفر به بوداپست در نظر گرفته و فراموش نکنید.

بوداپست 16

4) هزینه حمل ونقل

برای حمل ونقل در بوداپست از سیستم خاصی بهره می گیرند که این سیستم به سبب هزینه پرداختی کم و راحتی زیاد و دسترسی بالای آن در نقاط پرتردد و گردشگر خیزدر میان مسافران از علاقه بسیاری برخوردار است و هزینه سفر به بوداپست مجارستان را کاهش می دهد. سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر یا bkk به دستگاهی گفته می شود که از اتوبوس، اتوبوس برقی، تراموای،مترو و خطوط قطار تشکیل می شود. یکی از برتری های این سیستم این است که برای خرید بلیط همه این وسایل شما می توانید از یک مکان استفاده کنید. بوداپست مجارستان ازنظر خط مترو به چهار دسته m1 یا خط زرد m2 یا خط قرمز m3 یا خط آبی m4 یا خط سبز تقسیم بندی می گردد. اگر خواهان دیدار یکی از تاریخی ترین خطوط مترو اروپا هستید و یا از دیدن جاذبه های کهنه و قدیمی لذت می برید باید از خط زرد دیدن کنید. شروع کار مترو در ساعت 4:45 صبح می باشد و پایان کار آن در ساعت 11:45 شب است.همان طور که اشاره کردیم در بوداپست مجارستان وسایل نقلیه عمومی گوناگونی وجود دارد ما به بررسی قیمت های کرایه برای این وسایل می پردازیم :

کرایه تاکسی از فرودگاه به مقصد مرکز شهر500 تا 10000 فورینت
کرایه مترو از فرودگاه به مقصد مرکز شهر370 فورینت
کرایه اتوبوس اکسپرس از فرودگاه به مقصد مرکز شهر350 تا 450 فورینت
کرایه هر 3 کیلومتر جابه جایی با تاکسی 1100 تا1600 فورینت
کرایه مترو، تراموا،اتوبوس 350 تا 530 فورینت
کارت های عبور 24 ساعته در مترو،تراموا،اتوبوس 1650 فورینت

برای استفاده از بلیت های مترو خود در ابتدا اطمینان حاصل کنید که بعد از خرید آن ها را در جعبه هایی مخصوص زردرنگ در ایستگاه ها مترو مورد تائید قرار دهید. اگر بازهم علاقه مندید که در هزینه سفرهای داخل شهری که انجام می دهید صرفه جویی بیشتری نمایید به پیشنهادهای ما دقت بیشتری کنید. بلیت های گردشگری(tourist ticket) : با این بلیت ها شما می توانید سفرهای نامحدودی را در طول 24 ساعت شبانه روز انجام دهید.سفرهایی با اتوبوس، تراموای، مترو، اتوبوس برقی و قطارهای محلی البته در حوزه شهری است که هزینه آن چیزی در حدود 3700 فورینت خواهد بود بلیت هفتگی (weekly ticket) این بلیت ها را می توانید تا 7 روز در اختیار داشته و استفاده نمایید. شما می توانید از ساعت 00:00 روزی که بلیت را تهیه کردید تا ساعت 12ظهر روز آخر از این بلیت ها بهره ببرید از این بلیت ها می توانید در اتوبوس، تراموای، مترو، اتوبوس برقی و قطارهای محلی استفاده کنید البته دقت کنید در محدوده شهری و هزینه ای در حدود 4400 فورینت برای آن پرداخت کنید.به این مسئله بسیار دقت نمایید که نام شما به عنوان صاحب بلیت باید ردی آن درج شود و این نام تغییرپذیر به هیچ نام دیگری نخواهد بود. بلیت خانوادگی (family ticket): این گونه بلیت ها تا 48 ساعت قابل استفاده می باشند البته در تعداد سفرهای نامحدود. این بلیت ها قابل استفاده برای دو بزرگ سال با رنج سنی بیشتر از 18 و به همراه 7 کودک با رنج سنی 6 تا 14 است. دقت داشته باشید که اگر کودکان همراه شما هستند و می خواهید از این کارت استفاده کنید باید مدرک شناسایی آن ها مانند کارت دانش آموزی و یا پاسپورت را با خود داشته باشند. بلیت بخش (section ticket): از این بلیت فقط برای یک سفر که دارای 3 توقف باشد می توانید استفاده نمایید.قیمت پرداختی برای این بلیت ها تنها 240 فورینت می باشد. مسئله ای که باید به آن توجه کنید بیشترین زمان بین هر توقف است، این زمان تنها 30 دقیقه خواهد بود. بلیت انتقال(transfer ticket): این بلیت تنها برای یک سفر مناسب می باشد. از این بلیت ها می توانید در اتوبوس، تراموای، مترو، اتوبوس برقی و قطارهای محلی استفاده کنید البته دقت کنید. قیمت این بلیت 450 فورینت است. توجه کنید که این بلیت ها برای استفاده لازم است که هم در زمان آغاز سفر شما و هم درزمانی که مقصد جابه جا شدن از یک وسیله نقلیه به دیگری رادارید(البته به جز تغییر خط های مترو)، مورد تائید قرار بگیرند.

بوداپست 17

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه سفر به بوداپست

1) از مزیت منو استفاده کنید

اگر می خواهید موقع خوردن غذا با دادن پولی محدود از هر چیزی مزه کنید در بوداپست مجارستان می توانید این کار را انجام دهید .در این شهر شما می توانید برخی از رستوران ها بیابید که با دادن مبلغ 2200 فورینت به شما اجازه می دهند از هر چیزی که دوست دارید مزه کنید البته دقت کنید که این کار شما نباید بیشتر از سه مرحله صورت گیرد.از دیدگاه ما این یک مزیت خوب است حتماً از آن بهره ببرید .

2) به نحوه رفتارتان در مقابل پیشخدمت ها دقت کنید

اگر شما به بوداپست مجارستان بروید و برای صرف یک وعده غذایی به رستورانی پا بگذارید.و برای تشکر به پیش خدمت آن رستوران به صورت مستقیم انعام دهید، کار عجیب و دور از باوری را انجام داده اید. این کار مرسومی در بوداپست نیست. ولی این مسئله صورت دیگری پیدا می کند اگر شما پول غذا را بیشتر از مقدارش پرداخت کنید و منتظر بازگشت قسمت اضافه آن باشید ولی بلافاصله بعد از پرداخت پول از پیشخدمت تشکر کنید و بگویی" متشکرم" در این وضعیت او به این نتیجه خواهد رسید که شما انسانی متمول هستید و درنهایت سخاوت می خواهید به او پاداش دهید و به همین دلیل او بقیه پول شما را پس نخواهد داد، به همین راحتی. در کنار همه این مسائل اگر شما اطلاع کافی نداشته باشید و انعامی را بر روی میز خود قرار دهید در دیدگاه پیشخدمت به او بی ادبی شده است و ممکن است از این حرکت نیک شما برداشته سوء داشته باشد، پس به جای انجام این گونه حرکت ها بهتر است پول غذای خود را در اختیار او بگذارید و از او صراحتاً بخواهید که کمی از آن اضافه پول را به شما برگرداند.

3) به مجلس سری بزنید

یکی از بازدیدهایی که در کشور مجارستان کاملاً مجانی است و بدون هیچ هزینه ای ارائه می شود دیدن مجلس این کشور است پس این تور را از دست ندهید. این مسئله نیازمند حرکت خاصی نیست ،شما تنها نیازمند این هستید که یکی از این تورهای گردشگری به مجلس را بیابید سپس می توانید با در دست داشتن پاسپورت خود و نشان دادن آن به راهنما آن تور با آن ها همراه شوید و در یک ساعت مشخص از مجلس این کشور دیدن نمایید. بنابراین مجلس را هم در برنامه بازدید های خود قرار داده و هزینه سفر به بوداپست خود را کاهش دهید.

بوداپست 18
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی جاذبه های گردشگری اسپانیا | راهنمای سفر به اسپانیا

مهیار قاسمی ، چهارشنبه 8 شهریور 1396

در این مطلب برایتان از جاذبه های گردشگری اسپانیا و مناطق دیدنی اسپانیا گفته ایم، از کشوری با تاریخی پربار و طبیعی چشم نواز، از هزینه سفر به اسپانیا و ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 1 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :