مراکز خرید استانبول و پاساژهای استانبول | پاساژگردی در ترکیه

در این مطلب از مراکز خرید استانبول و پاساژهای استانبول برایتان گفته ایم، از راهنمای خرید در استانبول.  استامبول شهری قدیمی با جاذبه های تاریخی و فرهنگی متعدد و زیبا که در کشور ترکیه واقع شده است. این شهر به دلیل مسافرت های گردشگری زیاد به آنجا دارای هزاران فروشگاه و مرکز خرید عالی می باشد که می توانید ساعاتی از سفر خود را در این مراکز خرید بزرگ بگذرانید و از آن ها خرید کنید و سوغاتی های زیبایی بخرید. اما نکته ای که وجود دارد یک گردشگر باید در میان این همه مراکز خرید انبوه، کدام یک را انتخاب کند و خریدهای خود را از آنجا انجام دهد؟ از طرفی هم، مطمئنا یکی از تفریحاتی که ایرانیان در سفر به استانبول از آن غافل نمی شوند، خرید است و پاساژگردی، به همین خاطر هم در ادامه از مراکز خرید استانبول و پاساژهای استانبول گفته ایم، با ما همراه باشید ...

خرید در استانبول

بازار بزرگ

بازار بزرگ استامبول، یکی از مراکز خرید استانبول است که چیزی از پاساژهای استانبول کم ندارد. یکی از بازارهای قدیمی این شهر که میتوانید مکان آن را روی نقشه نیز ببینید. هنگامی که پا به این بازار می گذاریم با گذرگاهی سرپوشیده و باریک بازار مواجه می شویم و وقتی در این بازار قدیمی قدم می زنید گویی به زمان های گذشته سفر کرده اید. بازاری پر از مغازه های رنگارنگ و زیبا که فروشندگان آن ها تلاش می کنند تا نگاه و توجه خریداران را به خود جلب کنند. در این بازار می توانید میوه های خشک، ظروف بلوری، چراغ های تزئینی و از آن مهمتر و مشهورتر از همه، فرش های ایرانی، ترکی، افغانی و پاکستانی را ببینید. این بازار یکی از بهترین مکان هایی است تا از هوای نامساعد بیرون فرار کنید و چانه زدن با فروشندگان را در سفر به استانبول یاد بگیرید.

نکته ها:

در هنگام خرید در استانبول مخصوصا فرش، دقت زیادی داشته باشید و برای این کار وقت بیشتری بگذارید. و حتما حتما از فروشنده در مورد دست بافت بودن و جنس فرش ها سوال کنید. و این نکته را هم بخاطر بسپارید که فرش ها هرچه قدیمی تر باشند گرانتر هستند.

از آنجا که کشورهای خارجی برعکس ما ایرانیان که جمعه ها تعطیلی ما هست در آنجا یکشنبه ها تعطیل است به همین خاطر این بازار همیشه از دوشنبه تا شنبه از ساعت 9صبح تا 7بعدازظهر باز است. بنابراین برای خرید در استانبول، برنامه ریزی کنید.

لازم نیست در سفر به استانبول، تمام گوشه و کنار این بازار را زیر و رو کنید و خود را خسته کنید چون بیشتر مغازه ها تقریبا محصولات مشابهی می فروشند. پس شما می توانید با کمی قدم زدن در بازار از قیمت ها و کیفیت محصولات آگاهی پیدا کنید و آن ها را مقایسه کنید

همیشه این نکته را بخاطر بسپارید که در مکان های شلوغ احتمال حضور جیب برها زیاد است پس حواستان را زیاد جمع کنید و همیشه زیپ کیف دستی خود را ببندید و مراقب باشید که باز نماند.

معمولاً در ساعات آخر روز می توانید تخفیف های بیشتری روی محصولات بگیرید.

در بازار بزرگ، سرویس بهداشتی نیست. قبل از رفتن به بازار به این نکته توجه کنید.

مراکز خرید استانبول

مرکز خرید ( City's Nisantasi )

اگر به دنبال خریدهای لوکس و شیک هستید، مرکز خرید city Nisantasi که یکی از بهترین پاساژهای استانبول است را از دست ندهید. این مرکز خرید در منطقه ی NISANTASI است به همین خاطر به اسم همان جا نام گذاری شده است و شما می توانید با چند دقیقه پیاده روی از میدان تقسیم به این منطقه برسید که میزبان برندهای مشهور جهانی مانند لویی ویتون (Louis Vutton) و کارتیه (Cartier) است. اگرچه در این مرکز خرید قیمت های محصولاتی که عرضه می شود گران است و هرکسی توانایی خرید از این فروشگاه را ندارد اما باز هم گشت و گذار در این فروشگاه خالی از لطف نیست و میتوانید چیزهای جالبی در آنجا ببینید. بنابراین برای خرید کردن نام این فروشگاه را که یکی از بهترین پاساژهای ترکیه ست، فراموش نکنید.

نکته ها:

علاوه بر اینکه می شود با کمی پیاده روی از طرف میدان تقسیم به سمت این فروشگاه که یکی از بهترین پاساژهای استانبول ست رفت، شما میتوانید کار خود را آسان تر کنید و به راحتی از طریق مترو به این منطقه بروید . شما باید قطار های Levent را سوار شوید و در ایستگاه Osmanbey پیاده شوید.

علاوه بر اینکه در این مرکز لباس به فروش می رسد شما می توانید در فروشگاه Remzi کتاب ها و راهنمایی هایی به زبان انگلیسی و ترکی تهیه کنید و مطالعه کنید.

در خرید در استانبول، نیازی نیست که شما پول نقد زیادی با خود به همراه داشته باشید زیرا در این محدوده بانک ها و دستگاه های خودپرداز زیادی وجود دارند که شما می توانید به راحتی از آن ها پول برداشت کنید از جمله Hsbc و Citibank.

در اطراف این مرکز خرید کافه های متعددی وجود دارد و اگر شما از خریدهای سنگین احساس خستگی کردید اصلا نگران نباشید، می توانید در یکی از این کافه ها کمی استراحت کنید و قهره ای بنویشید و از سفر به استانبول، لذت ببرید.

مراکز خرید استانبول

برج گالاتا ( Galata Tower )

اگر به دنبال این هستید که در سفر به استانبول و خرید در استانبول، سوغات، لوازم تزئینی، هدایای کوچک و ... تهیه کنید، بهترین مکان برای خرید شما اطراف برج گالاتا است. این برج که قدمتی قدیمی دارد، از شناخته شده ترین برج ها در دنیا می باشد؛ و علاوه بر اینکه از نظر تاریخی و گردشگری اهمیت فراوانی دارد، خیابان های اطراف آن نیز یکی از بهترین مراکز خرید استانبول و پاساژهای استانبول هستند و بهترین انتخاب برای خرید در استانبول. به خصوص برای کسانی که دوست دارند هم مکان های تاریخی و دیدنی را ببینند و هم در هنگام گشت و گذار خرید کنند. با رفتن به این مکان هم میتوانید از جاذبه های تاریخی آن دیدن کنید هم خرید کنید و هم حال و هوای زندگی اهالی شهر را از نزدیک ببینید و لمس کنید.

نکته ها:

اگر علاقه مند به موسیقی هستید، در سفر به استانبول، پیشنهاد ما به شما این است که حتما سری به خیابان استقلال بزنید که در نزدیکی برج گالاتا است. در فروشگاه های این خیابان، آلات موسیقی سنتی و مدرن و سی دی ها و دی وی دی های مختلف فروخته می شود. و اگر شانس با شما یار باشد برخی از جشنواره های هنری نیز در این خیابان برگزار می شود و شما می توانید از نزدیک آن ها را ببینید.

در سفر به استانبول، اگر به دنبال این هستید که عکس های تاریخی و به یاد ماندنی بگیرید، پیشنهاد می کنیم که سری به استودیوی عکاسی Giycek بزنید و با لباس های سنتی عثمانی عکس بگیرید.

در خرید در استانبول، اگر به دنبال فروشگاهی هستید که محصولات صد در صد ترکی بفروشد به فروشگاه Lunapark در خیابان Serdar – I Ekrem بروید، در آنجا همه ی نیاز های شما برطرف می شود؛ غذا ، چای ، شیرینی ، لوازم آرایشی ، کتاب ، کلاه و ....

مراکز خرید استانبول

خیابان بغداد ( Bağdat Avenue )

اگر در خرید در استانبول، به دنبال آن هستید که ساعت ها در یک مرکز خرید بگرید و خرید کنید، پیشنهاد می کنیم که به جای پاساژهای استانبول، به خیابان بغدادی بروید که یکی از مراکز خرید استانبول است و چیزی از پاساژهای استانبول کم ندارد. از مشهورترین خیابان های مرکز خرید در دنیا، خیابان بغدادی در استامبول است. به این خاطر این خیابان بسیار مشهور و جذاب است چون در آن فروشگاه های عالی و متعدد و رستوران های بی نظیر بین المللی وجود دارد. همچنین محدوده این خیابان فعالیت های تفریحی زیادی برای گردشگران وجود دارد. 

نکته ها:

اگر در هنگام خرید و گشت گذار خسته شدید اصلا نگران نباشید، می توانید در پارک Yil park بروید و خستگی خود را برطرف کنید و برای خرید آماده شوید. در این پارک روزها از تماشای مناظر زیبا و طراحی های جالب فضای سبز و شب ها از نمایش آب نمای پارک لذت خواهید برد.

در این منطقه فروشنده ها و کارکنان فروشگاه ها رفتار بسیار دوستانه ای با افراد دارند. اگر به دنبال آدرسی هستید یا می خواهید بانک یا فروشگاه خاصی را پیدا کنید می توانید به نزدیکترین فروشگاه بروید و از آن ها راهنمایی بخواهید.

به دلیل اینکه این خیابان و خیابان های منتهی به این خیابان شلوغ هستند و ترافیک سنگینی وجود دارد پیشنهاد ما به شما این است که با تاکسی به این منطقه نروید و سعی کنید از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید و یا پیاده روی کنید و از مناظر لذت ببرید و اگر هم با تاکسی می روید در یکی از خیابان های اطراف پیاده شوید و بقیه مسیر را پیاده طی کنید تا هم به ترافیک نخورید و هم ورزشی کرده باشید.

مراکز خرید استانبول

میدان تقسیم ( Taksim Square )

مرکز حمل و نقل در استامبول، میدان تقسیم می باشد؛ در حقیقت این میدان شاه راه ارتباطی در استامبول است. شما به سادگی از هرجایی می توانید خود را به این میدان برسانید و از این میدان به هرجایی از شهر که میخواهید بروید این میدان اگر چه مورد استقبال گردشگران زیادی قرار دارد اما باز هم رنگ و بوی زندگی اهالی در آن به چشم می خورد؛ این بخش شهر شب های پر جنب و جوشی دارد و از غذاهای خوشمزه ی محلی گرفته تا فروشگاه برندهای ترکی همه و همه در اطراف این میدان پیدا می شود. اگر کسانی در خانواده ی شما هستند که زیاد چای و قهوه می خورند این مکان را برای خرید چای و قهوه از دست ندهید؛ در حقیقت بهترین مکان برای خرید سوغاتی های خوراکی از جمله چای، قهوه و ادویه جات همین مکان است. درواقع میدان تقسیم یکی از بهترین مراکز خرید استانبول است و بهترین پاساژهای استانبول را دارد.

نکته ها:

اگر قصد دارید در این محدوده غذا بخورید حتما قیمت هر چیزی را از قبل بپرسید حتی آب.

غذاهای محلی ترکی را هم به صورت تازه و هم بسته بندی شده می توانید از این منطقه تهیه کنید.

در خیابان های اطراف این میدان، کافه های شبانه هم وجود دارند. همچنین بازارهایی که تا دیر وقت باز هستند.

مراکز خرید استانبول

بازار ادویه

هرچند که این بازار در ظاهر و نام اندازه پاساژهای استانبول جذابیت ندارد، اما به هنگام خرید در استانبول نباید از بازدیدش غافل شوید. بازار ادویه یکی از مراکز خرید استانبول با قدمتی 300 ساله است که در آن انواع ادویه جات محلی و وارداتی، داروهای گیاهی و انواع روغن های گیاهی و درمانی پیدا می شود و به فروش می رسد. همچنین در این بازار می توانید انواع خشکبارهای خوشمزه را هم تهیه کنید؛ علاوه بر این ها در این بازار صنایع دستی هم پیدا می شود و شما می توانید شال های دست بافت و کفش های سنتی زیبایی را برای خود بخرید یا سوغاتی ببرید.

نکته ها:

حتما قبل از خرید هر چیز، محصول مورد نظر خود را با اجازه ی فروشنده امتحان کنید تا بعد از خرید خود پشیمان نشوید. چون معمولاً فروشندگان فروشگاه های این بازار به شما این اجازه را می دهند تا محصولات را تست کنید.

در بیشتر فروشگاه های این بازار فروشنده ها پاکت های وکیوم را رایگان در اختیار مشتری می گذارند. پس شما هم یادتان نرود حتما از آن ها بخواهید تا محصول خریداری شده شما را در پاکتی محکم و در بسته به شما تحویل دهند تا هم تازه و سالم بماند و هم در کیفتان نریزد و کثیف شود

مراکز خرید استانبول

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معرفی مراکز خرید استانبول | پاساژ گردی تاریخی در ترکیه

ز. نیرومند ، دوشنبه 16 مرداد 1396

پاساژ ها مراکزی هستند که فروشگاه ها و مغازه های زیادی را در خود جای داده اند. امروزه جای این پاساژها را مراکز خرید بزرگ و ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :