بهترین تفریحات استانبول | این تفریحات را در استانبول از دست ندهید

استانبول، شهری است با پیشینه ای تاریخی و ساحل خوش آب و هوا که از سه طرف به دریا محصور گردیده است. این امر سبب شده تا علاوه بر جاذبه های گردشگری استانبول، امکانات متنوع گردشگی نیز به محلی دیدنی برای گردشگران سراسر دنیا تبدیل شود. استانبول به قدری بر سر زبان ها افتاده که برخی حتی این شهر را به اشتباه، پایتخت ترکیه می دانند. میلیون ها گردشگر از سراسر دنیا همه ساله به هدف خرید و بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی استانبول و استفاده از بهترین تفریحات استانبول، عازم ترکیه می شوند. مراکز خرید، هتل ها، اماکن مدرن دیدنی و رستوران های رنگارنگ درکنار جاذبه های دیگر این شهر، به زیبایی و جذابیت آن افزوده اند. با این همه، گاهی انتخاب از میان این همه گزینه برای گردشگران سخت خواهد بود، زیرا بازدید از همه ی جاذبه های گردشگری استانبول در یک سفر چند روزه، غیر ممکن است، به همین منظور لازم است که از میان گزینه های موجود، بهترین گزینه را انتخاب نماییم تا برای یک سفر چند روزه نیز آمادگی لازم را داشته باشیم. در این قسمت سعی می کنیم تا جذاب ترین و بهترین تفریحات استانبول را معرفی کنیم. با همگردی همراه باشید تا در ابتدا سبک بهترین تفریحات استانبول را مورد بررسی قرار دهیم.

1) خرید

2) بازدید از اماکن تاریخی

3) گشت و گذار در شهر

اکنون بهتر است که 7 مورد از بهترین تفریحات استانبول را که در اولویت قرار می گیرند، مورد بررسی قرار دهیم.

تفریحات استانبول

1) کلیسای ایاصوفیه

بی شک باشکوه ترین بنای استانبول و حتی ترکیه را باید مسجد یا کلیسای ایاصوفیه دانست. ساختمانی عظیم و مجلل که علاوه بر اهمیت مذهبی اش، اکنون به نمادی برای شهر استانبول بدل شده است. معماری تاریخی کلیسای ایاصوفیه سبب شده که این بنا به راحتی یک سر و گردن از سایر اماکن تاریخی بالاتر قرار گیرد. ساختمان اصلی ایاصوفیه در سال 537 به دستور امپراتور بزرگ بیزانس، یوستینیانوس ساخته شد و از همان سال به عنوان کلیسا مورد بهره برداری قرار گرفت. پس از به قدرت رسیدن عثمانی ها و با ورود اسلام به فضای سلطنت، محمد فاتح در سال 1453 پس از فتح استانبول، دستور ساخت مناره برای این کلیسا را صادر کرد و از آن زمان، کلیسای ایاصوفیه به مسجد تبدیل گشت. امروزه از این بنا به عنوان موزه برای بازدید گردشگران استفاده می شود.

تفریحات استانبول 1

2) کاخ توپکاپی

کاخ توپکاپی، یک کاخ تمام عیار است که در طی 12 سال به دستور سطان محمد دوم بر روی تپه ای مشرف به تنگه بسفر احداث شد. این کاخ که مهم ترین و بزرگ ترین کاخ عثمانی هاست، تمام انتظارات گردشگران را از دیدن یک کاخ، اقناع خواهد کرد. برخی دیگر از مهم ترین موزه ها و اماکن تاریخی و جاذبه های گردشگری استانبول به قرار زیر لیست شده اند:

کاخ دلمه باهجا | Dolmabahçe Palace

کاخ موزه اعظم موزائیک | Great Palace Mosaic Museum

برج گالاتا | Galata Tower

مسجد سلطان احمد یا مسجد آبی | Sultan Ahmed Mosque

موزه هنرهای اسلامی و ترکی | Turkish and Islamic Arts Museum

موزه باستان شناسی استانبول | Archaeology Museum

برج میدن | Maiden's Tower

باسیلیکا سیسترن | Basilica Cistern ( سرداب تاریخی و دیدنی در زیر زمین )

مسجد سلیمانیه | Süleymaniye Mosque

کلیسا کورا | Chora Church

تفریحات استانبول 2

3) حمام ترکی

حمام ترکی از معروف ترین مکان ها و فعالیت هایی است که گردشگران پس از دیدن استانبول همواره از آن یاد می کنند. این حمام فقط محدود به شهر استانبول نیست و می توان آن را در تمام شهر های ترکیه تجربه کرد. ماساژ مخصوص ترکی، حمام کردن به سبک مردمان ترک و انجام آداب حمام ترکی از جمله ویژگی های این حمام های مشهور است.

تفریحات استانبول 3

4) مراکز خرید

یکی از مهم ترین دلایلی که برخی از گردشگران را جذب کشور ترکیه و شهر استانبول می کند، بی شک خرید است. وجود مراکز خرید و فروشگاه های عظیم که شامل انواع و اقسام اجناس با هزینه های مناسب است، لذت خرید را در این سفر دو چندان می کند. البته تولید و عرضه پوشاک در ترکیه، قدمتی دیرینه دارد. به همین سبب خرید لباس و پوشاک ترک بیش از بقیه اجناس طرفدار و خواهان دارد. مشهورترین مرکز خرید استانبول، آکمرکز است که روزانه سیل عظیمی از جمعیت برای خرید اجناس خویش روانه آنجا می شوند. استانبول مراکز خرید محلی فراوانی را در خود جای داده است، که علاوه بر بافت سنتی، محصولات و صنایع دستی محلی در آن به وفور یافت می شود.

تفریحات استانبول 4

5) کباب ترکی

استانبول، شهر توریستی و گردش پذیری است. طبیعی است که در این شهر، رستوران های مختلف زیادی یافت شود. این موضوع سبب شده تا رستوران هایی با غذاهای ترکی رشد کنند. از معروف ترین غذا های ترکی، کباب ترکی است که تقریبا در همه جای آن به راحتی موجود است. مطمئنا بهترین نوع کباب ترکی اصیل را می توان در شهر استانبول، مزه مزه کرد.

تفریحات استانبول 5

6) خیابان گردی

از ویژگی همه شهر های توریستی، جذابیت خیابان های آن است، اما یکی از ویژگی های خاص استانبول، روشنایی در شب دو خیابان استقلال و تکسیم است که قدم زدن شبانه در آن در ذهن همه ی گردشگران خواهد ماند.

تفریحات استانبول 6

7) کشتی سواری در تنگه بسفر Bosphorus

تنگه ای به نام بُسفُر یا بوسفور در کشور ترکیه و شهر استانبول قرار دارد که از دیرباز مورد توجه سلاطین عثمانی واقع شده است. این تنگه، قاره ی آسیا را از اروپا جدا کرده و از محبوب ترین و بهترین تفریحات استانبول به منظور تفریحات تابستانی و آبی است. طول این تنگه تقریبا 30 کیلومتر است و در فصل تابستان گردشگران بسیاری را جذب خود می کند.

تفریحات استانبول 7
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین تور استانبول را از دست ندهید

همگردی بازار ، دوشنبه 27 اسفند 1397

نوروز 98 بهترین فرصت برای سفری متفاوت به کشور ترکیه و بازدید از جاذبه های خاص این کشور همراه با تور ترکیبی استانبول- قونیه است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :