حمل و نقل عمومی در آنتالیا | راهنمای سفر به آنتالیا ترکیه

امروز همگردی سفری مجازی دارد به آنتالیا، برای گشت و گذار در شهر و بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا و جاهای دیدنی آنتالیا آن هم با استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا. اگر به آنتالیا سفر کرده اید باید بدانید که حمل و نقل مسافران و ساکنین این شهر اغلب با وسایلی نظیر اتوبوس ، تاکسی ، دالموس و یا تراموا  صورت میگیرد. کشور ترکیه یکی از مناطق مهم گردشگری در دنیاست و یکی از شهر هایی که میتوان از آن به عنوان مهم ترین بخش گردشگری ترکیه نام برد، آنتالیا است. یکی از نکاتی که در طی سالیان در این شهر به آن توجه و پرداخته شده است، همین مساله حمل و نقل و عبور و مرور است که یکی از دلایل این پیشرفت، حضور مسافران زیاد و لازمه گسترش این مقوله بوده است. احتمالا در طی سفر های خود به کشور های خارجی به دلیل نا آشنا بودن با سیستم حمل و نقل این کشور ها با مشکلاتی مواجه شده اید که ممکن است هرکدام از این مشکلات خاطره بدی را از سفرهایتان به جا گذاشته باشد . این مسئله پررنگ تر خواهد بود اگر شما با زبان کشور مقصد آشنایی کافی نداشته باشید . پس به این نتیجه می رسیم که لازمه داشتن یک سفر عالی و لذت بخش و خاطره انگیز دارا بودن اطلاعات کافی پیرامون تمامی مسائل سفر است از هتل ها و مکان های اقامتی گرفته تا جاذبه های دیدنی و یا چگونگی رفت وآمد و یا هزینه آن، اطلاعاتی پیرامون مراکز خرید هر منطقه و راه های کوتاه رسیدن به هر مرکز و به طورکلی اطلاعاتی همه جانبه از مقصد سفر خود کسب کنید . در این قسمت از متن خود به نحوه رفت و آمد در آنتالیا اشاره خواهیم نمود. اگر مایلید که اطلاعاتی کلی از این وسایل به دست بیاورید با ما همراهی کنید در تور مجازی و سفر به آنتالیا ...

آنتالیا

کمی بیشتر درباره حمل و نقل عمومی در آنتالیا

همان طور که گفته شد در آنتالیا راه های مختلفی جهت رفت و آمد برای افرادی که در این شهر هستند تعبیه شده که از جمله روش های حمل و نقل عمومی در آنتالیا می توان به اتوبوس های عمومی، تاکسی ها، واگن های برقی، مینی بوس ها و دالموس ها اشاره کرد. اگر شما سفر خود را به صورت هوایی آغاز کرده اید و به سمت آنتالیا ترکیه در حرکت هستید، بدانید که وقتی به مقصد برسید برای رفتن به هتل محل اقامتی خود تنها از تاکسی یا یک وسیله نقلیه شخصی می توانید استفاده نمایید ، چرا که در شهر آنتالیا ترکیه برای رفت آمد از فرودگاه به سمت مرکز شهر آنتالیا هیچ اتوبوس و یا مینی بوسی وجود ندارد و درنتیجه استفاده از حمل و نقل عمومی در آنتالیا و این مسیر، قابل استفاده نیست. یکی از نکته هایی هم که باید قبل از سوارشدن به ماشین و تاکسی ها به آن دقت کنید این است که حتماً و باز هم تأکید می کنیم حتماً ، قبل از سوارشدن درباره قیمت با راننده وسیله صحبت کنید و به توافق برسید تا به مشکلی برنخورید . اگر می خواهید خیالتان راحت باشد و دلهره و استرسی از جهت گرفتن تاکسی و یا مبلغ پرداختی نداشته باشید بهتر است از آژانس خود بخواهید که برای رزرو تاکسی برای شما هماهنگ نماید تا پیش از رسیدن به مقصد ماشین شما آماده و حاضر باشد.

آنتالیا

استفاده از اتوبوس

اگر مقصد انتخابی شما برای مسافرت به خارج از کشور آنتالیاست باید به یاد داشته باشید که در سفر به آنتالیا ترکیه برای تردد در این شهر و بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه ، گزینه های بسیاری برای شما وجود دارد و اگر مایل باشید می توانید از چندین مورد هم استفاده کنید و آن ها را تجربه نمایید تابه مقصد خود برسید و در بین راه هم لذت برده باشید . اگر بخواهیدبرای بازدید از جاذبه هیا گردشگری آنتالیا و جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه ، مکان های تاریخی، مراکز خرید و... از یک وسیله نقلیه استفاده کنید ما به شما اتوبوس های عمومی را پیشنهاد می کنیم. شما می توانید فکر اجاره ماشین و یا تاکسی  را از ذهن خود بیرون کنید چون استفاده از این وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا ترکیه هم بسیار مناسب بوده و هم محیطی راحت را فراهم می کند. از طرفی از نظر هزینه هم ارزان است و می تواند به پس انداز سفر شما کمک کند. از این جهت گردشگران و مسافران می توانند برای رفتن به هرجایی، اعم از مکان های تاریخی و گردشگری، مراکز خرید و... از آن بهره مند گردند . اتوبوس ها در شهر آنتالیا ترکیه هر روز از یک مکان خاص حرکت می کنند که به عنوان پایانه آن هاست و در مرکز شهر واقع گردیده است. سیستم حمل و نقل عمومی آنتالیا ترکیه نیز مانند دیگر شهرها و کشورها در طول سالیان و باگذشت زمان بهتر شده است و تغییرات مثبتی را با خود داشته است. اگر نیازمند یافتن اطلاعاتی پیرامون مسیرهای عبور و مرور این اتوبوس ها هستید نگران نباشی با یک جست و جو ساده به آن دست خواهید یافت.

اتوبوس

ساعت کار و هزینه های استفاده از اتوبوس

عبور مرور در سفر به آنتالیا چه در مناطق شهری و چه برای رسیدن به جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه و جاهای دیدنی آنتالیا که در حومه شهر هستند، به راحتی و با وسایل حمل و نقل عمومی در آنتالیا ترکیه مثل اتوبوس ها امکان پذیر و هیمشه در دسترس خواهد بود. در این شهر نیز مانند اکثر شهرها، ساعاتی به عنوان ساعات پیک مصرف از این وسایل شناخته می شود که استفاده از اتوبوس ها به حداکثر میزان خود می رسد و بهتر است اگر می توانید در این ساعات خاص از این وسایل استفاده نکنید تا کمتر اذیت شده و با راحتی و آسایش تردد کنید. ساعت هایی بین 7 تا 9:5 صبح و یا 16:30 تا 19:00 ساعات شلوغی این وسایل به حساب می آیند . مسلماً برای استفاده از این وسایل باید مبلغی را بپردازید که معادل چیزی در حدود 2 هزار تومان می باشد. اگر برای بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه و یا جاهای دیدنی آنتالیا، قصد استفاده از اتوبوس را دارید باید تدابیری را از قبل بیندیشید و کارت هایی را تهیه کنید با نام آنتالیا کارت (antalyakart )که در فروشگاه ها و یا کیوسک های مشخص به قیمتی برابر 5 لیر (4600 تومان ) فروخته می شود چرا که برای پرداخت هزینه اتوبوس در ازای استفاده از آن فقط از همین کارت های می توانید استفاده کنید و از شما پول نخواهند گرفت ، پس هوشیار باشید و این کارت را خریداری کنید . مطمئناً با افزایش میزان قیمت لیر ،ارزش این کارت های خریداری شده نیز اضافه می گردد یادتان باشد که راننده های اتوبوس بلیت فروشی نمی کنند. اگر می خواهید اعتبار کارتتان افزوده شود می توانید آن ها را از مکان های خرید کارت و یا خودپردازهای مشخص و یا حتی ایستگاه ها تراموا بهره ببرید. نکته دیگر که باید دقت شود این است که از این آنتالیا ترکیه کارت ها در مینی بوس ها هم استفاده می شود پس تنها یک کاربرد ندارد. نقشه دفاتری که این کارت را می فروشند را می توانید از قبل پیدا کنید تا آسوده باشید.

اتوبوس

آداب استفاده از اتوبوس

یکی از قوانین که در اکثر کشورها و در اکثر فرهنگ ها رعایت می شود و جزو عرف و هنجار جامعه است ، بلند شدن  از روی صندلی و دادن جای خود به فرد مقابل در زمانی است که فرد دارای سن بالا باشد یا زنی حامله باشد، مسافران که کودک با خود به همراه دارد و یا فرد ناتوان و معلول باشد . پس این مسئله را فراموش نکنید . وقتی اتوبوس ها متوقف شد و برای پیاده شدن مسافران آماده گردید دکمه ای مخصوص وجود دارد که نزدیک درب اتوبوس ها تعبیه شده و زنگ میزند . اگر قصد شما توقف در هرجایی مثلا جاذبه های گردشگری آنتالیا و جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه است که دوست دارید و ایستگاه نیست، انتخاب شما باید اتوبوس هایی با رنگ هایی سفید و نارنجی باشد که کوچک تر هستند و در هر مکانی که بخواهید توقف می کنند ولی در غیر این صورت سوار اتوبوس های بزرگ تر شوید که البته این اتوبوس ها فقط در ایستگاه هایی که تعیین شده است، متوقف می شوند.

اتوبوس

اتوبوس هایی دریایی، مخصوص این شهر بندری

نوعی دیگر از اتوبوس های موجود در آنتالیا ترکیه، اتوبوس های دریایی هستند که مسیر رفت و آمد آن ها از آنتالیا به کمر ترکیه است و اگر قصد رفتن به کمر را داشتید سوار این اتوبوس ها شده و با همین اتوبوس ها بازگردید .این اتوبوس ها هم برای خود برنامه حرکتی خاصی رادارند ، به این گونه که در تابستان ها روزانه در دو ساعت 9:00صبح  و 18:00 از آنتالیا حرکت می کنند و در هنگام بازگشت شما از کمر  ، می توانید در ساعت های 10:45 و 19:15 از آن ها استفاده کنید. برای سوارشدن به این اتوبوس ها هم باید هزینه ای معادل 15 لیر (13 هزار تومان ) برای افراد معمولی ، 10 لیر(9 هزار تومان) برای بازنشستگان و 9 لیر (8هزار تومان ) برای هر کودکی که به همراه دارید ، بپردازید. درنهایت می توان گفت استفاده از این وسیله حمل و نقل عمومی در آنتالیا برای بازدید از جاذبه های گردشگری آنتالیا و جاهای دیدنی آنتالیا، هم فال است و هم تماشا.

ترکیه

استفاده از دالموس

اگر در سفر به آنتالیا ترکیه برای گشت و گذار در شهر و بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا و جاذبه های گردشگری آنتالیا علاقه به استفاده از وسایل نقلیه عمومی را دارید، دالموس را از دست ندهید. این وسیله حمل و نقل شهری، همیشه در دسترس شما خواهد بود و به آسانی می توانید از آن استفاده کنید. بعلاوه، با استفاده از آن برای رسیدن به جاذبه های گردشگری آنتالیا، تجربه ای فوق العاده از سفری درون شهری خواهید داشت، پس پیشنهاد ما را جدی بگیرید و آن را امتحان کنید چون پشیمان نخواهید شد.
اگر در فضای شهری و شلوغ این شهر راه خود را گم کرده اید، نگران نشوید چرا که می توانید از رانندگان این دالموس ها کمک بگیرید و آن ها به خوبی شما را راهنمایی خواهند کرد تا به مسیر درست بازگردید . یکی از مسائل جذاب و حائز اهمیت در این وسایل نقلیه نحوه جمع آوری و گرفتن پول ها از مسافران است. به این گونه که اگر در انتهای یک دالموس نشسته اید کرایه خود را به نفر جلویی خودپرداخت می کنید و او نیز کرایه خود و شما را به نفر جلویی می دهد ، این کار تا اولین صندلی ادامه یافته و نفر اول پول را به دست راننده می رساند حال اگر کسی پول اضافه ای پرداخت کرده باشد، راننده پول ها را به نفر اول برمی گرداند و او به ترتیب و دست به دست به مسافرین بعدی برمی گرداند و عرف پرداخت کرایه بلافاصله بعد از نشستن شماست ، پس خوش حساب باشید و سریع کرایه را بپردازید .
اگر با دالموس برای بازدید از جاهای دیدنی آنتالیا ترکیه و به داخل شهر سفر کرده و این وسیله را انتخاب کرده اید باید بدانید که کرایه پرداختی 1.50 ترکیه (1400 تومان )است ولی اگر برای سفرها خود به اطراف شهر و یا روستا از آن بهره می برید ،هزینه پرداختی شما کمی بیشتر خواهد بود . یکی از نکات خوب استفاده از دالموس این است که در هرجایی از شهر باشید می توانید آن را پیدا کنید و سوار شوید و هر وقت قصد پیاده شدن داشتید تنها کافی است به رانند آن اطلاع دهید . تجربه این نوع حمل و نقل در سفر به آنتالیا ترکیه، بسیار هیجان انگیز است و از طرفی می توانید بودن در فضای ترکیه را به خوبی تجربه کنید.

دالموس

تراموا یا واگن برقی

اگر قصد کرده اید که در سفر به آنتالیا ترکیه از تراموا یا واگن برقی استفاده کنید باید بدانید که در همه جا نیست و فقط مکان های مشخص و محدودی را شامل می شود ولی درعین حال این وسیله عبور و مرور برای گردشگران بسیار مفید خواهد بود چون با استفاده از آن می توان به تعداد زیادی از جاذبه ها گردشگری آنتالیا که از جمله آن می توان به موزه های آنتالیا را اشاره کرد ، دسترسی یافت. خط تراموا به یک خط محدود می گردد. که دو واگن در همین خط به کار می پردازند . زمان حرکت تراموا هر نیم ساعت است که هرکدام از دو واگن آن یک مسیر رفت وبرگشت را طی می کنند . این وسیله نقلیه برای مقاصد مشخص و خاص مورداستفاده است که هزینه استفاده از آن هم بسیار مناسب و ارزان است. بنابراین در سفر به آنتالیا ترکیه، حتما از تراموا هم استفاده کنید.

تراموا

تاکسی

می خواهید به مسیر دورتری برای تماشای جاذبه های گردشگری آنتالیا ترکیه بروید ؟ اگر این طور است گزینه انتخابی شما بهتر است تاکسی باشد ولی به این نکته مهم و اساسی هم حتماً توجه کنید که برای میزان هزینه ی پرداختی تاکسی، کار را به بعد موکول نکنید و قبل از این که سوار شوید با راننده صحبت کنید و از او بخواهید قیمت پیشنهادی خود را عنوان کند و شما نیز قیمت خود را و این گونه بر سر قیمت مناسب به توافق برسید تا هنگام پرداخت به مشکل برنخورید. اگر مسیر شما کوتاه است و به مسیرهای داخل شهری و نزدیک ختم می شود به طورمعمول محاسبه هزینه پرداختی  از تاکسی متر استفاده می شود . به این نکته توجه فرمایید که ساعات 12 شب تا 6 صبح ، به عنوان ساعات شبانه محاسبه شده و برای پرداخت هزینه ، مجبورید  50 درصد مبلغ پرداختی را افزایش دهید. نکات گفته شده می تواند در سفر به آنتالیا، کمک بسیاری به شما کند.

تاکسی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

راهنمای سفر به آنتالیا | راهنمای سفر به نگین کشور ترکیه

رزا اعتمادمقدم ، یکشنبه 20 تیر 1395

آنتالیا از مهم ترین و توریستی ترین شهرهای کشور ترکیه ست که توی ساحل مدیترانه، در غرب ترکیه قرار گرفته و عنوان مرکز گردشگری و تفریحی این کشور رو به دوش می کشه.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :