راهنمای خرید در آنتالیا | معرفی مراکز خرید آنتالیا

اگر اهل سفر باشید می دانید که یکی از لذت بخش ترین و نشاط آور ترین قسمت های سفر، آن هم سفر خارجی، خرید کردن است. اگر به شهرهای توریستی بزرگ سفر کنید متوجه این نکته می شوید که مراکز خرید آنتالیا بسیار متفاوت و متنوع هستند و در آن ها همه نوع محصولی در بازارهای آنتالیا به فروش می رسد. اگر می خواهید در وقتتان صرفه جویی کنید و در این مراکمز خرید سردرگم نباشید، بهتر است که در مورد مراکز خرید آنتالیا که قصد رفتن دارید اطلاعات به دست بیاورید. در ادامه با مجله همگردی همراه باشید تا به شما اطلاعاتی درباره ی خرید در آنتالیا ارائه کنیم.

مراکز خرید آنتالیا

راهنمای خرید در سفر به ترکیه

همانطور که گفته شد یکی از لذت بخش ترین موارد در سفر خرید است ولی نکته مهمی که وجود دارد این است که اگر شما ندانید می خواهید از کجا خرید کنید و چه چیزهایی بخرید (مخصوصا در سفر به شهرهای بزرگ با مراکز خرید زیاد) دچار سردرگمی شده، چه بسا ممکن است خسته شوید و از سفر خود لذت نبرید. یکی از شهرهای مهم و اصلی توریستی کشور ترکیه، آنتالیا است که به دلیل داشتن مراکز خرید زیاد و خوب، مورد توجه توریست ها برای خرید است. چند نمونه از سوغاتی های این شهر که توریست ها به آن ها علاقه ی زیادی دارند، عبارتند از: انواع پارچه، پوشاک پنبه ای، سفال های سنتی، منبت کاری، فرش، جانماز، زیورآلات طلایی و مسی، محصولات چرمی و مرباهای محلی. همچنین در آنتالیا برندهای معروفیاز جمله کالوین کلین (Calvin Klein) و لاکست (Lacoste) و...نیز در مراکز خرید به وفور یافت می شوند. در طول خرید یادتان باشد، چانه زدن امری رایج و بلامانع در این شهر است. یکی از مزایای خرید کردن در آنتالیا این است که شما در هرزمانی که بخواهید، می توانید خرید کنید، مراکز خرید و بازارهای آنتالیا تا نیمه های شب باز هستند و از گردشگران و توریست های عزیز استقبال می کنند پس نگران خرید سوغاتی در آنتالیا نباشید، چون گزینه های زیادی برای انتخاب دارید.

راهنمای خرید در آنتالیا مراکز خرید آنتالیا

چی بخریم؟

هنگام خرید کردن در سفرها علی الخصوص در کشورهای دیگر، یکی از اصلی ترین مسائلی که ذهن هر کسی را مشغول می کند این است که چه کالایی بخریم که به عنوان سوغاتی یا یادگاری مناسب و ماندگار باشد. بازارهای آنتالیا برای افراد علاقه مند به خرید بهشتی است که به راحتی با دور زدن در آن ها می توانند خرید کنند. در مراکز خرید آنتالیا شما می توانید کالاها و محصولات باقیمت های مناسب و چه بسا ارزان پیدا کنید. نکته جالب اینجاست که فروشندگان این کالاها ممکن است از هر گوشه ی جهان آمده باشند!

راهنمای خرید در آنتالیا خرید ترکیه

زیورآلات و جواهرات

زیورآلات، جواهرات و طلا از مواردی است که شما می توانید آن را در بازارهای آنتالیا با قیمت های مناسب پیدا کنید. یکی از دلایلی که بسیاری از گردشگران و توریست ها از طلا و جواهر به عنوان سوغاتی از آنتالیا استفاده می کنند مناسب بودن قیمت این محصولات است. این امر باعث شده که گردشگران این کالاها را به عنوان یادگاری و سوغات برمی گزینند. همانطور که گفتیم در مراکز خرید آنتالیا می توانیم برندهای مشهوری را مشاهده کنید که در میان آنها برندهای جهانی در حوزه طلا و جواهر نیز به چشم می خورند. در حین خرید، به یاد داشته باشید که تمامی فروشگاه هایی که از آن ها خرید می کنید باید مجوزهای دولتی را برای عرضه ی این کالاها داشته باشند و ملزم به ارائه ی فاکتور خرید هستند.

راهنمای خرید در آنتالیا طلا و جواهرات

محصولات چرمی

محصولات چرمی یکی از مواردی است که در خرید در آنتالیا مورد توجه گردشگران است. بهتر است که شما نیز به سراغ آن رفته و خرید کنید.

راهنمای خرید در آنتالیا چرم آنتالیا

پوشاک

اکثر شما خوانندگان محترم با صنعت عظیم پوشاک ترکیه آشنایی دارید و این صنعت نیاز به بازارگرمی خاصی نزد شما ندارد! یکی از دلایل شناخته شدن پوشاک ترکیه در بین برندهای معروف جهان، استفاده ی تولید کنندگان این محصولات از مواد اولیه مرغوب و متنوع کردن اجناس آنهاست. همچنین به هنگام خرید در آنتالیا این را در نظر داشته باشید که در کنار برندهای پوشاک ترک، برندهای سر شناس دیگری نظیر دیور لاکست و یا کالوین کلین و... نیز در مراکز خرید آنتالیا خودنمایی می کنند.

راهنمای خرید در آنتالیا بازارهای ترکیه

روغن زیتون

اگر نیاز به خرید زیتون و یا روغن اعلای آن دارید مکان درستی را انتخاب کرده اید در ترکیه می توانید از بهترین های آنها خریداری کنید. ترکیه با داشتن بیشتر از 350 کارخانه تولید روغن های زیتون توانسته است با عرضه محصولات اعلی و درجه یک یکی از برترین های این حرفه شناخته شود. این محصولات از نظر کیفیت ساخت هیچ کاستی نسبت به کشورهایی نظیر اسپانیا یا یونان ندارد.

راهنمای خرید در آنتالیا روغن زیتون

فرش دست بافت

اگر در کار خرید فرش های دست بافت خبره نیستید اندکی دست نگه دارید چرا که ممکن است به دلیل ناوارد بودن جنس تقلبی خریداری کنید. نکته مهم این است که اگر فرشی را می خرید، بایستی از مواد اولیه درجه یک بافته شده باشد. هیچ گاه نیندیشید که اگر محصولی را با قیمت کمتر در اختیار شما گذاشته اند دلیل برتر بودن آن برای خرید است! اگر خودتان اطلاعات محدودی در این باره دارید کسی را بیابید که در این زمینه توانا باشد تا ازفریب خوردن شما جلوگیری کند. فروش فرش دست بافت فقط در بازارهای آنتالیا نیست بلکه شما در همه نقاط ترکیه می توانید عرضه ی این محصول را ببینید. یوروک نام عشایری است که در ترکیه فرش های دست بافت از پشم گوسفندهای خود و رنگ های طبیعی می بافند. در فرش های بافته شده توسط یوروک ها نقش ها و رنگ های دلنشینی به کار رفته است. ترکیبی درست و هماهنگ از رنگ های قرمز، آبی و سبز تیره. ترکیب استفاده شده در این فرش ها نشانه ی فرهنگ عشایری بافنده آن است. اگر طالب خرید و یا دیدن مکان بافت این فرش ها و یا گلیم های دست بافت هستید کافی است به روستاهای اطراف آنتالیا سفر کنید. آیا شما علاقه به خرید فرش های قدیمی و یا گلیم های کهنه دارید ؟ مراقب باشید و دقت کنید، در ترکیه قوانین سفت و سختی در راستای عدم خروج اشیا قدیمی و عتیقه از ترکیه وجود دارد. بر اساس این قانون خروج هرگونه شئ و وسیله تاریخی با بیش از 100 سال قدمت خلاف قوانین است. پس اگر چنین شیئی را خریداری می کنید از فروشنده آن درخواست سند معتبر کنید تا همراه خود داشته باشید که در آن عمر آن محصول ذکر شده باشد و به هنگام ترک ترکیه با مشکلی مواجه نشوید.

راهنمای خرید در آنتالیا فرش دستباف

شیرینی و ادویه جات

اگر شما دوست دار ادویه جات باشید، بازارهای آنتالیا برایتان بهشتند. در مراکز خرید آنتالیا علاوه بر ادویه های سنتی می توان انواع ترکیبات جدید و بکر از ادویه و سس های متنوع نظیر سس انار، سس کنجد و...یافت می شوند. اگر در لیست خرید در آنتالیای شما شیرینی جات قرار گرفته، نگران نباشید، موجودند!

راهنمای خرید در آنتالیا ادویه های ترکیه ای

سفال های دست ساز

خرید ظروف سفالی با رنگ های متنوع، زیبا و دل انگیز و در طرح های گوناگون همواره می تواند یکی از بهترین یادگاری ها از این منطقه باشد. این ظروف می تواند انواع واقسام کاسه ها، بشقاب ها، فنجان های زیبا، و یا کوزه های سفالی باشند. شما می توانید خرید این سفال ها را در لیست خرید در آنتالیایتان جا دهید.

راهنمای خرید در آنتالیا سفال های ترکیه ای

محصولات ابریشمی

محصولات ابریشمی ترکیه یکی از برترین و نفیس ترین اشیائی هستند که شما می توانید برای یادگاری برای آشنایان و یا دوستان از و بازارهای آنتالیا خریداری کنید. محصولات ابریشمی نظیر شال ها، روسری ها و کراوات هایی هستند که همگی در طرح ها، نقش ها و رنگ های تک، خاص و زیبا در مراکز خرید آنتالیا به شدت با کیفیتند.

راهنمای خرید در آنتالیا محصولات ترکیه ای

از کجا بخریم ؟

اگر به بازارهای آنتالیا مراجعه کرده باشید، خواهید دید که این بازارها شامل فروشگاه های کوک و یا مراکز خرید خیلی بزرگ مانند migros هستند. اگر در زمان خرید در پاساژها، از ساعت ها گشتن و خرید خسته شدید و به اندکی تجدید قوا نیازمند بودید و یا اینکه ساعت خوردن وعده های غذاییتان فرا رسیده اصلا نگران نباشید. در نزدیکی بازارهای آنتالیا برای راحتی گردشگران و یا خریداران کافه هایی وجود دارد که می توانید در آنجا تجدید قوا کنید. اگر علاقه دارید همراه خرید خود تفریح هم داشته باشید ما به شما بندر تفریحی kaleici را پیشنهاد می کنیم. این بندر به علت دارا بودن امکانات تفریحی در کنار مراکز خرید یکی از بهترین ها در این عرصه است.اگر به مراکز خرید migros رفتید، در خیابان های konyaalti، آتاتورک و فروشگاه migros 5m را نیز در نظر داشته باشید. در اینجاها همواره می توانید لباس هایی با کیفیت بالا، جنسی عالی و قیمتی مناسب پیدا کنید. یادتان باشد، در گشت و گذارهایتان در آنتالیا، هرگز بازار غذای سرپوشیده را از دست ندهید. در این بازار، 760 فروشگاه غذا، می تواند لحظاتی ناب و عالی را برایتان رقم بزند.

راهنمای خرید در آنتالیا1

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

مراکز خرید در آنتالیا | راهنمای خرید در آنتالیا

ز. نیرومند ، جمعه 10 آذر 1396

آنتالیا یکی از شهرهای مهم و توریستی ترکیه است که مورد توجه بسیاری از گردشگران دنیا، خصوصا ایرانیان واقع شده است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :