با تعدادی از محبوب ترین غذاهای دبی آشنا شوید

بهترین مکان برای امتحان کردن محبوب ترین غذاهای خاورمیانه و خلیج فارس، دبی است. شما می توانید در سفر به دبی انواع غذاهای ایرانی، لبنانی و عربی را در منوی رستورانها ببینید. محبوب ترین غذاهای دبی پیش غذا، انواع سالادها و غذاهای اصلی مانند مجبوس، آش آسارایا، هوموس، گگجیا، تبوله و مهلبیه هستند. با ما در مقاله غذاهای معروف دبی همراه شوید تا شما را با تعدادی از غذاهای خوشمزه دبی آشنا کنیم.

شتر شکم پر

در کناب رکوردهای گینس یکی از بزرگترین و حجیم ترین غذاهای دبی، شتر شکم پر است. این مورد از غذاهای خوشمزه دبی در جشن عروسی و مراسمهای خاص پخته می شود. می گذارند یک شتر کامل رشد کرده و درون شکمش را با تعدادی گوسفند یا بره پر می کنند که خود آنها نیز درون شکمشان حدود 20 مرغ شکم پر قرار دارند.

شتر شکم پر

الهریس (Al Harees)

این غذا تقریبا شبیه به حلیم ایرانی بوده و از پخت طولانی مدت گندم و گوشت گوسفند شکل می گیرد. گندم را پوست می گیرند و در دیگی از آب همراه گوشت می پزند. سپس، گوشت گوسفند را ریش ریش کرده و به این مورد از غذاهای معروف دبی اضافه می نمایند تا تبدیل به بافتی نرم و دلپذیر گردد.

الهریس (Al Harees)

فلافل

این غذا از پرطرفدارترین غذاهای دبی، کشورهای عربی و مردم ایران بوده و در میان مردم فلسطین نیز شهرت دارد. برای کشورهای عربی طعامیا چیزی مانند سیب زمینی سرخ کرده در کنار غذاهای مردم ایران بوده و معمولا در کنار غذا استفاده می شود.

فلافل

هوموس (Hummus)

یکی از سس های مشهور در فرهنگ کشورهای خاورمیانه هوموس یا به عربی حمص نام دارد. این غذا با نخود، روغن زیتون، ارده، آبلیمو، سیر و نمک تهیه شده و بسته به شیوه تهیه، ممکن است مقادیر متفاوتی از چربی اشباع نشده داشته باشد. هوموس می تواند برای افرادی که رژیم گیاهخواری دارند مفید باشد. این سس را با نام پیتا و بعنوان پیش غذا استفاده می کنند. این سس خوشمزه را با محبوب ترین غذاهای دبی مانند شاورما امتحان کنید.

هوموس (Hummus)

گجیا (Ghuzi)

از مشهورترین غذاهایی که در بهترین رستورانهای دبی سرو شده، گجیا نام دارد. برای تهیه این غذا، یک بره کامل را بریان کرده و آن را با برنج، سبزیجات و دانه های روغنی سرو می کنند.

گجیا (Ghuzi)

مجبوس (machboos)

این غذا با بره ادویه زده، گوجه فرنگی، خورشت و برنج تهیه شده و یکی از غذاهای معروف دبی هست.

مجبوس (machboos)

شاورما (Shawarma)

شاورما تقریبا شبیه کباب ترکی با ورقه های گوشت گوسفند یا مرغ بوده که به همراه سبزیجات رنگارنگ، سیب زمینی سرخ شده، خیارشور و سس سیر پخته می شود.

شاورما (Shawarma)

آش آسارایا (Esh asarya)

این غذا که به عنوان نان حارم شناخته می شود، یک نوع کیک پنیر با روکش خامه ای بوده که طعم فوق العاده و بافت نرمی دارد. این ویژگی سبب شده تا آش آسارایا جایگاه خاصی در میان دسرهای مشهور دبی داشته باشد.

آش آسارایا (Esh asarya)

تبوله (Tabbouleh)

تبوله نوعی سالاد است که از انواع بلغورهای گیاهی تهیه می شود. بطور سنتی از بلغور، گوجه، خیار و جعفری ریز شده به همراه سیر، پیاز، روغن زیتون، آبلیمو و نمک تهیه می گردد. این غذا سلامت را تقویت کرده و اشتهای افراد را نیز باز می کند.

تبوله (Tabbouleh)

مهالابیا (Mehalabiya)

مهالابیا یک غذای انرژی بخش است که با رگه هایی از گلاب و پسته تهیه می شود. این غذا در حقیقت یک پیش غذا یا دسر بوده که به صورت پودینگ تهیه شده و در میان تمام گروه های سنی طرفداران خودش را دارد.

مهالابیا (Mehalabiya)
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از محبوب ترین جاهای دیدنی شهر تهران آشنا شوید

hb ، یکشنبه 10 دی 1402

با ما در مقاله محبوب ترین جاهای دیدنی شهر تهران همراه باشید تا شما را با شماری از برترین دیدنی های شهر تهران آشنا نماییم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :