شهرک دریاکنار و تجربه سفری هیجان انگیز به شمال ایران

دریا عالمی جداگانه از عالم خاک و خاکیان محسوب می شود. پرودگار آب و خاک را هر کدام به نوعی بی نظیر خلق کرده است. گاهی اوقات برای بدست آوردن آرامشی وصف نشدنی به وسعت آبی عظیم روی می آوریم و خود را غرق در این همه بزرگی می کنیم. شهرهای نزدیک به ساحل شمال ایران هر ساله میزبان بسیاری از گردشگران ایرانی و خارجی هستند و شهرک دریاکنار یکی از شهرک های پرطرفدار ایران محسوب می شود. با ما در این مقاله خواندنی همراه باشید تا بدانید دریاکنار کجاست و از شرایط ورود به دریاکنار آگاهی یابید.

دریا کنار

معرفی

شرکت آتی ساز در سال 1358 شهرک دریاکنار را ساخت و پس از فروش قسمتهای زیادی از ویلاهای ساخته شده به افراد حقیقی و حقوقی، مالکیت کلی شهرک از شرکت آتی ساز به نمایندگان قانونی و مالکین وقت واگذار شد. این شهرک از بدو تأسیس تاکنون بدون کمک های مالی شهرداری و توسط خود مالکین اداره می شود. شهرک دریاکنار یک شهرک ساحلی تفریحی مسکونی بوده که در امتداد دریای خزر قرار گرفته است. ساخت این شهرک با حمایت های محمدرضا پهلوی و در اوایل دهه 40 خورشیدی شروع و در اواخر آن به اتمام رسید و در دوره خود جز اولین و بزرگترین شهرک های ایران در سطح خاورمیانه حساب میشد. دریاکنار یکی از قدیمی ترین و بزرگترین شهرک های مسکونی شمال ایران بوده و در حال حاضر، دارای بیش از 1700 واحد ویلا است.

براساس مقاله دریاکنار کجاست باید بدانید که شهرک فاصله ای بیش از 7/2 کیلومتر در امتداد دریای خزر را به خود اختصاص داده و مساحت کل آن حدود 1/3 کیلیومتر مربع یا بیش از 300 هکتار است. دریاکنار دارای 19 خیابان بوده و طول خیابان ورودی شهرک معادل 2/1 کیلومتر و فاصله خیابان یکم تا هفدهم برابر 8/1 کیلومتر است.

معرفی دریاکنار

خوشگذرانی در سفر به شهرک

طراحی فضای باز و ویلاهای آن الگوبرداری از معماری غربی هستند. آقای حسین امانت، طراح مطرح میدان و برج آزادی نقش بسیار بزرگی در طراحی این شهرک داشت. خیابان های زوج شهرک منتهی به دریا می شوند و با سنگ هایی بزرگ پوشیده شده اند. در آخر خیابان یکم این شهرک، رستوران، مغازه ها و سرگرمی های گوناگون به همراه صندلی برای مردم احداث وجود داشته و خیابان های ششم و هفدهم دریاکنار به ساحل شنا مرتبط می شوند که دارای نجات غریق هست. معمولا در فصل گرما ساحل خیابان ششم برای آقایان و ساحل خیابان هفدهم برای بانوان در نظر گفته می شود و زمانیکه یکی از این دو ساحل برای شنا مناسب نباشد، ساحل دیگر از صبح تا 15 برای بانوان و از ساعت 15 به بعد برای آقایان در نظر گرفته می شود.

براساس مقاله دریاکنار کجاست باید بدانید که این شهرک بدلیل قرار گرفتن در کنار دریای خزر، داشتن فضای سبز بسیار و محیط خانوادگی دلنشین به شهرت رسیده است. جاده های هراز، فیروزکوه و کناره امکان مسافرت های بین شهری را برای ساکنان شهرهایی چون تهران، ساری، بابل فراهم آورده و اکثر مالکان و مستاجران ایام تعطیل بخصوص تابستان را با رعایت شرایط ورود به دریاکنار در آنجا می گذرانند.

خوشگذرانی در سفر به شهرک

دسترسی

برای رفتن به این شهرک، سفر به فریدون کنار یا بابلسر باید در اولویت قرار داشه باشد. فریدون کنار یکی از شهرهای ساحلی استان مازندران و بابلسر از سمت شرق با این شهر همسایه بوده در نتیجه، جاده بابلسر به سمت فریدون کنار هدف شما خواهد بود.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفری هیجان انگیز به تفلیس را با هور گشت پارس تجربه کنید!

آژانس مسافرتی هور گشت پارس ، پنج شنبه 19 مرداد 1396

تفلیس پایتخت و بزرگترین شهر گرجستان و در جنوب شرق اروپا میباشد که در هزاره ی چهارم تا سوم پیش از میلاد مسکونی شد

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 25 خرداد 1396

    من که تمام بچگیمو تو این شهرک بودم و واقعا خاطرات خوبیو تو سی ساید این شهرک دارم مرسی که خاطرات منو زنده کردید

    • 25 خرداد 1396

    لطفا آدرس درست بگین دریا کنار در حوزه فریدونکنار هست نه بابلسر