چه طور باید ویزای آذربایجان بگیریم؟

کشور دوست و همسایه ما آذربایجان و به ویژه پایتخت آن شهر باکو یکی از مناطقی است که بیشتر ایرانی ها به آن سفر می کنند و طبق قانون باید ویزا داشته باشیم تا بتوانیم وارد کشور آذربایجان شویم. سالانه بسیاری از ایرانی ها به صورت شخصی یا با آژانس های مسافرتی برای ویزای توریستی و یا ویزا برای امور تجاری و ... اقدام می کنند .برای هر نوع ویزا ویا اخذ ویزای آذربایجان ، گذرنامه آن ها هنگام ارائه باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد ، زیرا اگر کمتر باشد ممکن است صادر نکنند. البته دولت آذربایجان غیر از صدور ویزای آذربایجان به صورت حضوری، از ماه ژوئن سال جاری به صورت آنلاین و از طریق سیستم (ASAN Visa) ویزا صادر می کند ولی ویزای صادر شده از این سیستم برای یک بار ورود و دارای 30روزه اعتبار می باشد.اما آیا می دانید که برای دریافت ویزا و روادید این کشور چه کارهایی باید بکنید؟ برای اطلاع از جزئیات و سفارت آذربایجان در ایران با همگردی همراه شوید.

آذربایجان

انواع روادید آذربایجان و مدت صدور آن ها

دولت آذربایجان برای کلیه اتباع خارجی روادید مشخصی را برای ورود به این کشور صادر می کند.که در ادامه با انواع ویزای آذربایجان آشنا میشوید.
گردشگری: معمولا بیشتر ویزای گردشگری برای ایرانی ها به منظور گردش در آذربایجان درخواست داده می شود که به صورت 30 روزه و با اعتبار 3 ماهه و به دو شکل عادی (در 3 روز کاری) و فوری (در 1 روز کاری) صادر می شود. توجه کنید که این نوع ویزای توریستی آذربایجان برای شخص همراه در گذرنامه مثل همسر یا والدین ، رایگان حساب می شود.
تجاری: این نوع ویزا برای کسانی که به علت امور کاری و یا بازرگانی مانند جلسه ی کاری، شرکت در کنفرانس و نمایشگاه و همایش علمی، فرهنگی، ورزشی و ... به آذربایجان سفر می کنند صادر می شود. مثلا ، ویزای ترانزیت برای افرادی که به قصد سفر به کشوری ثالث باید از خاک کشور آذربایجان بگذرند صادر می شود. اعتبار این ویزا از زمان صدور تا 30 روز است و مدت مجاز اقامت در کشور تا 5 روز تعیین می شود. مدت اعتبار و اقامت ویزای ترانزیت با در نظر داشتن نوع وسیله نقلیه اعم از زمینی، هوایی، دریایی، ریلی و سایر وسایل نقلیه و مسیر مورد استفاده برای عبور از کشور و زمان مورد نیاز برای طی کردن آن مسیر تعیین خواهد شد. این نوع ویزا ویا صدور ویزای آذربایجان دارای انواع مختلفی است: ترانزیت یک بار ورود (صدور در 2 روز کاری)
ترانزیت دو بار ورود (صدور در 2 روز کاری)
سه ماهه یک بار تردد (صدور 3 روز کاری)
سه ماهه دو بار تردد (صدور در یک روز کاری)
یک ساله با 90 روز اعتبار اقامت (صدور در 7 روزکاری)
اعضای خانواده و بستگان: افرادی که با ویزای تجاری در خاک آذربایجان مشغول به کار هستند اعضای خانواده و بستگان آنهامی توانند از این نوع ویزا استفاده کنند.
ویژه: اگر فردی برای ملاقات دوستان یا خانواده خود که در آذربایجانی هستند سفر می کنند می توانند با ارائه دعوت نامه ارسالی از جانب آشنا خود در آذربایجان برای دریافت این نوع ویزای آذربایجان و صدور ویزای آذربایجان الزامی اقدام کند.افرادی که برای ماموریت های رسمی دولتی به آذربایجان سفر می کنند، روادید ورود دیپلماتیک و یا خدمت صادر می شود. علاوه بر این، دولت آذربایجان امتیاز ویژه دریافت ویزای اختصاصی و 15 روزه جمهوری نخجوان را به محض ورود به خاک آذربایجان در اختیار شهروندان ایرانی قرار داده است.

ویزای آذربایجان

مدارک لازم برای اخذ روادید آذربایجان

طبق ماده 36 قانون مهاجرت به جمهوری آذربایجان، ارائه مدارک زیر برای دریافت روادید سفر واجب می باشد:
فرم پرشده تقاضا ، مطابق نمونه تنظیمی توسط نهادهای ذیربط دولتی

  • اصل گذرنامه یا مدرک عبور از مرز و کپی از صفحه های اصلی آن ها.
  • دو قطعه عکس 4*3 رنگی با زمینه سفید
  • کپی گواهی بیمه پزشکی (در صورتی که طرف دعوت کننده انجام معالجات پزشکی را به عهده نگرفته باشد)
  • فیش واریزی هزینه صدور ویزا
  • فرم پرشده دعوت از اتباع خارجی و یا افراد فاقد تابعیت، مطابق نمونه تنظیمی توسط نهادهای ذیربط دولتی و یا کپی گواهی ثبت دولتی (برای سازمانهای غیردولتی)، و یا مدرکی که هدف از سفر را ثابت کند. (برای ویزاهای ترانزیت، گردشگری و سفرهای رسمی و انفرادی، نیازی به ارائه این مدارک وجود ندارد).

صدور ویزا برای اتباع خارجی و یا افراد فاقد تابعیت که کمتر از 18 سال دارند ولی با گذرنامه جدا و بدون همراهی والدین و یا نمایندگان قانونی آن ها سفر می کنند ، باید کپی گواهی تولد ، کپی اجازه رسمی والدین و یا نمایندگان قانونی آن ها و مدارک شناسایی که به تایید دفتر اسناد رسمی رسیده است را ارائه دهند.

آذربایجان

بهای صدور انواع ویزای و روادید آذربایجان

بهای آن با توجه به کشور محل و مدت اقامت در خاک آذربایجان متغیر است. اکنون ، هزینه صدور آن توسط سفارت برای شهروندان ایرانی برای ویزاهای ترانزیت و یک بار ورود 20 دلار (در حدود 650,000 ریال) و برای ویزاهای کثیرالورود 350 دلار (12,000,000 ریال) است.

ویزای آذربایجان

سفارتخانه و کنسولگری های آذربایجان در ایران

سفارت آذربایجان در ایران

تهران ، پاسداران ، خیابان نیستان سوم ، کوچه راستوان ، پلاک 16، کدپستی : 1944965114

تلفن : 5-22559553 (021)

نمابر : 22558183 (021)

کنسولگری سفارت در تهران

تهران ، نیاوران ، خیابان شهید پورابتهاج ، خیابان خداوردی ، کوچه سیزدهم غربی ، نبش کوچه شیرافکن ، پلاک 5

تلفن : 22291144(021)

آدرس پست الکترونیکی : az.embassy.tehran@gmail.com

ساعت پذیرش برای اخذ روادید

شنبه تا چهارشنبه از ساعت 9 صبح تا 12:30 ظهر

کنسولگری تبریز

تبریز ، بلوار ولیعصر ، خیابان عارف ، پلاک 9

تلفن : 33334803 (041)

آذربایجان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

چطور ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

- ، جمعه 23 تیر 1402

در ادامه به بررسی ویزای تحصیلی کانادا و شرایط دریافت آن می پردازیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :