زیباترین شهرهای بیابانی جهان را بشناسید

در جهان مکان های زیبا و دیدنی بسیاری وجود دارند، ولی آیا تاکنون با مناطق زیبای بیابانی آشنا شده اید؟ بعضی شهرهای بیابانی به عنوان یکی از زیباترین و جالب ترین مکان های این جهان به عنوان محل سکونت انسان ها محسوب می شوند. بهشت های گمشده ای در دل این بیابان ها قرار داشته و ظهور آب در میان بیابان خشک، پدیده ای بسیار شگفت انگیز است. زیباترین شهرهای بیابانی جهان که به طور طبیعی وجود دارند، هرکدام داستان هایی در بطن خویش نهفته اند. در ادامه با ما همراه باشید تا با زیباترین شهرهای بیابانی جهان آشنا شوید.

زیباترین شهرهای بیابانی جهان

واکشینا

یکی از جالب ترین شهرهای بیابانی جهان در میان بیابان آتاکامای پرو رونق یافته است. حدود 100 نفر در این شهر زندگی می کنند و در اطراف یک تالاب طبیعی که هیچ چیز دیگری در آن وجود ندارد، رشد کرده است. گردشگران برای شن سواری، رانندگی در بیابان و لذت بردن از چشم اندازهای طبیعی فوق العاده به اینجا می آیند.

واکشینا

لاس وگاس

به سادگی می توان گفت که لاس وگاس یک واحه و یکی از خوش شانس ترین شهرهای بیابانی جهان بوده است. چشمه های طبیعی، دره لاس وگاس را در قلب صحرای موهاوی از آب گوارا پر کرده اند. مردم برای 10000 سال است که در اینجا زندگی می کند، اما لاس وگاس بعد از رسیدن راه آهن در سال 1905 میلادی رونق گرفت. بیش از یک قرن، این شهر بیابانی مقصد گردشگران از سراسر دنیا بود، هرچند اکثر آن ها برای نوشیدن از چشمه آب گرم به آنجا نمی رفتند.

لاس وگاس

واحه داخله

بیش از 500 چشمه آب گرم در واحه داخله مصر وجود دارند، دقیقا مانند شهرهای بیابانی هالیوود که خانه های خشتی با درختان نخل فراوانی احاطه شدند. رومیان باستان این شهر را ساخته و در قرون وسطی دژ مستحکمی در برابر هجوم بادیه نشینان بوده است.

واحه داخله

پایکا

پایکا در دل بیابان قرار گرفته، ولی با این حال کشت مرکبات در آن رونق فراوانی دارد. این شهر به خاطر شیرینی هایش نیز مشهور است. پایکا در سال 1700 کشف شده و در میان گردشگران مکانی محبوب برای شنا کردن هست.

پایکا

واحه لیوا

دوربین نقشه گوگل برای نمای خیابان در لیوا، بر روی کوهان شتر نصب شد. بهترین راه برای رسیدن به این مورد از زیباترین شهرهای بیابانی جهان، استفاده از شتر بوده و در جنوب غربی ابوظبی و در میان صحرای ربع الخالی واقع شده است.

واحه لیوا

واحه ساحل قفصه

این تالاب آبی در سال 2014 و در میان بیابان به طور ناگهانی پدیدار شد و ساحل قفصه نام گرفت و سپس تبدیل به مکانی محبوب برای شناکردن محلی ها شد، هرچند دانشمندان از سرطان زا بودن یا حداقل خطرناک بودن آب تالاب می ترسند.

واحه ساحل قفصه

سن اگناسیو

صحرای بها، زمینی بی حاصل از شن در اطراف سن اگناسیوی مکزیک است، یک واحه طبیعی زیبا که با درختان نخل و مرکبات احاطه شد. این درختان در سال 1728 در این منطقه کاشته شدند و رونق بسیاری بدان بخشیدند.

سن اگناسیو

گرمه

زمانی گرمه یکی از ایستگاه های راه ابریشم محسوب می شد. این منطقه اکنون فقط روستایی کوچک بوده که در زیر درختان اطراف واحه مدفون شده است.

گرمه

غات

آب چشمه در غات لیبی همیشگی است. این شهر در مسیر کاروان باستانی صحرای بزرگ آفریقا قرار داشته و اکنون بیش از 20000 نفر در آن زندگی می کنند.

غات

واحه ابراهیم

بین شهرهای هیت و حدیثه، واحه ابراهیم را خواهید یافت، مکانی باستانی با ریشه های یهودی، اسلامی، مسیحی و سامری. در کتاب مقدس، ابراهیم (ع) برای رفتن به سرزمین مقدس، از این واحه عبور کرد و در طی عملیات آزادسازی عراق در سال 2006، این مکان توسط تفنگ داران دریایی آمریکا پاکسازی شد. در حال حاضر ارتش عراق مسئول نگهبانی از این واحه است. پس، اگر قصد دیدار از این واحه را دارید، یک محافظ شما را همراهی می کند.

واحه ابراهیم
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

زیباترین شهرهای جهان را همراه با معماری و هنری بیکران تجربه کنیم

سعید حسنی ، پنج شنبه 17 اسفند 1396

اگر به دنبال سفر به زیباترین شهر های جهان هستید، 10 شهر معرفی شده در ادامه مخصوص شما خواهند بود.

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 9 اسفند 1398

    اسفندوفروردین خوزستان بهشت زمین ست بیاییدولذت ببرید

    • 29 خرداد 1396

    فقط کلات نادر دنیای طبیعت

    • 24 خرداد 1396

    از انارک ایران غافل شده اید هم زیباست و هم دارای قدمت تاریخی