دریاچه سقالکسار گیلان | وقتی آسمان همنشین دریاچه می شود !!

 سقالکسار کجاست؟؟ این سوال را از خود می پرسی، وقت را از دست نمی دهی، پای در رکاب می شوی و یک ربع، جاده را طی می کنی، تنها یک ربع تا سکوتی مطلق به پهنای دریا و به گستره ابرها. سکوتی که پیمانه دلت را سرریز می کند و به جان می رسی؛ می خواهی با فریادی چنان پاسخش را بدهی که زلالی آب ترک بردارد و دل جنگل بلرزد، اما نمی توانی؛ نفست در سینه حبس می شود و تنها به نظاره می نشینی. خاصیت دریاچه سقالکسار گیلان همین است، زمان را کند می کند و تو را عاجز. دریاچه سقالکسار رشت، تمام سکوت عالم را در دل خود جای داده و با یک یک مسافرانش تقسیم می کند. همین دست و دل بازی، مدتی است که همه را به جست و جوی تور سقالکسار یا حداقل یافتن همپایی برای پای نهادن در جاده واداشته. آدرس دریاچه سقالکسار سرراست است، کافیست کمی به صدای سکوت گوش دهی و رد دلت را بگیری تا تصویر درختان سر به فلک کشیده اش همراه با باد در مردمک چشمانت به رقص درآید. به سفر مجازی روستای سقالکسار گیلان خوش آمدید. با همگردی همراه باشید تا بدانیم سقالکسار کجاست و شکوهش را همراه با تصاویر دریاچه سقالکسار تماشا کنیم.

دریاچه سقالکسار

 وقتی آسمان دریاچه، زمین می خورد !!

در گذشته، پرندگانی همچون سار و لک از این دریاچه، آب می خوردند و چه زیباست، وقتی که اهالی، خود و شهرشان را به کناری می گذارند و نام دریاچه را از موجوداتی وام می گیرند که صاحبان اصلی طبیعتند. سقالکسار، به معنای محل آب خوردن پرندگان، اما این تنها پرندگان نیستند که از این دریاچه آب می خورند، با چشم دل که نگاه کنی، خمیده شدن قامت آسمان را برای نوشیدن جرعه ای از آب دریاچه می بینی، وقتی که ابرهایش را برای دست بوسی می فرستند تا در ازایش جرعه ای آب بگیرد، جرعه ای آب از دریاچه  ای باعظمت 15 هکتاری که تمامی این شکوه جاری آب روانش را از بارش هذیه های آسمانی و هدیه چشمه سارهایش دارد، همان چیزی که سال هاست مردم این خطه را بهره مند می سازد و پر نعمت.

دریاچه سقالکسار

شکوه دیدنی های سقالکسار !!

اگر توانستی از غرق شدن در عظمت دریاچه سقالکسار رشت نجات پیدا کنی، راهت را ادامه بده و دیدنی های دیگر را نیز ببین. سد خاکی سقالکسار و گشت و گذار با قایق پارویی و اگر روحیه ات اجازه داد، کمی هم ماهیگیری. بعدش به خودت تلنگری بزن و با مردم روستای سقالکسار معاشرت کن، پاکی و صفایشان را ببین، لبخند روی لب هایشان را به خاطر بسپار و شادی را یاد بگیر، بدون هیچ چشمداشتی. حتما تو را با کمی نان و غذای محلی بدرقه می کنند، هرچند همینکه بوی شالیزار در مشامت بپیچد و رنگ خوشه های سبز و طلایی، رژه ای پیش چشمانت آغاز کنند، فکر رفتن از سرت بیرون می رود.

دریاچه سقالکسار

آدرس دریاچه سقالکسار

15 کیلومتری جنوب رشت، جاده فومن، شهر شفت به سمت جیرده، بعد از امامزاده آقا سید، روستای سقالکسار گیلان، وعده گاه شماست با طبیعت. اگر همراه با تور سقالکسار به سفر رفته باشی، سفرت آسان است و اگر تنها باشی نیز مطمئن باش که مردم گیلان هیچوقت، مهمانانشان را سرگردان و در جاده رها نمی کنند. حتما همین حالا که خوب دانستی سقالکسار کجاست، به دنبال یک همسفر طبیعت گرد و یا حداقل یک برنامه تور سقالکسار هستی. توصیه می کنم که در فصل تابستان و پاییز به وعده گاه بروی تا دچار جنون رنگ ها شوی. با هم به تماشای تصاویر دریاچه سقالکسار می نشینیم.

دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
دریاچه سقالکسار
سقالکسار
سقالکسار
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اقامت در سقالکسار، بازدید از دریاچه سقالکسار گیلان

مسلم علیمحمدی ، سه شنبه 14 آبان 1398

در این یادداشت به معرفی یگی از زیباترین جاذبه های گردشگری استان گیلان یعنی دریاچه سقالکسار پرداخته ایم.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :