اماکن ناشناخته ایران | روستای تنگ براق فارس، تجسم رویای کودکی !!

 طبق معمول هر چهارشنبه، می خواهیم یکی از اماکن کمتر شناخته شده ایران را معرفی کنیم. جایی که بهشت را در اردیبهشت در پیش چشمانتان مجسم می کند و قدم زدن در آن شاید همان حسی را به شما بدهد که هنگام تماشای کارتون های زمان بچگی داشتید. دشت های سرسبز و مراتع نامحدود، رودخانه ای زلال و صخره هایی ستبر که زمان و مکان را از یاد انسان می برد و زندگی دوباره می بخشد. روستای تنگ براق که به صورت "تنگه براق فارس" نیز نوشته می شود، تجسم همان رویاهای کودکی است، وقتی که پای تلویزیون می نشستیم و به دویدن های سبکبالانه هایدی یا آنت و لوسین در دشت غبطه می خوردیم. تنگ براق فارس، روستایی است از توابع شهرستان اقلید همین استان و در نزدیکی شهر یاسوج. اصولا تنگه به جایی گفته می شود که در شیب ملایم قرار گرفته باشد، سرسبز و پر آب بوده و به صخره و کوه محدود شود. تنگ براق اقلید نیز همین خصوصیات را دارد، اما شما هوای بهشتی اردیبهشت فارس را نیز به آن اضافه کنید. مسیر تنگ براق هم از شیراز می گذرد و هم از یاسوج، بستگی دارد که سفرتان را از کجا آغاز کنید. با همگردی همراه باشید.

تنگ براق
چرا تنگ براق ؟؟!!

 اگر می خواهید، تاریخ و طبیعت و آرامش و هیجان را یکجا داشته باشید، کجا بهتر از روستای تنگ براق اقلید؟ جایی که می توانید تنی به آب بزنید و وقتی که پاهایتان را در آب خنک رودخانه قرار می دهید، منتظر بمانید تا هندوانه ای که درون آب گذاشته اید، خنک شود و برروی سبزه های دشت، طعم شیرینش را در دهانتان حس کنید، سپس به بلندی صخره ها و بر فراز آبشار تنگ براق بروید و جهان را به زیر پا داشته باشید، البته باید مواظب باشید؛ ارتفاع برخی از این صخره ها به 300 متر هم می رسد و تاکنون چندین نفر بر اثر بی احتیاطی و پرت شدن از ارتفاع، جانشان را در تنگ براق فارس از دست داده اند. غار طبیعی و دریاچه ملاصدرا نیز مایه مباهات اهالی روستاست و حتما بازدید از آن را با افتخار به شما پیشنهاد می دهند. پس از لذت بردن از طبیعت و تمدد اعصاب، نوبت به سفر در تاریخ می باشد؛ سنگ نوشته ای قدیمی به خط پهلوی با قدمتی بسیار زیاد. اگر از شمال ایران قصد سفر دارید، مسیر تنگ براق را از سمت شیراز و آباده و اقلید انتخاب کرده و اگر از جنوب حرکت می کنید، از مسیر یاسوج استان کهگلویه و بویراحمد استفاده کنید. تجربه سفر به تنگه براق فارس را به خصوص از اوایل بهار تا ماه مهر از دست ندهید.

تنگ براق
تنگ براق
تنگ براق
تنگ براق
تنگ براق
تنگ براق
تنگ براق
تنگ براق
تنگ براق
تنگ براق
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اماکن ناشناخته ایران| کشه روستای مساجد ایران

مهسا طاهری ، چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396

روستای زیبای کشه از روستاهای ناشناخته ایران که در دهستان طرق رود، 35 کیلومتری شهرستان نطنز و 100 کیلومتری استان اصفهان واقع شده.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 7 خرداد 1396

    خیلی عالی وزیباست دست گلت درد نکنه عزیزم استان فارس واقعا جاههای زیبای زیادی داره موفق باشی شایسته جان

  • 18 نظر
    • 3 خرداد 1396

    سپاس بسیار زیباست

      • 3 خرداد 1396

      خواهش می کنم. ممنون از توجهتون و وقتی که گذاشتین.