تهران گردی| سفری رویایی به بوستان گلابدره، بهشت شمال تهران

 بهار یعنی سفر کردن به دامان طبیعت و گرفتنی جانی تازه، سفر یک روزه کافیست برای تجربه ای متفاوت  داشتن، از هیجان و سرزندگی با سفری به ییلاق های خوش آب و هوایِ اطراف پایتخت. بوستان گلابدره هر هفته پذیرای قشر کوهنوردانیست که برای پیدا کردنِ آرامش، دل به خلوت کوه میزنن، زیرا در این مسیر نه از ازدحام مردم خبری هست نه از رستوران های رنگارنگ. دره زیبایی که محل دسترسی به قله کلکچاله، امکان اتراق در طبیعت و لذت بردن از هوای تازه رو فراهم اورده، صدای پرندگانی که از لابه لای درز سنگ های کنار رودخونه شنیده میشه، آرامش محضه. این خلوت و آرامش امکان خوبی برای پرنده نگری به وجود آورده که بسیار بی نظیره. با پشت سر گذاشتن رودخونه و آبشارها به تدریج انبوهی از تراکم درختان و زیبایی های بی نظیر طبیعت به چشم میخوره که حس خوبی داره. درختان کهنسال سیب گلاب این دره که وجه تسمیه نام این دره هستن در سال 1366 بر اثر زلزله از بین رفتن و درختان فعلی سن زیادی ندارن. کافه های روستایی در زیر سایه های درختان و کنار حوضچه ای زیبا به انتظار طبیعت دوستان نشستن. حال دانستیم که گلابدره کجاست، برای سفریک روزه به ییلاق های تهران با همگردی همراه باشید...

گلابدره
گلابدره کجاست

گلابدره یکی از محله های قدیمی با طبیعتی بی نظیر در شهرستان شمیرانات است که در زمان های قدیم با امامزاده قاسم یک محله مشترک بودن و به دلیل قرار گیری در شمالی ترین نقطه تهران یکی از محله های خوش و آب هوای ییلاقی محسوب میشه. البته طبیعت زیبای آن با ساخت و سازهای فروان خدشه دار شده و چهره ی زشتی در این طبیعتِ زیبا به جای گذاشته. محدوده جغرافیایی گلابدره، از شمال به دامنه ها و مراتع تابستانی رشته کوه البرز، از جنوب به جاده تجریش و دزاشیب، از سمت شرق به دره جی و از سمت غرب به رودخونه ی گلابدره میرسه. ده گلابدره بر فراز بلندی مشرف بر روستای ییلاقی قرار گرفته که منظره ای زیبا از شهر تهران در خاطره ها به یادگار میزاره. شاید برای افرادی سوال باشه که گلابدره کجاست و چرا به این نام معروفه؟ جالبه بدونیم که به دلیل وجود درختان سیب گلاب خودرو در این دره، معروف شده و این مسیر کوهستانی زیبا هر هفته میزبان کوهنوردان خوش ذوق پایتخت نشین می باشد. بر فراز بلندی های گلابدره بروین و نمای زیبای شهر تهران رو تماشا کنین. رستوران، سفره خانه، دریاچه، آلاچیق، پیست دوچرخه سواری، آبشار، فضای سبز گسترده، پله های در مسیر شیب، محوطه ی سنگ فرش شده، برکه و آبنما، سکوهای نشیمن، زمین بازی، دستگاه های ورزشی و سورتمه از امکانات رفاهی این بوستان است و با سفر یک روزه به بوستان گلاب دره تمام خستگی های هفته رو از خود دور کنین و انرژی تازه برای هفته ی جدید کسب کنین. 

گلابدره

دسترسی و موقعیت به بوستان گلابدره

برای رفتن به بوستان گلابدره به میدون تجریش و خیابون دربند بروین، در اواسط راه، خیابون گلابدره نمایانه. گذشتن از خیابون دربند از (میدون قدس) یا خیابون فناخسرو (از میدون تجریش) و پس از وارد شدن به خیابون شکیبایی(گلابدره)، سپس حدودا 15 دقیقه پیاده روی از خیابون اسداللهی داره تا به بوستان گلابدره برسین یا اگر علاقه ای به پیاده روی ندارین در شمال شرق میدون تجریش ماشین های خط تجریش- آبک رو سوار شده و در ورودی گلابدره پیاده بشید. تاکسی های تجریش- باغ فیض هم معمولا از این مسیر عبور میکنن یا اگر خودروی شخصی دارین از خیابون گلاب دره در مسیر کانال آب به عنوان پارگینگ استفاده کنین.

گلابدره

گلابدره
گلابدره
گلابدره
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بوستان جمشیدیه تهران؛ پارکی از جنس سنگ در شمال پایتخت

هانیه میرزازاده ، دوشنبه 20 فروردین 1403

با ما در این مقاله جذاب و خواندنی همراه باشید تا بدانید پارک جمشیدیه تهران کجاست و از شماره تلفن پارک جمشیدیه آگاهی یابید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :