طبیعت گردی آخر هفته ای | روستای برغان کرج، سفری با طعم آلو

دوباره آخر هفته شد و وقت سفرهای کوتاه و بلند. سفر یک روزه یا سفر دو روزه ای که آخر هفته ای شاد و دل انگیز را برایمان رقم بزند تا برای شروعی دوباره در ابتدای هفته جدید، انرژی لازم را کسب کنیم. روستای برغان کرج، یکی از این مقاصد سفرهای کوتاه است. اگر از خود می پرسید که برغان کجاست، باید بگوییم که این روستا درست بیخ گوش تهران قرار گرفته و هر آخر هفته، اهالی تهران و کرج و حتی ساکنین شهرهای اطراف مانند قزوین را به خودش فرا می خواند. کوچه پس کوچه های زیبا و قدیمی، درست در 13 کیلومتری کرج در دره ای تاریخی قرار گرفته و رودخانه های شاهرود و سنج، صفایی دو چندان به آن می بخشند. در سفر برغان، علاوه بر لذت از آب و هوای معتدلش و بازدید از مناطق تاریخی، مانند درخت کهنسال برغان و مسجد جامع تاریخی، سوغاتی های لذیذی با خود به همراه می برید. آلوی برغان که نیاز به تعریف ندارد و در کل ایران، محبوبیت خاص خودش را دارد. به جز آلوی برغان، عسل، توت و لبنیات محلی این روستا نیز سوغاتی های مناسبی هستند. حال که دانستیم برغان کجاست، بهتر است کمی درباره مسیر دسترسی و اقامتگاه های این روستا اطلاعات کسب کنیم.

برغان کرج

سفر یک روزه

از آنجا که این روستا فاصله چندانی با تهران ندارد، گردشگرانی که قصد عزیمت از تهران به برغان را دارند و قصد شب مانی نیز ندارند، می توانند همراه با تجهیزات مناسب طبیعت گردی از جمله، کیسه خواب، چادر، لباس مناسب و.... به این روستا سفر کرده و پیش از غروب آفتاب بازگردند.

برغان کرج

برغان کرج

سفر دو روزه

اگر فکر می کنید که یک روز برای بازدید کامل از این روستا زمان کمی است و دلتان می خواهد که شب را نیز در برغان بگذرانید، می توانید در هتل ها و اقامتگاه های این روستا شب را به صبح برسانید. یکی از این هتل ها، هتل کوچه باغ برغان می باشد.

برغان کرج

برغان کرج

دسترسی

برای دسترسی به روستای برغان کرج، دو مسیر وجود دارد. یکی از آن ها مسیر روستای کردان است که خودش یکی از بهترین ها بهترین مناطق گردشگری آن اطراف است و می تواند یکی از مقاصد شما برای سفر یک روزه باشد. این مسیر از پل اتوبان تهران - قزوین می گذرد. مسیر دوم نیز که جدیدتر است، مسیر باغستان - برغان است که از آتشگاه می گذرد. این مسیر، کوتاه تر است اما پیچ و خم زیادی و طبیعت زیبایی دارد.

برغان کرج
برغان کرج
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

طبیعت گردی آخر هفته | سفری یک روزه به روستای شهرستانک

مهسا طاهری ، سه شنبه 19 اردیبهشت 1396

شهرستانک روستایی در 84 کیلومتری تهران که یکی از زیباترین روستاهای تهرانه که ناصر الدین شاه کاخی برای ییلاق در این روستا ساخته...

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
  • 1 نظر
    • 4 اردیبهشت 1402

    سلام.تورهای دخترونه هم دارین؟قیمتش هم بفرمایید لطفا