روستای پالنگان یکی از جاذبه های گردشگری کردستان

روستای پالنگان یکی از جاذبه های گردشگری کردستان است و همین طور قطب گردشگری شناخته شده در ایران. روستای پالنگان بخاطر موقعیت جغرافیایی منحصر بفردش در کردستان و شهر هایی نظیر کرمانشاه و سنندج که در اطرافش قرار گرفتن، به یکی از شناخته شده ترین روستاهای منطقه و دیدنی های کردستان تبدیل شده است. شما با سفر به روستای پالنگان با یک تیر چند نشون میزنید، از سفر به کردستان حسابی لذت می برین و در یه سفر چند روزِه، زیباترین شهر های ایران رو می بینین. این روستا نه تنها بافت قدیمی و تاریخیش در دنیا منحصر به فرد بلکه با جود آبشار، چشمه ها، رودهای خروشانش و طبیعت خیره کننده اش تونسته  گردشگران داخلی و خارجی زیادی رو به خودش جذب کرده و به یکی از جاذبه های گردشگری کردستان تبدیل بشه. میشه گفت این روستا هرگوشش مثالی از بهشته و یکجا تمام زیبایی های کردستان رو به رخ مسافرانش میکشه.

دیدنی های کردستان

کمی بیشتر درباره روستای پالنگان

این مکان فوق العاده زیبا در دره ای به نام دره تنگیور قرار داره، به همین خاطر خانه های روستای پالنگان به صورت پلکانی ساخته شدن و در این دره که به شکل U هست، قرار گرفتن و طبیعت زیبا منحصر به فرد و دیدنی رو به تماشا گذاشتن تا اونجایی که  سطر اول دیدنی های کردستان رو به خودش اختصاص داده و هر سال گردشگران خیلی زیادی رو به خودش جذب میکنه. البته مردم این روستا هم جزیی از جاذبه های گردشگری کردستان بحساب میان و دیدن زندگی ساده، پوشیدن لباس های محلی با رفتار صمیمی و بسیار گرمشون، میتونه براتون خیلی جذاب باشه. پس توصیه می کنیم که هم صحبتی با مردم خوبشون رو از دست ندین و حسابی از انرژی های خوبی که بهتون میدن لذت ببرین.

روستای پالنگان

عکاسی از پالنگان فراموش نشود

اگر با عکاسی میونه خوبی دارین با رفتن به بام این روستا، میتونین از یه منظره باورنکردنی عکس بگیرین و توی کادر عکستون چند تا جاذبه طبیعی مثل رودخونه، جنگل، دشت، کوه و خود بافت روستا رو داشته باشین که همین عکستون رو حسابی فوق العاده میکنه.

روستای پالنگان

نمایی از زندگی مردم

زندگی کردن توی این روستا هرچند سخت به نظر میاد ولی با آب و هوای خوبش و زمین های حاصل خیزش باعث شده مردم اینجا با سختی فراوان به دام پروری، کشاورزی، تولید لبنیات، پرورش عسل و حتی کار های دستی مثل گیوه، قالیچه و ساز های سنتی مشغول بشن. اگه از دیدن ساخته شدن ساز سنتی در رسوتا تعجب کردین، اینو بدونین که این روستا کلی آداب و رسوم و مراسم های خاص داره که حتما باید افرادی به یادگیری ساز بپردازن. کافیه تا کمی مکث کنید تا با شنیدن صدای سازشون بفهمین که چقدر استادانه و با تمام وجودشون به نواختن می پردازن. شما هروقت سفر به کردستان رو انتخاب کردین، به روستای پالنگان هم بیاین و نگران مسیر نباشین چون آسفالت شده. درنهایت میشه گفت از پالنگان، دیدنی های کردستان و دیدن مناظر بکر با رود های خروشانش حسابی استفاده کامل رو ببرین.

پالنگان

دیدنی های پالنگان
سفر به پالنگان
روستای پالنگان
روستای پالنگان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

روستای پالنگان یکی از روستاهای دیدنی استان کردستان به شمار می رود

گلاره یوسف پور ، شنبه 22 مهر 1402

براساس آخرین گزارش های واصله، روستای پالنگان یکی از روستاهای دیدنی استان کردستان به شمار می رود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 1 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :