بهترین املت تهران | پاتوق املت خوری در تهران

وقتی حرف املت میاد وسط آدم یاد ماهیتابه روحی و پیاز می افته؛ غذایی که وقت و بی وقت به داد آدمای گرسنه رسیده؛ مخصوصا آدمای مجرد که آشپزی خوبی ندارن و بچه های خوابگاهی که نه وقت آشپزی دارن نه همیشه مواد اولیه حسابی دم دستشون دارن. ولی قبول کنین صبح ها املت خیلی میچسبه مخصوصا اگه روز جمعه و تعطیل باشه. اگه دنبال صبحونه ی لاکچری و جاهای شیک برای صبحونه هاتون می گردین هیچ کدوم از جاهایی که میخواهیم بهتون معرفی کنیم به دردتون نمیخوره. اگه آدمی هستین که دنبال تجربه های جدید می گرده و هرجایی حاضره یه غذای خوشمزه بخوره ودنبال میز و صندلی آن چنانی نیست حتما با ما باشین و یه زمانی رو برای خوردن املت و صبحونه ی باحال توی این مکان ها اختصاص بدین. توی این مطلب قراره مکان های خاص و قدیمی رو بهتون معرفی کنیم که بهترین املت تهران در درست میکنن؛  قهوه خونه هایی که بساطشون تخم مرغ و گوجه توی ماهیتابه روحی و چای توی  فنجون و نعلبکی هستش. البته بعضی هاشون هم گزینه های دیگه ای جز املت هم دارن و سوسیس تخم مرغ، عدسی، کره عسل و خامه عسل هم ارائه میدن. بیشتر این املت فروشی ها پاتوق هایی قدیمی هستن که از زمان ساختشون تغییر آن چنانی به دکورشون ندادن و نوستالژیک بودن از در و دیوارشون میریزه. میز و صندلی های قدیمی، ظروف قدیمی و از همه مهم تر صاحباشون که جز اصلی و هویت اونجا محسوب میشن. توی این قهوه خونه بعضی ها دیزی و ناهار سرو میکنن، بعضی قلیون دارن و ورود خانوم ها بهش محدودیت داره. قهوه خونه های زیادی توی کوچه پس کوچه های شهر وجود داره که پاتوق آقایون زیادی هستش که دور هم جمع میشن و با یه چای و قلیون ارزون وقتشون رو میگذرونن. خیلی از این قهوه خونه ها پاتوق املت خوری در تهران هستن که دیگه فقط به آقایون محدود نمیشن و خانوم های زیادی هستن که دلشون میخواد اون جاها املت بخورن. در بین همه ی این قهوه خونه ها بغضی هاشون خیلی معروف ترن و بهترین املت تهران رو میتونین اونجا فقط پیدا کنین. برای شناخت پاتوق  املت خوری در تهران با ما باشین.

املت

عمو هوشنگ

از معروف ترین پاتوق املت خوری در تهران بی شک این مغازه ی قدیمی در بافت قدیمی محله شمیران و نیاوران هستش. مغازه ای که سقفی بلند داره و تموم دیوارها با کشی پوشونده شدن. البته نباید از حق بگذریم که به جز کیفیت خوبه غذاها و اینکه بهترین املت تهران رو ارائه میدن، صاحب این مغازه یعنی عمو هوشنگ  مهم ترین جاذبه ی این قهوه خونه اس. پیرمردی با چهره ای مهربون و موهای بلند سفید که انقدر در بین جوون ها محبوب شده که از هر نقطه از تهران به نیاوران میان تا ببیننش. علاوه بر منوی صبحانه که املت و سوسیس تخم مرغ بهترینشه، ناهارهای عمو هوشنگ هم خیلی طرفدار دارن، مخصوصا قیمه هاش که با سیب زمینی خونگی درست میشن و حسابی چرب و خوشمزه ان. بساط دیزی و چای قلیون در قهوه خونه ی عمو هوشنگ به راهه.
آدرس: نیاوران نرسیده به میدان باهنر نبش کوچه عبداللهی

عمو هوشنگ

املت خوری گلها 

این قهوه خونه به خاطر موقعیت استراتژیک و قدمتی که داره اتفاق ها و روزه های مختلفی رو به خودش دیده و میز و صندلی هاش پر از خاطرات جورواجورن. این قهوه خونه که پاتوق املت خوری در تهران هستش در میدون توپخونه واقع شده و سال هاس میز و صندلی هاش بدون هیچ تغییری سر جای خودشون پابرجا موندن. توی قهوه خونه گل ها که بهترین املت تهران رو ارائه میده خبری از لوازم لوکس نیست و چندتا میز در طبقه ی همکف و چندتا هم در نیم طبقه ی دوم وجود داره. طبقه اول هم چندتا پله میخوره و به نیم طبقه ی پایین که آشپزخونه اس میرسه. انتظارتون رو به حداقل برسونین، این جا خبری از ظرف و ظروف لوکس و تفلون نیست و بیشترین چیزی که جلب توجه می کنه پیت بزرگ رب و شونه های تخم مرغِ که روی هم قرار گرفتن. قیمت املت در این قهوه خونه از 7 هزارتوممن شروع میشه. چای هم در فنجان و نعلبکی براتون مارن که قیمتش هزار تومنه.
آدرس: خیابان فردوسی خیابان سرهنگ سخایی پلاک3 - تلفن: 66745626

گل ها

عمو یحیی

یکی دیگه از پاتوق املت خوری در تهران اونم در بالا شهرش عمو یحیی هستش. عمو یحیی به تازگی محبوبیتش به شبکه های اجتماعی هم رسیده و در فضای مجازی برای خودش اسم و رسمی پیدا کرده. در آشپزخانه اینجا یک گاز معمولی چند شعله هست که عمو یحیی بالاسر آن می ایسته و بهترین املت تهران رو درست میکنه. آشپزخانه در انتهای سالنِ و با نزدیک ترین میز و صندلی که مشتری ها می نشینن کمترین فاصله رو داره. صحنه ی جالبی که توی قهوه خونه عمو یحیی میبینین اینه مه تخم مرغ ها رو از شونه درآوردن و توی لگن نگه میدارن که به نوعی این بخشی از سبک کار عمو یحیی هستش. در منو عمو یحیی علاوه بر نیمرو و عدسی و املت، کره و پنیر و خامه و عسل هم وجود داهد.در ضمن برای ناهار هم دیزی سرو میشه.
آدرس: تجریش خیابان شهید دربندی چهار راه حسابی. تلفن: 22394696

عمو یحیی

عمو سهراب

برخلاف قهوه خونه های قدیمی، عمو سهراب  رستوران و دیزی سرایی هستش که مدت کمی از تاسیسش میگذره. اما در همین مدت کوتاه بخاطر نوع غذاها و فضایی که داره خودش رو بین همه حسابی جا کرده. عمو سهراب فضایی بین گذشته و حال داره. در بعضی قسمت های دکور مانند سردر ورودی، سعی کرده تا فضای سنتی رو ایجاد کنه و در بعضی قسمت ها مثل مبلمان و تابلوها فضا به سمت مدرنیته حرکت کرده. در عمو سهراب انواع غذای خانگی، کباب و دیزی سرو میشه. منو صبحانه اون هم بسیار مفصل که بخشی از اون املت و سوسیس تخم مرغ به سبک نوستالژی و قهوه خانه ای هستش و به حق بهترین املت تهران رو هم درست میکنه.
آدرس: بلوار اندرزگو، خیابان شریفی منش، بن بست خامی. تلفن: 22675224

عمو سهراب

دیزی سرای طرشت

از پاتوق های مخصوص قدیمی های تهران و محله طرشت میشه به این دیزی سرا اشاره کرد. دکان کوچیکی که متعلق به  ناصرخان قهرمانی هستش و با اخلاق لوتی منشانه اش اون رو اداره میکنه. در و دیوار این مغازه کوچک پر از عکس های قدیمیه و ناصرخان برای هرکدام حرف های زیادی داره کهبگه. دیزی سرای طرشت   به دیزی هاش معروفه تا جایی که در زمان ناهار بسیار شلوغ می شه. ناصرخان هم برای اینکه بهتر بتونه به مشتری ها رسیدگی کنه نوشته ای رو در مغازه چسبونده که روی آن این جمله نوشته شده "دوستان عزیز، در این مکان در زمان صرف ناهار نمی خورم، نمی تونم، سیرم و با هم یک دیزی می خوریم نداریم". این جمله نشان می ده که ناصرخان قهرمانی با کسی شوخی نداره و دیزی خوری براش خیلی مهمِ. املت و نیمروهای این قهوه خونه هم دست کمی از دیزی هاش نداره و نکته جالب درباره املت های اینجا اینه که اگر تعدادتون زیاد باشه می تونین به جای چند املت یک نفره، در یک ماهیتابه بزرگ و با چند قاشق املت چند نفره بخورین.
آدرس: شمال میدان آزادی، خیابان شهید صالحی، چهار راه طرشت شمالی، انتهای کوچه اکبری٬ جنب حسینیه بزرگ. تلفن: 66025529

دیزی سرای طرشت

قهوه خانه آذربایجان

از خیابان وصال که به خیابان بزرگمهر می رسین، مغازه ای قدیمی و شلوغ با جعبه نوشابه هایی که جلوی اون چیده شده جلب توجه می کنه. غذاخوری آذربایجان برچسبی هستش که روی شیشه اش زده و یکی از شلوغ ترین قهوه خونه ها در محدوده انقلاب و ولیعصره. تا جایی که بیشتر مشتری ها میگن خوشمزه تر از املت اینجا، هیج جای دیگه در تهران نخوردن. حال و هوایی که اینجا داره در قهوه خونه های دیگر کمتر دیده میشه. چون که نزدیک به دانشگاه های محدوده میدان انقلابِ و به همین دلیل قشر جوون در اینجا بیشتر دیده میشن. کنار املت و نیمروها نان سنگک و بربری گذاشته می شه و به رسم همه قهوه خانه ها چای هم دارن. هم چای لیوانی و هم چای استکانی. اینجا برای ناهار هم دیزی های خوشمزه ای داره.
آدرس: خیابان انقلاب خیابان وصال ابتدا خیابان بزرگمهر. تلفن: 66964333

آذربایجان

حسین املتی

املت فروشی معروف محله دزاشیب رو با نام حسین املتی می شناسیم. مغازه ای که کنار یک نونوایی سنگکی قرار داره و این باعث شده تا همیشه نان های تازه کنار املت داشته باشه. اینجا برای ناهار هم دیزی داره و چایی هاش خیلی پرطرفداره. گویا چایی که عمو حسین دم می کنه  با چای عموهای دیگر فرق داره .حسین املتی تقریبا با عمو هوشنگ و عمو یحیی در یک منطقه قرار داره اما به نسبت اون دو کمتر شناخته شده. البته این موضوع جنبه مثبت داره. خصوصا برای کسانی که بخاطر شلوغی عمو یحیی و همو هوشنگ نمی تونن به اون جا برن حسین املتی براشون گزینه خیلی خوبیه.
آدرس: خیابان دزاشیب خیابان رمضانی خیابان بوعلی نبش نانوایی سنگکی

حسین املتی

دیزی سرای ولیعصر

یکی دیگه از دیزی فروشی های مرکز تهران مغازه ای کوچک در یکی از کوچه های خیابان ولیعصر و به همین نام هستش. شلوغی ابتدا کوچه دل آویز، مابین خیابان مطهری و بهشتی علتی داره و اون هم املت، نیمرو یا دیزی هستش. شلوغی ای که معمولا به بیرون مغازه کشیده میشه و افرادی به صورت ایستاده روی تخته ای که بیرون مغازه گذاشته املتشون رو می خورن. همیشه اول صبح موتورهای زیادی جلوی این قهوه خانه پارک شده تا آقایون قبل از رسیدن به سرکار، چای و املت صبحانه شون رو اینجا میخورن. در دیزی سرای ولیعصر املت به همراه یک بشقاب پیاز و فلفل سبز تازه در کنار نون بربری سرو میشه تا لذت خوردن اون دو چندان بشه. پس اگر شما هم در تهران  در محدوده خیابان مطهری و بهشتی بودین املت خوری در این قهوه خانه رو فراموش نکنین.
آدرس:خیابان ولیعصر، ما بین خیابان مطهری و بهشتی، نبش کوچه دل آویز. تلفن: 88728227

دیزی سرای ولیعصر

املت خوری آقا بهروز

احتمالا کوچک ترین و صمیمی ترین املت فروشی تهران متعلق به آقا بهروزه. حجره ای تنگ در کوچه پس کوچه های بازار که فقط با پرس و جو از محلی های بازار می تونین اون رو پیدا کنین. جایی بین ناصر خسرو و پامنار. بعد از گذر از پله شیرازی و داخل سرای عزیزی. آقا بهروز کسب و کارش رو از چای فروختن در بازار شروع کرده و بعد از اون تونسته مغازه کوچیکی رو دست و پا کنه. املت های اون چند سالی میشه که بین بازاری ها بسیار پرطرفدار شده که مهمترین دلیل برای این محبوبیت خوش اخلاقی و رفتار پرمهرش هستش. تمام تجهیزات آقا بهروز یک گاز کوچکِ  و یک انبر که به عنوان دستگیره ازش استفاده می کن. چند قاشق رب رو از آن حلب بزرگ برمی داره و در روغن داغ می ریزه. کمی روی حرارت می گیره و بعد تخم مرغ ها رو میشکونه. چند دقیقه بعد هم املت مخصوص آقا بهروز بهترین املت تهران آماده اس.
تلفن : 55628211

آقا بهروز
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پاتوق های بستنی و معجون تهران | لذت شب گردی و معجون خوری در تهران

نرگس بخشی ، سه شنبه 19 تیر 1397

پاتوق های بستنی و معجون تهران رو بهتون معرفی می کنیم که اگه هوس این خوشمزه ها رو کردین بدونین کجا برید که حسابی بهتون خوش بگذره.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 26 اردیبهشت 1396

    املت آقا بهروز در بازار نوروزخان، داخل سرای عزیزیان میباشد ممنونم از لطف شما