حقایقی جالب در مورد آلمان که نمی دانستید!

آلمان ، پرجمعیت ترین کشوری که در اتحادیه ی اروپا قرار دارد ، کشوری که اطلاعات درمورد آن به حدی زیاد و در دسترس است که دیگری نیازی به گفتن ندارد ، اما در این مطلب حقایق جالبی در مورد این کشور را می گوییم که تا به حال نمی دانستید یا کمتر در مورد آن ها می دانید با همگردی همراه باشید تا در سفر به آلمان شاید با این نکات روبه رو شدید.

آلمان

اگر می خواهید به کشور آلمان سفر کنید ، بهتر است ابتدا با قوانین و حقایق جالب این کشور آشنا بشید:

1. در سفر به آلمان بدانید که آلمان کشوری که 81 میلیون نفر جمعیت دارد و پرجمعیت ترین کشور در اتحادیه ی اروپا است. 

2. شهرهایی به نام های آخن ، رگسبورگ ، فرانکفورت ، نونبرگ ، وایمار ، بن و برلین از قدیم تا امروز  پایتخت های کشور آلمان بودند که هم اکنون پایتخت آن برلین است.

3. وسعت برلین (Berlin)  در 9 برابر پایتخت فرانسه یعنی پاریس است و تعداد پل های این شهر بیشتر از شهر روی آب معروف کشور ایتالیا ونیز است.

4. در کشور آلمان برای کسانی که از زندان فرار می کنند ، هیچ مجازاتی وجود ندارد زیرا آن ها معتقدند که آزادی یک غریزه ی ذاتی برای انسان است!

5. امروزه ثروتمندترین خانواده در آلمان ، نوادگان همسر «نازی یوزف گوبلس» هستند.

6.در سال 1663  اولین مجله ی جهان در آلمان منتشر شد!

7. درپایان جنگ جهانی اول ، جمعیت مردان آلمان به علت مرگ در جنگ تا حدی کاهش یافته بود که طبق آمار موجود آن زمان از هر 3 زن ، فقط یک زن می توانست با یک مرد ازدواج کند.

8. در سفر به آلمان به خاطر داشته باشید که در بزرگراه های آلمان نباید سوخت خودروتان تمام شود زیرا غیر قانونی است.

9.حدود 2000 مدرسه از سال 1989 تا سال 2009  در آلمان به علت کم بودن تعدا دانش آموزها تعطیل شدند!

10. امروزه جمعیت آلمان رو به کاهش است به طوری که در دهه ی گذشته این کشورحدود دو میلیون نفر کاهش جمعیت داشته است.

11. «همبرگر» نام خود را از شهری در شمال آلمان به نام «هامبورگ» گرفته است.

12. آلمان رسما در سال 2014 شهریه های دانشگاه هایش را حتی برای دانشجویان بین المللی خود لغو کرد.

13. 60 درصد ویدئوهای پربازدید و محبوب سایت «یوتویوب» در این کشور فیلتر شده است!

14. در طی جنگ جهانی دوم تعداد 2 میلیون زن آلمانی (از 13  تا 70 سال) توسط ارتش سرخ شوروی مورد تجاوز واقع شدند.

15. آلمان توانست غرامت نهایی پیمان جنگ جهانی اول معروف به پیمان ورسای را در سال 2010 به کشورهای متفقین پرداخت کند!

16. حدود 5500 بمب عمل نشده از جنگ جهانی دوم در آلمان کشف و خنثی شده ، یعنی به ازای هر 15 روز یک بمب کشف شده است. 

17. در سال 1917 آلمان برای دوباره به دست آورد سرزمین های از دست رفته ی تگزاس ، نیومکزیکو و آریزونا به آمریکا حمله کرد و از مکزیک دعوت کرد تا در جنگ جهانی اول شرکت کند.

18. در طول زمان نازی ها در این کشور و جنگ جهانی دوم به علت مشکلات واردات نوشابه ی کوکا کولا به آلمان نوشابه ی فانتا در این کشور تولید شد.

آلمان

19. بازی چــِکِرز (یا دام) چینی در آلمان اختراع شده است!

20. «داخائو Dachau concentration camp»  نام اولین اردوگاه کار اجباری نازی در آلمان بود که شش سال قبل از آغاز جنگ جهانی دوم باز شد.

21. در حقایق آلمان گفته شده که طول جنگ جهانی اول پادشاه انگلیس ، تزار روسیه و امپراتور آلمان یعنی ویلهلم دوم عموزاده های یکدیگر بودند!

آلمان

22. «مسعود اوزیل Mesut Özil» ، بازیکن تیم ملی فوتبال این کشور جایزه 300 هزار یورو خود در پیروزی جام جهانیش را صرف هزینه های جراحی23 کودک نیازمند در کشور برزیل کرد.

23. تعداد آلمانی هایی که فقط در « جنگ استالینگرد Battle of Stalingrad »  به دست روس ها کشته شدند ، بیشتر از تعداد کشته شدگان آلمانی است که در طی جنگ جهانی دوم به دست آمریکا یی ها کشته شدند!

24. پروژه ی ساختمانی به نام «خانه وحدت» در شهر برلین وجود دارد که تصمیم دارند در یک ساختمان یک مسجد ، یک کلیسا و یک یک کنیسه بسازند!

25. برای این که چه نام هایی را می توانید برای فرزندان انتخاب کنید قوانینی در آلمان ، دانمارک ، ایسلند و چند کشور دیگر وجود دارد.

26. انجام سلام نظامی نازی در آلمان یک جرم جنایی حساب شده و تا 3 سال مجازات زندان داردو یکی از حقایق آلمان بوده.

27. کندن چنگال های گربه در 22 کشور از جمله آلمان ، فنلاند ، سوئیس ، استرالیا ، نیوزیلند و ژاپن غیر قانونی است!

28. برق حدود یک سوم آلمان از انرژی های تجدیدپذیر تولید می شود و این یکی از عجیب ترین حقایق آلمان است.

29. دیوار برلین پس از سخنرانی سخنگوی آلمان شرقی در یک کنفرانس مطبوعاتی توسط شهروندانی فرو پاشید که گمان می کردند سخنگو در این سخنرانی اعلام کرده است که عبور از مرز امتیازی بدیهی برای هر شهروند است.

30. در حقایق آلمان بدهی این کشور از جنگ جهانی اول معادل 96 هزار تن طلا بود!

31. شما در آلمان نمی توانید نام فرزند خود را «متی» (Matti) بگذارید ، چون جنسیت کودک را مشخص نمی کند. (این نام هم اسم دختر است و هم اسم پسر)

32. زمانی که در جام جهانی 2014 بزریل ، آلمان قهرمان شد ، اولین باری بود که این کشور به عنوان کشوری متحد این جام را برنده شده بود. در دوره های قبلی که آلمان 3 بار قهرمان شد که با نام آلمان غربی در این رقابت ها شرکت کرده بود که به علت وجود دیوار برلین در آلمان بود.

33. هنوز هم آلمان شرقی و آلمان غربی در عکس های فضایی تفاوت زیادی دارند وعلت آن چراغ های خیابانی متفاوتی است که در هنگام جدایی آنها استفاده کرده بودند.

34. در حقایق آلمان گفته شده که دو کشور آلمان و ژاپن کمترین آمار تولد در جهان را دارند.

35.  به طور ژنتیکی یک درصد جمعیت کشور آلمان در برابر بیماری ایدز مقاوم هستند.

36. «دیوید بوویDavid Bowie» خواننده ، در سال 1987 در دیوار برلین موسیقی اجرا می کرد و این در حالی بود که مردم آلمان شرقی پشت دیوار برای شنیدن صدای او جمع شده بودند. می توانستید صدای همراهی کردن مردم را با خواننده از پشت دیوار بشنوید.

37. به دلیل فاجعه ی اتمی «چرنوبیل Chernobyl» در حال حاضر گرازهای وحشی آلوده به رادیواکتیو در سراسر آلمان پراکنده هستند.

38. در بسیاری از خانه های سالمندان در آلمان ایستگاه های اتوبوس جعلی وجود دارد تا کسانی که مشاعر خود را از دست داده اند و می خواهند از آن جا فرار کنند را جمع آوری کنند. این نکته از حقایق آلمان رو در سفر به آلمان به یاد داشته باشید.

39. پولی که آمریکایی ها در سال صرف حیوانات خانگی خود می کنند ، بیشتر از کل بودجه ی دفاعی آلمان است و یکی از جالبترین ها در حقایق آلمان است.

40. روز 9 نوامبر روز خاصی در آلمان است. در این روز در 1918 آلمان به دولت جمهوری تبدیل شد ، در سال 1923 کودتای مونیخ به وقوع پیوست ، در 1938 شب بلورین (یا همان شب شیشه های شکسته) اتفاق افتاد و در همین روز در سال 1989 دیوار برلین فرو پاشید.

41. کشور آلمان اولین کشوری بود که در طی جنگ جهانی اول برای صرفه جویی در مصرف انرژی تغییر ساعت تابستانی را اجرا نمود.

آلمان

42. سربازان نیروهای نظامی این کشور هستند ، نسبت به فرمان هایی که فکر می کنند که کرامت انسانی یا وجدان را نقض می کنند ، نافرمانی کنند!

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

حقایقی جالب در مورد هند که نمی دانستید

Abbas .PRZ ، سه شنبه 20 تیر 1396

شایداطلاعاتی که ما از کشور هند داریم در زمینه غذاها و فیلم های هندی باشد؛ اما در مورد این کشور حقایق بسیار جالبی وجود که شاید کمتر در مورد آن ها اطلاعات داریم

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :