شهرهای رنگارنگ دنیا | خوشحال ترین مناطق جهان

معماری و سازه های ساختمانی در شهر های مختلف دنیا جزو جاذبه های توریستی محسوب میشوند.
حال آنکه در برخی از کشور های دنیا شهر هایی وجود دارند با ساختمان های رنگی که شهرت خاصی در صنعت جهانگردی پیدا کرده اند .
جالب است که بدانیم در سال 2000 زمانی که (ادی راما) شهردار تیرانا در آلبانیا شد. کمپین رنگ کردن ساختمان های شهر را بعد از کمونیست راه اندازی کرد . آپارتمان ها و ساختمان های عمومی با رنگ های تند رنگ آمیزی شد و شهر به پایتختی از رنگ های صورتی سبز ابی و قرمز تبدیل شد.حال اگر در تمامی نقاط دنیا شهرهایی با رنگ های متفاوت وجود دارند که هر ساله میزان بالایی توریست را به خود جذب میکنند .در این مقاله به رنگی ترین شهرهای دنیا سفر می کنیم با همگردی همراه باشید.

شهر های رنگی

1- نیهاون Nyhavn

این شهر آرام در همسایگی بندر کپنهاگ در دانمارک واقع شده. منطقه ای مشهور به داشتن مردمی خونگرم و میزان بالایی از گردشگران تورمسافرتی است . وجود رستوران ها و کافه های معدد و معروف  در سراسر شهر به شما این امکان را می دهد که در طی شبانه روز از قدم زدن در کنار بندرگاه و دیدن ساختمان های رنگی آن لذتی دو چندان ببرید. اگر در قالب تورمسافرتی به این شهر زیبا سفر کردید حتما از ساختمان شماره 9 یکی از قدیمی ترین سازه های شهر در سال 1681 بازدید کنید. هانس کریستین اندرسن نویستنده ی مشهور دانمارکی نیز چند سال در ساختمان شماره 18 زندگی میکرده . بازدید از این ساختمان خالی از لطف نمیباشد .

شهرهای رنگی

2- مانارولا Manarola

مانارولا یکی از قدیمی ترین روستاها در شهر Cinque Terre   واقع در ریویرای ایتالیا میباشد . این روستای زیبا با خانه های رنگی کوچک خود بر روی دامنه ی کوهی در کنار دریای مدیترانه قرار گرفته است ومنظره ای شگفت انگیز را به گردشگران تور یک روزه ای که به منطقه سفر می کنند ارائه می دهد.  می توانید با قدم زدن در کوچه های مارپیچ این روستا عطر قهوه ی غلیط اسپرسو را استشمام کنید . کافه های معروف این روستا از دیگر جذابیت های سفر شما خواهند بود.

رنگی رنکی

3-جوداپور

در وسط بیابان تار در کشور هندوستان شهر زیبای جوداپور خودنمایی میکند . این شهر باستانی مملو از قلعه ها، کاخ ها و معابد است . از آنجا که تمامی خانه ها و ساختمان ها در این شهر سفید و آبی رنگ هستند با جذابیتی خاص در طول تورمسافرتی خود به این شهر روبه رو می شوید . نمای این شهر از دور بسیار زیبا و دیدنی است بنابراین موقعیت مناسبی برای عکاسی را در اختیار خواهید داشت.

جوداپور

4-پوندا Punda

پوندا منطقه ای در ویلمستاد Willemstad شهر مرکزیی کوراسائو که در قسمت جنوبی ساحل جزیزه واقع شده است.  معماران استعماری هلندی  با رنگ آمیزی زیبای ساختمان های این ناحیه از شهر تصمیم در ایجاد فضایی متفاوت و زیبا گرفتند. پوندا به عنوان منطقه ای بازرگانی مرکزیت دولت هلند را در خود جای داده بود این منطقه به عنوان قدیمی ترین ناحیه در ویلمستاد شناخته می شود که در سال 1634 بنیان گذاری و احداث شد. رنگ های تند و روشن به کار گرفته شده در رنگامیزی ساختمان ها در پوندا یکی از علل جذب توریست و گردشگران تورمسافرتی یک روزه  به این منطقه است.

Punda

5- پلورینهو Pelourinho

السالوادور پایتخت ایالت باهیا در برزیل است. پلورینهوبه عنوان بخشی تاریخی از این شهر به دلیل بهره مندی به سازه های تاریخی متعلق به قرن هفدهم و نوزدهم میلادی معروف است. این بناها توسط معماران استعماری پرتغالی احداث شدند و شهرت خاصی بین گردشگران تورمسافرتی برزیل بدست آورده اند. اگر قصد بازید از این شهر تاریخی با ساختمان های رنگی آن را دارید حتما به کلیسای جامع السالوادور هم سری بزنید و  از قدم زدن در کوچه های مارپیچی این شهر زیبا و آرام لذت ببرید .

رنگی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معروف ترین شهرهای کارناوالی دنیا | معرفی فستیوال های جهان

الهام یاوری ، دوشنبه 26 شهریور 1397

معروف ترین شهرهای کارناوالی دنیا را در این مطلب معرفی کرده ایم تا اینبار که قصد سفر داشتید ...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :