داروهایی که در مسافرت های خارجی ممنوع شدند

Abbas .PRZ دوشنبه 25 اردیبهشت 1396

بعضی ها به علت بیماری و یا کسالتی خاص در سفرشان باخود دارو یا قرص حمل میکنند ولی حتی نمی دانند که آن ها در بعضی کشورها غیرمجاز و ممنوع هستند و گاهی ممکن است برایشان مشکلات حقوقی به وجود آورد. برای اطلاع بیشتر از این موضوع با همگردی همراه باشید.

داروهای غیر مجاز

ابتدا باید بدانید که فقط قاچاق دارو به کشور دیگر غیرمجاز شناخته نمی شود ، بلکه مسافرت با داروهایی مثل انواع قرص های خواب آورهم می توانند برای شما مشکل ساز شوند. در کشورهای بالی ، ژاپن و امارات داروهایی که دارای موادی مانند کدئین ، پزودوافدرین موجود در قرص سرماخوردگی و آنفولانزا ، مرفین و دگزامفتامین در لیست ممنوعه آن ها قرار دارند و یا در کشورهای تایلند ، کانادا و ویتنام گردشگران باید برای حمل و مقدار مصرف آن ها مجوز ارائه دهند. حتی در کشور امارات ، اگر این مجوز را نداشته باشید حمل بعضی داروها باعث می شود که مسافران تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند.

دارو

جایگاه داروها

برای مثال ، یک گردشگر اظهار کرد که پس از ورود به کشور رم به دلیل حمل مقدار زیادی قرص در چمدان احضار و مورد بازجویی ماموران گمرگی قرار گرفته است. ماموران به علت حجم زیاد دارو به وجود داروهای مخدر در چمدان مشکوک شدند و کلیه داروهای وی از جمله داروهای آرتروز ، فشار خون بالا ، دیابت و غیره را که در داخل یک بطری قهوه قرار داشت ، از چمدان او خارج و ظبط کردند. اگر چه سرانجام به حقیقت پی بردند ، ولی این تجربه ثابت کرد که هنگام سفر به کشورهای خارجی ، باید بیشتر دقت کنید که چه چیزهایی در سفرتان حمل میکنید.

دارو

 عوارض قرص ها

در موقعیت دیگری به دلیل آدرنالینی که در قرص اپیپن موجود بود ، تمام آن ها توسط خط هوائی داخلی کشور چین ضبط شد. بنابراین ، بهترین را حل این است که قبل از سفر از پزشک خود درخواست کنید تا نامه ای برای نیاز شما به دارو به همراه میزان مصرف آن ها در سفرتان برای شما تنظیم کند ، ولی باید بدانید که حتی این نامه هم مانند یک مجوز برای حمل دارو در سفرهای خارجی شما نیست و بازهام ممکن است کمی دچار دردسر شوید ، همچنین بهتر است تا هر دارو را در ظرف خودش نگهداری و حمل کنید تا در صورت بازرسی کامل به علت تفاوت جای قرص با قرص موجود در آن یا به علت حمل قرص در داخل یک بطری قهوه به شما مشکوک نشوند که آیا میخواهید آن ها را قاچاق کنید یا نه که برای رفع این سوء تفاهم وقت زیادی از سفرتان گرفته می شود. برای اطمینان بیشتر از حمل قانونی داروها می توان به سفارت یا کنسولگری کشور موردنظرتان قبل از سفر مراجعه کنید.

دارو
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفرهای خارجی و داخلی ایرانی ها چقدر کم شدند؟

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 22 فروردین 1400

بدنبال آخرین خبرهای منتشر شده، این پرسش مطرح می شود که سفرهای خارجی و داخلی ایرانی ها چقدر کم شدند؟

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :