معروف ترین غذاهای لبنانی | نزدیکترین ها به ذائقه ایرانی

 غذاهای لبنانی جزو محبوب ترین غذاهای آسیایی هستند و تقریبا در اقصی نقاط دنیا محبوبیتی خاص دارند. می تواند در هر نقطه ای از دنیا ردی از رستوران های لبنانی پیدا کرد. در این مقاله قصد داریم به معروف ترین و خوش طعم ترین غذاهای این کشور اشاره کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

غذاهای لبنانی
  1. Kousa bi banadoura

این غذا شباهت خاصی به دلمه ی ایرانی دارد و از برنج، گوشت چرخ شده گوجه و ادویه تشکیل می شود. این غذا را با مایع سوپ مانندی که از سس گوجه، پیاز و سیر طبخ شده سرو می کنند. در برخی مناطق بیروت این غذا را با ماست چکیده میل می کنند. طعم فوق العاده ی این غذا موجب شده محبوبیتی خاص بین گردشگران تور مسافرتی بیروت داشته باشد.

غذاهای لبنانی
  1. Shish barak

این غذای محلی از غذاهای سنتی لبنان است که گفته می شود تحت تاثیر فرهنگ عثمانی در لبنان رایج شده. این غذا از گوشت گوسفند و ماست ترش تشکیل می شود لبنانی ها به طعم این غذا را با مقداری پیاز، سیر و گشنیز تکمیل می کنند. مایع سوپ مانند این غذا تلفیقی است خوش طعم از برنج و عدس. می توانید این غذا را به عنوان استارتر میل کنید و از مزه ی لذیذ و جدید آن لذت ببرید.

غذاهای لبنانی
  1. Warak enab

این غذا به عنوان یکی از محبوب ترین غذاهای محلی در لبنان شناخته می شود و در اعیاد مذهبی و مراسمات افطار طبخ می شود. اگر خوش شانس باشید می توانید این غذا را در رستوران های محلی بیروت پیدا کنید و از طعم خارق العاده ی ان لذت ببرید. امکان پخت این غذا در تمام فصول سال ممکن نیست چراکه برای طبخ آن نیاز به برگ های تازه ی درخت انگور است. این غذا که شباهتی خاص با دلمه های ایرانی دارد از برنج، گوشت و ادویه تشکیل می شود طبخ این غذا یک شبانه روز طول می کشد. لبنانی ها این دلمه ها را به همراه سس لیمو و گوشت با استخوان سرو می کنند. طعم فوق العاده ی این غذا موجب محبوبیت ان بین گردشگران تور مسافرتی لبنان شده است.

لبنان
  1. Kibbeh

اگر به دنیای غذاهای لبنانی علاقه مند باشید و یا در مناطق جنوبی کشور سکونت کنید با طعم و مزه ی فوق العاده ی کوبه های لبنانی آشنا هستید. گوشت بز، پیاز ، ادویه و ریحان از مواد تشکیل دهنده ی این غذای محبوب و معروف لبنانی هستند. لبنانی ها این غذا را به همراه نان پیتای تازه میل می کنند. لبنانی ها این غذا را به همراه سس گوجه، سس نعناع پیاز و ماست سرو می کنند. طعم خارق العاده ی این غذا در حدی لذیذ است که در اکثر رستوران های عربی سرتاسر دنیا می توان نشانی از کوبه را مشاهده کرد.

غذاهای لبنانی
  1. Lahm bi ajeen

این غذا به عنوان یکی از معروف ترین های لبنان شهرتی خاص را به خود اختصاص داده است. طبخ خاص این غذا طعم و مزه ی عجیبی که دارد و ظاهر شکیلش موجب شده که به عنوان یکی از غذاهای ملی لبنانی ها شناخته شود. این غذا از پیاز، نعناع تازه گوشت تشکیل شده و در جزوی ثابت از مراسم و جشن های خاص لبنانی ها به حساب می آید.

لبنان
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با شماری از معروف ترین غذاهای ایرانی مورد علاقه خارجی ها

مسلم علیمحمدی ، یکشنبه 2 مهر 1402

با ما در مقاله معروف ترین غذاهای ایرانی مورد علاقه خارجی ها همراه شده تا شما را با شماری از بهترین غذاهای ایرانی مورد علاقه خارجی ها آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :