اجساد یخ زده در اورست | سرنوشتی غمگین، پایان جسارتی عظیم

در مسیر قله اورست در کشور نپال، اجسادی وجود دارد که سال هاست در آن منطقه باقی مانده اند و کسی نمی تواند آن ها را از جاده خارج کند. داستان مربوط می شود به سال ها پیش، وقتی که دسته های مختلف کوهنوردی با جسارت و شجاعت هرچه تمامتر، سعی کردند که قله را فتح کنند، اما اورست بی رحم تر از آن است که به کوهنوردانی با لوازم کم و آمادگی نه چندان کامل رحم کند. درواقع این شجاعت، آخرین اقدام زندگی کوهنوردان مذکور بوده است. به دلیل شرایط جوی موجود در اورست، فشار هوا در مناطقی از اورست که به "منطقه مرگ" معروف است، بسیار پایین می باشد و به همین دلیل، نفس کشیدن در آن به سخت ترین حالت ممکن در می آید. ارتفاع این منطقه، نزدیک به 26 هزار فوت می باشد که تقریبا معادل 8000 متر است. از تعداد دقیق اجساد یخ زده در اورست، اطلاعات چندانی در دست نیست، اما عده ای می گویند که تعدادشان بالغ بر 200 عدد می باشد. داستان های غم انگیزی درمورد هرکدام از این اجساد وجود دارد که نمی توان از صحت آن ها به طور کامل مطمئن بود، اما چه واقعیت داشته باشند، چه نداشته باشند، سرنوشت غم انگیز صاحبانشان را می رسانند، انسان هایی که با رویای فتح بلندترین قله جهان، قدم در این مسیر گذاشتند، اما در آخر چیزی به جز مرگی غمگین نصیبشان نشد. مثلا یکی از داستان ها مربوط به جسد زن جوانی به نام "فرانسیس آرسنتیف" می باشد که همراه با همسر و یکی از دوستانش برای فتح قله روانه شده بودند. آن ها در طول مسیر از کمپ جدا شدند و خودشان به مسیر ادامه دادند. مدتی بعد فرانسیس به دلیل کمبود اکسیژن و امکانات جان سپرد و تلاش های همسرش برای زنده نگه داشتنش سودی نداشت. همسر فرانسیس و دوستشان نیز مدتی بعد دچار همین سرنوشت شدند. عده ای می گویند که کوهنوردان از این اجساد یخ زده برای تعیین مسیرشان و اجتناب از خطر استفاده می کنند. با هم تعدادی از تصاویر اجساد یخ زده اورست را مشاهده می کنیم.

اجساد یخ زده در اورست
اجساد یخ زده در اورست
اجساد یخ زده در اورست
اجساد یخ زده در اورست
اجساد یخ زده در اورست
اجساد یخ زده در اورست
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

عربستان تا پایان سال میلادی منتظر تحولی عظیم است

گلاره یوسف پور ، چهارشنبه 27 شهریور 1398

خبرهای جدید حاکی از آن هستند که عربستان سعودی تا پیش از پایان سال جاری میلادی آماده پذیرایی از گردشگران خارجی خواهد شد.

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 21 اردیبهشت 1396

    هر چقدر هم یخ زده باشن میشه جداشون کرد.شاید دلیل دیگهای داشته باشه موندن جسدها

    • 21 اردیبهشت 1396

    دوست عزیز در این ارتفاع روی پای خود ایستادن هنر است چه برسد به اینکه بخواهی یک جسد یخ زده که وزنش هم زیاد شده را با خود برگردانی پایین. در ضمن آنها بدون شک یک قهرمان هستند چون برای رسیدن به هدف جونشون را به خطر انداختند.

    • 20 اردیبهشت 1396

    این دیگه جه قانونیه.میت در هر دینی حرمت داره.این اجساد هر چه سریع تر باید به خاک سپرده شوند.از انها قهرمان یاد کرد

      • 20 اردیبهشت 1396

      البته حرف شما کاملا درسته دوست عزیز اما تا اونجایی که من متوجه شدم، این مسیر صعب العبور هست و دسترسی بهش سخت و از اونجا که اجساد هم یخ زده ان و به زمین چسبیدن، رسیدن به اجساد و درآوردنشون از زمین، بسیار سخت هست و تقریبا غیر ممکن.