مصاحبه با جهانگردی که تمام کشورهای دنیا رو دیده!

کریس گیله بو (Chris Guillebeau) نام یک جهانگرد آمریکایی که پس از چاپ کتابش با نام  « متولد شده برای این » (Born for This) مشهور شد.این کتاب در رابطه با سفرهای این جهانگرد است و در سایت کورا (Quora) که یک سایت اشتراک اطلاعات است به سوالات طرفدارانش پاسخ داده است در ادامه با همراه باشین تا نگرش و عقیده های مصاحبه با جهانگردی که تمام کشورهای دنیا رو دیده رو بخونیم :

مصاحبه با جهانگرد

تغییر نگرش ها در سفر ...

قبل از اینکه سفر کردن را شروع کنم چیز خاصی در رابطه با فرهنگ و سنت ها دیگر کشورها نداشتم و اهمیتی هم نمی دادم. البته منظورم از اهمیت ندادن این نیست که به فرهنگ دیگر کشورها بی احترامی کنم بلکه منظورم این هست که چیز زیادی نمی دانستم. سفر توانست شخصیت من را بطور کلی عوض کند. من انسانی درونگرا هستم البته یک ضعف نیست اما قبل از اینکه سفر را شروع کنم برای کارهای اساسی که قصد انجام دادنش را داشتم احساس ترس و دلهره و نگرانی داشت. حالا که خودم را با سالها قبل از سفرهایم مقایسه می کنم می توانم تغییرات ایجاد شده در خود را حس کنم. در سفرهایم هر وقت با مشکلی مواجه می شدم تنها خودم باید از پس آن بر می آمدم و هر موقع که موفق میشدم احساس اعتماد بنفس و قدرت بیشتری می کردم. به مسجدی قدیمی در دمشق رفتم که بنایی مهم در تاریخ اسلام بود. به بوتان سفر کردم، یکی از  کشورهای آسیا که تکنولوژی هنوز بر آن تأثیر منفی نگذاشته است، همچنین در یک کشتی بیمارستانی زندگی کردم که در فری تاون سیرالئون لنگر انداخته بود و محلی امن برای انسان ها بود.

مصاحبه با جهانگرد

دمشق

هزینه مخارج به 193 کشور دنیا ...

اول از همه تصمیم گرفتم که بر روی سفر سرمایه گذاری کنم و توی اینکار هم موفق بودم ، از چیزهای غیرضروری دوری کردم و برای 10 سال هیچ ماشینی نداشتم و وامی هم نگرفتم. 30000 دلار خرج 100 کشور اولی شد که من به اونها سفر کردم. این پول کمی نیست ولی در دراز مدت میشه این همین پول رو بدست اورد.
دوم اینکه من هک کردن سفر را آموختم. روشم این طور بود که با استفاده از طرح هایی که آژانس های پرواز می گذاشتن میتونستم خرج بلیط هواپیما را بدست بیارم. خطوط هوایی امتیازات خاصی را به ازای هر یک مایل سفر می دهند که با استفاده از این امتیازات من تونستم بلیط رایگان برای بسیاری از سفرهام بدست بیارم. با این روش من حداقل بلیط سفر به 50 کشور را بدست آوردم ولی هنوز خرج ویزا و سایر هزینه ها سرجایش بود و فشار زیادی را از دوش من بر میداشت.

هزینه ها

کشور های مورد علاقه ...

به نظر من مسیر سفر از مقصد سفر مهمتر است و من سفر کردن را بخاطر ماهیت و روح سفر دوست دارم. در هر کشوری که رفتم آداب و سنن  منحصر بفرد و جالب خودشون داشتن اما چند کشور که در ذهن من ماندگار شده اند را ذکر می کند:
سری لانکا: صدمین کشوری که به آن سفر کردم.

سریلانکا

لیبریا: مردم جذاب  و فرهنگی بسیار غنی در غرب آفریقا.

افریقا

مقدونیه: مکان ویژه ای که بعد از اینکه روزهای متوالی در منطقه با اتوبوس سفر کردم به من حس آرامش داد.

مقدونیه

لائوس: کشور محبوب من در جنوب شرقی آسیا. من تنها یک بار به این کشور سفر کرده ام و برای همین حالا در فهرست بازگشتم قرار دارد.

لائوس

استرالیا: به این دلیل که فوق العاده است!

استرالیا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

تمام کشورهای دنیا بازار هدف گردشگری ایران هستند

گلاره یوسف پور ، شنبه 9 اردیبهشت 1402

براساس سخنان معاون گردشگری کشور، تمام کشورهای دنیا بازار هدف گردشگری ایران هستند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :