آشنایی با تفاوت ویزا با پاسپورت و راهنمای دریافت

ویزا یا روادید به معنا مجوز ورود به یک کشور است. بر خلاف سفرهای داخلی، سفر به کشورهای خارجی، به غیر از برخی کشورها، نیاز به مجوز و یا روادید وجود دارد. این امکان نیز وجود دارد که با وجود روادید نیز مسافر در مرز آن کشور شرایط ورود به آن کشور را نداشته باشد که جز استئناها است. در سفر های خارجی به همراه تور، مسئولین تور کارهای مربوط به صدور ویزا را انجام می دهند و شما را در این باره راهنمایی می کنند. اما پاسپورت معنای متفاوتی دارد، بنابراین برای دانستن تفاوت ویزا با پاسپورت، با ما همراه باشید ...

ویزا و پاسپورت

تفاوت روادید با پاسپورت

همانطور که در بالا گفته شد روادید به معنای مجوز ورود به یک کشور است که صدور آن به عهده کشور مقصد است. پاسپورت هویت فرد را همانند شناسنامه که یک سند معتبر است، نشان می دهد. افراد وقتی از سفر بازمی گردند و به کشور خود می روند، حتما نیاز به پاسپورت دارند اما دیگر نیازی به ویزا نیست. مدت اعتبار آن هم با توجه نظر کشور مقصد، موقتی است، اما مدت اعتبار پاسپورت به مدت 5 سال می باشد. یکی دیگر از تفالوت ها این دو این است که در سفر به تمامی کشورهای خارجی به پاسپورت نیاز است، اما ویزا تنها برای برخی کشورها الزامی است. ویزا در پاسپورت به صورت یک مهر یا یک برچسب است. برخی افراد گمان می کنند ویزا همان پاسپورت است، که باید به این قضیه دقت شود.

ویزا و پاسپورت

تهیه کردن روادید

در تهران سفارتخانه اکثر کشورها وجود دارد و از وظایف آن ها صدور ویزا می باشد. پاسپورت با اعتبار یکی از الزامات برای گرفتن روادید می باشد. برای گرفتن روادید هر چه سریع تر اقدام کنید، چون ممکن است زمان زیادی تا صدور آن طی شود. اگر ویزای خود را گم کردید، در وهله اول به سفارتخانه آن کشور در ایران بروید. یکی از راه های پیشگیری از چنین مشکلاتی، گرفتن کپی از روادید می باشد، تا بتوان از آن در زمان گم شدن آن استفاده کرد.

ویزا

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی با تفاوت ویزا و پاسپورت و راهنمای دریافت

ز. نیرومند ، سه شنبه 8 آبان 1397

اگر تا به حال به مسافرت خارج از کشور نرفته و برای اولین بار است که قصد دارید تا از ایران خارج شوید، شاید برخی از مفاهیم برای شما ناشناخته باشند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :