درخت جذامی | اجساد مدفون شده در درخت مالاوی

در کشور مالاوی (Malawi) درختی وجود دارد که به «درخت جذامی» معروف شده است. در گذشته برای جلوگیری از شیوع بیماری جذام ، کسانی که گرفتار آن می شدند را داخل فضای توخالی این درخت رها می کردند که بمیرند که اسکلت این آدم ها هنوز هم درون آن دیده می شوند. با همگردی همراه باشید تا با این داستان آشنا شوید.

درخت مالاوی

بیماری جذام ...

امروزه بیماری جذام قابل درمان است ، ولی حدود هفتاد سال پیش مردم از این بیماری می مردند. بعد از پایان قرن 17 بیماری جذام نه تنها در کشورهای فقیر آفریقا و آسیا ، حتی در غرب اروپا نیز به معضل مهمی تبدیل شده بود. به علت آشنا نبودن مردم با این بیماری ، نبود دارو و راهی برای معالجه و مشکلاتی که جذام به ظاهر این افراد وارد می کرد ، باعث می شد فرد مبتلا از جامعه رانده می شد. افرادی که از این بیماری رنج می بردند از جامعه طرد ، قرنطینه و حتی کشته می شدند.

درخت جذام

دفن اجساد درون درخت

در کشور مالاوی که در جنوب شرقی آفریقا قرار دارد ، کسانی را که از این بیماری می مردند به روش مناسبی دفن نمی کردند. مردم از نگرانی اینکه بیماری به زمین سرایت نکند و زمین آلوده نشود، به جای دفن کردن آن ها را در قبرستانی از درخت آویزان می کردند ، یا دست و پای آن ها را می بستند و در درخت توخالی می انداختند تا بمیرند. در 60 سال اخیر چنین اتفاقی از روستای لیوونده گزارش شده است.

درخت جذامی

داستان تاریخی تلخ

طبق یک داستان ، نه نفر از افراد یک قبیله ی محلی به جذام مبتلا شدند. برای جلوگیری از شیوع این بیماری ، این افراد دستگیر شدند ؛ دست و پایشان را بستند و داخل یک درختی بزرگ بکه اسمش بائوباب است و در دامنه ی تپه ی چینگونی می انداختند تا بمیرند. این داستان موجب شد که در حال حاضر این درخت که با نام «درخت جذامی» شناخته می شود ، با اینکه درخت به یک طرف خم شده و تنه اش آسیب دیده ، هنوز هم سر پا باقی مانده است. روی تنه ی این درخت نوشته ای وجود دارد که می گوید:قبر کسانی که در گذشته از بیماری جذام رنج می بردند.شما هنوز هم می توانید به داخل درخت توخالی نگاه کنید و جمجمه و اسکلت هایی که ته آن هستند را ببینید و این داستان تلخ را حس کنید.

درخت جذامی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

اجساد مومیایی کشف شده در ایران تعجب همگان را برانگیخت

فرزانه شریعتی ، سه شنبه 2 مهر 1398

در شمال غربی ایران نزدیک استان زنجان یک برآمدگی بزرگ گنبدی شکل پوشیده از نمک وجود دارد که کشفی در آن اتفاق افتاد که تعجب همگان را برانگیخت...

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :