کشفیات باورنکردنی و خارق العاده در جهان هستی

جهان هستی پر است از، رمز و رازهایی که در دلِ خود پنهان کرده و نمایان شدنِ این رازها برای بشر حیرت انگیز و باور نکردنیه. شاید جاهای ناشناخته و زیبای زیادی در گوشه و کنار این کره خاکی وجود داشته باشه که ما از آن بی خبر باشیم که با یک حادثه یا اتفاق ساده منجر به کشف آن ها بشه. شاید هنوز دره ای حیرت انگیز یا تمدنی به جا مانده از شهری گمشده در زیر خروارها خاک یا پدیده ای شگفت انگیز از کشف سنگ نگاره ای از ورای تاریخ یا شهری خفته در اعماق زمین و هزاران کشفیات ناشناخته ی دیگر در گوشه و کنار این کره خاکی وجود داشته باشهِ که بشر از وجود آن ها بی خبره و در انتظار نمایان شدن آنها به سر میبره و با همگردی همراه باشید تا با چند نمونه از بهترین مقاصد گردشگری جهان، زیباترین آثار تاریخی جهان و عجیب ترین جاذبه های گردشگری آشنا شوید...

جاذبه های طبیعی

1) ماچو پیچو (Machu Picchu)- پروا 1911

ماچو پیچو شهری باستانیِ متروک شده در ارتفاعات امپراتوری اینکاها و مربوط به قرن 15 هجری می باشد که تاریخ شناسِ آمریکایی هیرام بینگهام در سال 1911 این شهر باستانی رو  به دنیا معرفی کرد. این مجموعه تاریخی یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان، زیباترین آثار تاریخی جهان و از عجیب ترین جاذبه های گردشگری در دنیاست که در سال 1983 در فهرست جهانی یونسکو ثبت شد. شهری با دیواره های سنگی جلا داده شده که به سبک معماری کلاسیک اینکاها ساخته شده. بنای زیبای این تی هوآتانا "معبد خورشید" اتاقی با 3 پنجره که باستان شناسان از آن به عنوان معبد مقدس یاد میکنن. ارگ 2430 متری امروزه در دست مرمت است. این مجموعه تاریخی بی نظیر در جنگل های نیمه گرمسیری مرطوبی قرار گرفته که زیستگاه مناسبی برای سرخس ها و نخل ها به ویژه خرس عینکی است. هر ساله گردشگران زیادی به ماچو پیچو سفر میکنن و تماشای چرای لاماها، چرخش ابرها بر فراز آسمان و گشت و گذار با قطار در دره های زیبا از این سفر تکرار نشدنی لذت میبرن.

Machu Picchu

2) ارتش سرخ چین(Terracotta Army)- سال 1974

کشف لشکر سفالین، با اندام و اندازه واقعی، یکی از باور نکردنی ترین کشفیات بشر بود که به عنوان "پاسداران معبد سلطنتی در چین باستان" معروف بودند، آنها به چین شی هوان اولین امپراتوری چینِ متحد تعلق داشتن. امپراتوری چین شی هوان از سال 221 تا 206 ق.م در چین باستان حکومت میکرد. این لشکر به منظور حفاظت و نگه داری از امپراتور در زندگی پس از مرگ طراحی شده بودند و بیش از دو هزار سال پیش به همراه امپراتور به خاک سپرده شده بودند تا بر پایهِ باورهای قدیم در جهان پس از مرگ، نگهبان معبد سلطنتی امپراتور باشند تا از گزند دشمنان و آسیب در امان باشد. یک نکته ی جالب اینه که شکل و شمایل آنها با یکدیگر کاملا متفاوت است و در سه گودال در شهرشی آن در معرض دید قرار داده شدند. این لشکر در سال 1974 به صورت کاملا اتفاقی توسط چند کشاورز در حال حفر چاه کشف شدند که دنیا رو حیرت زده کردند این مجموعه عظیم، شامل 8000 سرباز، 1300 ارابه، 520 اسب و 150 سواره نظام سفالین در اندازه های واقعی مربوط به امپراتوری چین شی هوان اولین امپراتوری چین می باشد.

Terracotta Army

3) شهر تاریخی پترا- اردن 1812

شهر تاریخی پترا در دل کوه و بواسطه ی صخره ها بوجود اومده که به رنگ سرخ و آتشین هستند و به همین دلیل نام این شهر رو پترا گذاشتند و در زبان یونانی یعنی صخره. نام قدیمی این شهر قبل از حکومت رومی ها سلع بوده و پایتخت حکومت نبطی ها بوده که در سال 106 میلادی توسط رومی ها تصرف میشه. این شهر خارق العاده، امپراتوری ها و جنگ های متعددی رو به چشم دیده، از امپراتوری روم شرقی و جنگ های صلیبی گرفته تا امپراتوری صلاح الدین ایوبی. یوهان لودویگ برکهارت کاشف سوییسی این شهر حیرت انگیز رو در سال 1812 کشف کرد. گذر از راه های باریک که به عمارت باشکوهی میرسه تجربه ی دلنشینی خواهد بود. این شهر یادگار و نشونه ای از کمال و تمدن جامعه ی نبطی هاست. قدم زدن در این شهر تاریخی زیبا، تماشای خانه های منحصر به فردش، میدان ها، آرامگاه ها و خیابان های ستون دار شگفت آورش رو از دست ندهید. شهر تاریخی پترا در فاصله 262 کیلومتری امان، پایتخت کشور اردن قرار گرفته و این شهر تاریخی در سال 2007 به عنوان عجایب هفتگانه جدید جهان معرفی شد. این مکان زیبا یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان، زیباترین آثار تاریخی جهان و عجیب ترین جاذبه های گردشگری محسوب میشه که هر ساله گردشگران زیادی به این شهر تاریخی سفر میکنن.

پترا

4) پمپئی- ایتالیا 1599- 1748 

پمپئی شهری مدفون شده در اعماق تاریخ که بسیار غم انگیزست. پمپئی و شهر مجاور آن هرکولانیوم بر اثر آتشفشان کوه وزوو به کلی نابود شده و در اعماق زمین پنهان شده که در سال 1599 و 1748 مجددا کشف شدند. اینجا تنهایی مکانیست در دنیا که می توانید جنبه های مختلف زندگی رومیان رو از نزدیک مشاهده کرد. این شهر غم انگیز در فهرست جهانی یونسکو ثبت شده و یکی از مقاصد گردشگری شناخته شده در دنیاست و یکی از جاذبه های گردشگری ایتالیا، بهترین مقاصد گردشگری جهان، زیباترین آثار تاریخی جهان و از عجیب ترین جاذبه های گردشگری به شماره میره که هرساله افراد زیادی برای تماشای این شهر غم انگیزهِ نمایان شده به اینجا سفر میکنن.

پمپئی

5) غار لاسکو- فرانسه 1940

غار لاسکو در سال 1940 توسط یک جوان فرانسوی به نام مارسل رویدا که به دنبال سگ خود میگشت در جنوب غربی فرانسه کشف شد. غاری که در آن نقاشی های دیواری مربوط به سال های قبل از دوران پارینه سنگی می رسد، معروف شده. این غار در سال 1948 به روی گردشگران گشوده شد اما در حال حاضر به علت نگرانی های نابودی نقاشی های آن درهای غار به روی گردشگران و محققان بسته است. غار لاسکو از بهترین هنرهای دوره پارینه سنگی نوین است که در سال 1979 به عنوان یک مکان پیش از تاریخی در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار گرفت و به سرعت به یکی از بهترین مقاصد گردشگری جهان، زیباترین آثار تاریخی جهان و عجیب ترین جاذبه های گردشگری دنیا تبدیل شد. نگاره های درون غار تصاویر زیبایی از جانوران بزرگ که بیشترشان از سنگواره ها در نزدیکی غار شناسایی شده، بدست آمده. اتاق ها درون غار با نام های "سرسرای گاوها"، "گذرگاه"، "دودکش"، "سالن کلیسا"، "صومعه" و "اتاق گربه سانان" نامگذاری شده و هم اکنون یکی از زیباترین غارهای پیش از تاریخ دنیاست.

غار لاسکو

6) تروآ (Troy)- ترکیه 1856

تروآ شهر باستانی در ترکیه که با عنوان Hisarlikk معروفه. این شهر محل سکونتِ مهاجرنشینان یونانی بود که در محل آناتولی قرار داشت. هاینریش شلیمان باستان شناس آلمانی در سال 1870 به کاوش در این محل پرداخت که چندین شهر بر روی یکدیگر بنا شده. شاید شهری که تروآی نام گرفته محل رخداد جنگ تروا بوده که در حماسه ایلیاد اثر هومر نقل شده. این شهر زییا هم اکنون توسط گردشگران قابل دسترسی و بازدید می باشد.

تروا

7) آرامگاه توت آنخ آمون- مصر 1922

کشف آرامگاه توت آنخ آمون در سال 1922 توجه عموم مردم رو به سوی مصر باستان جلب کرد. یازدهمین فرعون مصر باستان از پادشاهی نو بود. این آرامگاه حیرت انگیز در دره پادشاهان توسط هاوارد کارتر یافت شده که تقریبا دست نخورده باقی مانده بوده. از محل دفن او به عنوان یکی از مهم ترین یافته های باستان شناسی در سده بیستم میلادی یاد میشه. توت آنخ آمون از نامدارترین فراعنه مصر باستان بوده و عموم مردم او را به نام پادشاه توت می شناسند. از توت انخ آمون در کتاب سینوهه نیز روایت شده. او رهبر بازگشت از آیین آتونیسم به آمونیسم، آیین باستانی مصر بوده که در 9 سالگی به پادشاهی رسید. جسد مومیایی وی هنوز در دره پادشاهان و نزدیک شهر اقصر قرار دارد.

 توت آنخ آمون

8) مجموعه تاریخی Caracol- بلیز 1937

شهری زیبایی که توسط چوب برهایی که به دنبال درخت ماهون میگشتند در سال 1937کشف شد. باقیمانده های این شهر زیبا و بزرگ مایایی که در کشور بلیز قرار گرفته و اکنون یکی از جاذبه های گردشگری کشور بلیز و مقاصد گردشگری دنیاست. Caracol بزرگترین و از یکی بی نظیرترین مجموعه مایایی در بلیز است. بلندترین بنای ساخته شده به دست بشر در این منطقه معبدی با ارتفاع 136 فوت است. درختان زیبای سیبا که از فراز ترانس ها فرو ریخته و ریشه های محکم آن ها سنگ ها رو در برگرفته اند زیبایی این شهر رو دو چندان کرده.

Caracol

9) آبشار ویکتوریا- زیمبابوه 1855 (Zimbabwe)

آبشار ویکتوریا از زیباترین آبشارهای جهان که نامش در فهرست عجایب هفتگانه ی طبیعی جهانی یونسکو ثبت شده. این آبشار بر روی رودخانه ی زامبزی در جنوب قاره آفریقا و بر روی خط مرزی زامبیا و زیمبابوه قرار گرفته. آبشار ویکتوریا که ارتفاع آن دو برابر آبشار نیاگاراست برای اولین بار توسط دیوید لیوینگستون، کاشف اسکاتلندی در سال 1855 دیده شد و اینطور توصیف کرده که " این شگفت انگیزترین منظره ای است که من در افریقا دیده ام، منظره ای که چشم فرشتگان رو در حال پرواز به سوی خود خیره می کنه". از آن زمان به بعد این آبشار 338 فوتی به جاذبه های گردشگری دنیا اضافه شد و هم اکنون یکی از مقاصد دیدنی و پرطرفدار در دنیاست که هر ساله گردشگران زیادی برای تماشای این همه زیبایی می روند.

آبشار ویکتوریا

10) اوتسی- مرد یخی- ایتالیا 1991

قدیمی ترین مومیای طبیعی اروپا در مرز بین اتریش و ایتالیا در سال 1991 در یخچال های رشته کوه آلپ اوتسال کشف شده، به نظر میرسد این مومیایی در فاصله ی بین 3359 و 3105 سال قبل از میلاد مرده و طبق شواهد و یافته ها علت مرگ وی اصابت تیر به شانه ی او بوده. اوتسی و وسایلش در موزه ی باستان شناسی South Tyrol در بولزانو در معرض دید عموم قرار دارد.

اوتسی

11) Sutton Hoo انگلستان- 1939

کشف کشتی تدفین آنگلو ساکسونی در نزدیکی وودبریج یکی از دیگر اکتشافات حیرت انگیزِ تاریخ است. با حفاری های باستان شناسان در سال 1939 و پژوهش های انجام شده در سال 1960 و 1980 نتایج قابل قبولی بدست آمده که از اهمیت فوق العادی در قرون وسطی برخورداره و مجموعه ای از آثار باستانی یافت شده از این کشتی در موزه بریتانیا در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

sutton

12) شهر Shisr- عمان 1992

شهر Shisr توسط گروهی از باستان شناسان از جمله رانلف فینس در منطقه بیابانی در جنوب عمان در سال 1992 کشف شد. و از آن به عنوان شهر گمشده Ubar یا Atlantis of the Sands و در قرآن کریم "ارم ذات العماد" معرفی شده و مورد توجه قرا گرفته. کشف آثار و اشیا باستانی بدست آمده نشون دهنده ی اینه که این شهر، شهری تجاری و مکانی برای داد و ستد اشیا بوده. کلید این مجموعه حصار کشی شده که شامل بقایای یک قلعه و چاه است در دست محافظی است که از طریق شهر صلاله میتونید به این مجموعه تاریخی دسترسی داشته باشید و از آن دیدن کنید.

Shisr

13) بوروبودرو (Borobudur)- اندونزی 1814 

بزرگترین بنای باستانی در نیمکره جنوبی، معبد بودایی بوروبودور است. این بنای زیبا و بی نظیر در زمینی مسطح در میان جنگل های بارانی اندونزی ساخته شده و به قرن هشتم و زمانی که دودمان سیلندر ها که بر این قسمت حکومت میکردند، برمیگرده. این بنا در قرن پانزدهم به دلیل روی اوردن به دین اسلام متروک شده و به دلیل پنهان شدن در میان درختان سر به فلک کشیده، تنها بومیان آنجا از وجود آن باخبر بودند. تا اینکه در سال 1814 حاکم بریتانیایی Sir Thomas Raffles این مکان رو کشف کرد. این معبد از زیباترین معابد بودایی که 9 سطح مختلف داره و حکاکی مسیرهای عبور، زیبایی آن رو چند برابر کرده و در مجموع 500 مجسمه بودا در این مسیرها وجود داره و از بهترین مقاصد گردشگری جهان به شمار میاد.

بودا

14) سنگ رزتا (Rosetta Stone)- مصر 1799

سنگ نوشته رزتا حاوی طغرای سلطنتی بطلیموس پنجم می باشد که تاریخ نگارش آن به سال 1966 پیش از میلاد میرسه که قسمت بالا و میانی سنگ به خط هیروگلیف و دموتیک مصری و قسمت پایینی سنگ به خط یونانی نگاشته شده است. این سنگ نوشته در سال 1799 توسط یک سرباز فرانسوی کشف شد که اولین متن دو زبانه دوران مدرن است. گروه بسیار زیادی از دانشمندان تلاش میکردند که این متن رو بخونند اما بعد از محاصره فرانسوی ها در آفریقا در سال 1801، سنگ روزتا و دیگر غنائم باستانی فرانسه در مجموعه تاریخی اسکندریه به دست انگلیس ها افتاد که سنگ رزتا هم جزو آنها بود و در نهایت افتخار کشف راز این سنگ به نام شامپولین ثبت شد و هم اکنون این سنگ پر رمز و راز، گردشگران زیادی رو به سمت خود می کشاند و از زیباترین آثار تاریخی جهان محسوب میشه.

سنگ رزتا
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

10 مکان خارق العاده و باورنکردنی در غار

مینا جعفری ، شنبه 30 بهمن 1395

10 مکان خارق العاده و باورنکردنی در غارها که به شما ثابت خواهند کرد، زندگی زیر زمین هم جریان دارد !

نظرت چیه
3 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :