پارک ملی پریار | تماشای زیباترین ها در هند

اینجا، پارک ملی پریار در کرالای هند بوده که این روزها، طبیعتگردان بسیاری را به سمت خود می کشاند؛ پارکی که محل زندگی ببر سلطنتی بنگال، فیلهای هندی و جانوران وحشی دیگر است و البته طبیعت و زیباییش آن را به یکی از معروف ترین جاهای دیدنی هند بدل کرد. با ما همراه باشید تا در ادامه درباره جاذبه ها و بهترین زمان بازدید از پارک ملی پریار هند برایتان سخن بگوییم.

پارک ملی پریار

گیاهان و جانوران

در پارک ملی پریار با مساحتی حدود 925 کیلومترمربع، گونه های مختلفی از گیاهان، پستانداران، خزندگان، ماهی ها، دوزیستان و پرندگان دیده می شوند که بسیاری از آنها در معرض خطر و انقراض قرار دارند. اطراف پریار که در رشته کوه کارداموم واقع شده، رودخانه و مناطق مختلفی دیده می شوند.

شاید باورتان نشود ولی در پارک ملی پریار هند می توانید حتی درخت آلوچه، درخت بلسان بنفش، درخت صندل را به همراه گونه های مختلف گیاهی دیگر ببینید. لازم هست بدانید که مزارع قهوه، چای و هل هم از گونه های دیگر این پارک هستند. علاوه بر اینکه این پارک به پناهگاه ببر پریار معروف بوده و محلی است برای تماشای ببر بنگال، گاها در آن فیلهای هندی، نیلگیری لانگور، خوک وحشی و بز کوهی نیلگیری هم دیده می شوند.

اگر شما عاشق پرندگان هستید باید این نوید را بدهیم که این پارک همان آرمان شهر شماست. شما می توانید نوک شاخ خاکستری مالابار، طوطی پر آبی، کبوتر چوبی نیلگیری را دیده و لذت ببرید.

گیاهان و جانوران پارک ملی پریار

کارهایی که میتوان انجام داد

شاید بهترین تفریحی که می شود از آن نام برد، سافاری در جنگل باشد. بعد از اینکه از مسیر نوردی در جنگل خسته شدید، می توانید در چادرهایی که در کنار رودخانه تعبیه شده اند، استراحت کنید. در کنار آن با اهالی و بومیان این منطقه آشنا شده و می توانید کلی غذا و طعم های جدید و بی نظیر را تجربه کنید.

کارهایی که میتوان انجام داد

مکانهای دیدنی

بدون شک، اولین گزینه و پیشنهاد ما دریاچه پریار خواهد بود. این دریاچه با مساحت 26 کیلومتر مربع یکی از جذاب ترین دریاچه های کرالا بوده و تماشای گونه های مختلفی از حیات وحش که برای نوشیدن آب به این محل می آیند، خالی از لطف نخواهد بود. دومین گزینه هم کارخانه چای کانمارا (Connemara) است که در دهه 1940 ساخته شد و برای علاقمندان به چای می تواند بسیار جذاب باشد.

مکانهای دیدنی پارک ملی پریار

بهترین زمان برای عزیمت به این نقطه استثنایی

شک ندارم راغب شده اید، بدانید که بهترین زمان بازدید از این پارک کی هست. باید عنوان کنیم که سپتامبر تا ژوئن (شهریور تا خرداد) که فصل بارندگی های موسمی است، سرسبزی چشم نوازی به این پارک می بخشد و بهترین زمان برای دیدن این پارک است. اما، اگر برای تماشای حیوانات می روید، فصل تابستان از مارس تا ژوئن (اسفند تا خرداد ) بهترین زمان برای دیدن فیلهای هندی، ببر بنگال و دیگر حیوانات بشمار می آید.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پارک ملی پریار هند | آشنایی با حیرت انگیزترین ها در سفر به هند

مسلم علیمحمدی ، دوشنبه 2 مرداد 1396

پارک ملی پریار (Periyar) که در کرالای هند واقع شده است دارای جاذبه های بیشماری دارد که شما را شگفت زده خواهد کرد

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :