راهنمای هیچهایک به ارمنستان | سفری ارزان به ایروان

وقتی اصول سفر کردن رو بلد باشی، مخصوصا رایگان سواری،  هیچهایک و کوله گردی رو، اونوقته که سفر کردن برات آسون میشه، اونقدر آسون که امروز کوله می بندی و فردا راهی ارمنستان میشی! همون طور که متوجه شدین این مطلب درباره راهنمای هیچهایک به ارمنستان هست، از سفر به ارمنستان، از مرحله کوله بستن تا تبدیل پول ها، رسیدن به مرز و ... . اما قبلش باز هم کمی از هیچهایک براتون میگیم، از این مدل سفر کردن که می ایستی کنار جاده، لبخند می زنی، هیچهایکر میشی و منتظر ماشین می مونی برای مجانی رسیدن به مقصد! البته همون طور هم که گفتیم، این نوع از سفر کردن هدفی بالاتر از کم کردن هزینه ها داره و اون هم " زندگی کردن سفرتون به معنای واقعی " هست. بنابراین با ما همراه باشید در راهنمای هیچهایک به ارمنستان ...

راهنمای هیچهایک به ارمنستان

چرا هیچهایک؟!

از نگاه بسیاری از افراد سفر به ارمنستان نسبت به باقی کشورهای اطراف ایران، هزینه پایینی داره و شاید منطقی به نظر نیاد که سختی و خطر هیچهایک به ارمنستان رو به جون بخرن اما چه سختی، چه خطری؟ تازه اینجا صحبت دیگه فقط از کاهش دادن هزینه های سفر نیست! صحبت از آشنا و هم کلام شدن با محلی ها و تجربه زندگی به شیوه ارمنی هست، اینکه برای چند روزی خودت رو از اونها بدونی و خاطره ای خوش از ایرانی ها رو در ذهن اونها به جا بزاری. در ادامه ما چند تا از مزایای هیچهایک رو براتون میگیم تا شاید قانع بشید و در ادامه مطلب راهنمای هیچهایک به ارمنستان با ما همراه.

1) هیچهایک باعث میشه هزینه های سفرت تا حد زیادی کمتر بشه.

2) اعتماد به نفس رو در شما بالا می بره و توانایی هایی مثل نقشه خوانی، برنامه ریزی، مدیریت بحرانت و ... رو یاد میگیری.

3) با مردم محلی، داستان زندگی اونها، فرهنگ، زبان و باور های فرهنگی و مذهبی اونها آشنا میشی.

و ...

هیچهایک

وسایل مورد نیاز

درسته که همیشه کوله بستن صحیح و اصولی برای سفر مهم هست اما یادتون باشه که برای هیچهایک حیاتیه! علاوه بر اون شما راهی کشوری خارجی هستین و همون پول کمی که همراهتون دارید رو باید تبدیل کنید. فراموش نکنید که تک تک مواردی که در راهنمای هیچهایک به ارمنستان براتون گفته میشن مهم هستن.

1) پول خودتون رو به " درام " که واحد پول ارمنستان هست تبدیل کنید، سعی کنید تا سکه های10، 20، 50، 100، 200 و 500 درام و اسکناس های 500، 1000، 5000، 10000، 20000، 50000 و 100000 همراهتون باشه تا راحت تر بتونید از پولتون استفاده کنید. درضمن هر 500 درام به پول ما، حدود 3200 تومان میشه.

2) چادر، کیسه خواب، زیرانداز، چراغ قوه و وسایلی که برای شب مانی در طبیعت لازم هست رو همراهتون داشته باشین چون ممکنه جایی برای خواب پیدا نکنید.

3) غذای کنسروی، لوازم بهداشتی، لباس مناسب

و ...

راهنمای هیچهایک به ارمنستان

مدارک و هزینه های لازم

قبل از سفر باید برای گرفتن پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید، که البته مدارک و هزینه های خودش رو داره. البته خبر خوب این هست که برای سفر به ارمنستان نیازی به گرفتن ویزا ندارید! اما حتما مقداری از بودجه سفرتون رو برای کارهای اداری درنظر بگیرین.

پاسپورت ایران

مسیر حرکت برای سفر به ارمنستان

فرقی نمیکنه ساکن چه شهری باشید، کافیه تا خودتون رو به تبریز، جلفا و مرز نوردوز برسونید و از اونجا هم هیچهایک کنید تا رسیدن به به مرز ارمنستان. پیشنهاد می کنیم که از مرز، خیلی سریع راهی ایروان نشید و شهر به شهر و حتی روستا به روستا جلو برید تا زیبایی های طبیعت ارمنستان رو از دست ندید.

 ارمنستان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

راهنمای هیچهایک به ترکیه | سفر ارزان به ترکیه

مینا جعفری ، یکشنبه 24 اردیبهشت 1396

در این مطلب از راهنمای هیچهایک به ترکیه و سفری ارزان به این کشور برایتان گفته ایم تا ....

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 25 تیر 1396

    همین؟

      • 23 مرداد 1396

      در این مطلب برای مفید و مختصر بودن تنها درباره اطلاعات راه، هزینه ها و مدارک که برای هیچهایک به ارمنستان مورد نیاز بود ، گفته شد، هرچند که می تونید با کلیک روی کلمه " هیچهایک " در پاراگراف اول، مقاله ای مفصل در اینباره رو مطالعه کنید.