تمیزترین آب های دنیا | در این آبهای زلال شنا کنید!

تماشای آب روان و شفاف یکی از دلنشین ترین صحنه هاییه که وقتی پا به طبیعت میگذارین میتونین ببینین. زلال ترین آب ها صحنه های دلچسبی هستن که روح آدم رو تازه میکنن. در سرتاسر جهان فرهنگ تمیز نگهداشتن محیط زیست و نگهداری شفاف ترین آب های دنیا و حتی نریختن زباله و رعایت بهداشت در طبیعت امری عادیه و چه بهتر که در ایران خودمون هم این فرهنگ رو هرچه بیشتر پرورش بدیم تا آیندگان هم بتونن لذت طبیعت گردی ای تمیز رو ببرن. اگر شما هم اهل آبتنی در آبهای خنک و بکر تمام نقاط دنیا هستین  از خوندن این مطلب خوشتون خواهد آمد. در ادامه باما همراه شین تا تمیزترین آب های دنیا و لذت آبتنی در این آبهای زلال رو براتون بگیم...

دریاچه

1) دره ی فرتساسکا، سوئیس

آب تمیز رودخانه ی این رودخانه در  فرتساسکا در سوئیس حدود 30 کیلومتره  و  درمیان این دره ی سنگی در جنوب سوییس عبور میکنه. هرساله هم گردشگران برای شنا در این آبها قوانین بهداشتی و تمیزی رو به طور کامل رعایت میکنن و یکی از زلال ترین آب ها در جهان هم محسوب میشه.

سوئیس

2) ساباه، مالزی

ساباه یکی از ایالت های کشور مالزی هست که این ایالت در شرق مالزی هم قرار داره و جزئی از جزیره ی بورنئو به شمار میاد.
عکس زیر هم از نزدیکی سمپورنا گرفته شده، که محل مهمی برای افرادیست که برای گشت و گذار در بورنئو میایند این مکان یکی از تمیزترین آب های دنیا هم به حسای میاد.

مالزی

3) چشمه های پوپو، نیوزیلند

این آبها در قسمت های خیلی بالای جزیره ی جنوبی نیوزلند، در خلیج طلایی وجود دارن که در هر ثانیه حدود 14 هزار لیتر آب شفاف و زلال از این چشمه ها بیرون میاید.

نیوزیلند

4) جزیره پاناری، اوکیناوا، ژاپن

این جزیره یکی از جزایر یائی یاما که دورافتاده ترین نقطه ی در ژاپن هم هست وجود دارن.انواع زیادی از مرجان ها و جانوران دریایی که به بزرگی دیوار مرجانی استرالیا هستن، دراون زندگی میکنن. این جزیره یکی از مکان های مهم غواصی در جهان هست که بیش از 400 نوع مرجان، 5نوع لاکپشت دریایی، سفره ماهی، وال کوسه و تمام گونه های ماهی های استوایی در اطراف اوکیناوا  هم در اون زندگی میکنن.

ژاپن

5) دره جیوژایگو، سیچوان، چین

در شمال استان سیچوان چین ، دره ی جیوژاگو قرار گرفته که این مکان  یک پارک ملیه و جزو میراث جهانی یونسکو نیز هست. علاوه بر چندین دریاچه ی زلال در این مکان، محدوده ی آبشارهای چندلایه و کوههای پربرف هم هست. گرداشگران این ناحیه را دیر هنگام شناختند ولی هرروزهم به تعدادشان افزوده میشود.دراین آب ها شنا ممنوع هست.

چین

Königssee (6، آلمان

این عکس که در اینترنت وشبکه های مجازی خیلی معروف هست و مکانیه که کمتر کسی اون رو به درستی میشناسه . بهترین گزینه برای آبتنی آبهای Königssee آلمان هست که یک دریاچه در باواریای جنوبی، در نزدیکی های مرز اتریش هست.

 آلمان

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

در تایلند به این سواحل بروید | لذت شنا در آبهای زلال

بهار یعقوبی ، سه شنبه 20 شهریور 1397

شما میتونین در تایلند به این سواحل بروید و از شنا کردن در آب های شفاف این منطقه هم لذت ببرین

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :