حقایقی درباره روسیه | واقعیت هایی جذاب که نمیدانستید !

روسیه یکی از بزرگترین کشور دنیاست که طبیعت بکر و تماشایی داره. دریاچه بینظیر بایکال، معماری زیبای ساختمان هاف موزه ها و مکان های فرهنگی و هنری برای طرافداران و هنردوستان و طبیعت جذاب خیره کننده ی اون ، در مجموع یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای عاشقان سفره. اگر دلتان هوای سفر به روسیه رو کرده، بهتره واقعیت هایی جذاب درباره این کشور رو هم براتون بازگو کنیم که شاید اونها رو ندونید. در ادامه با ما همراه  باشین تا با حقایقی درباره روسیه هم آشنا بشید ...

مطالب مرتبط :
تور روسیه
جام جهانی 2018 روسیه

روسیه

حقایق جالب روسیه ...

1) هتل آستوریا در شهر سن پترزبورگ جایی هست که هیتلر وقتی این شهر رو فتح کرد تصمیم به برپا کردن جشنی در اون گرفت.2) در بزرگترین موزه شهر سن پترزبورگ که آرمیتاژ نام داره، حدود 70 گربه نگهداری میشه تا از هجوم جانوران جونده به گنجینه های داخل موزه جلوگیری بشود. این قانون از سال 1745 با موافقت و تصویب الیزابت ، دختر پتر کبیر موسس سن پترزبورگ در این موزه اجرا میشود. این موزه 14مایل راهروی مرمرین داره و این یکی از موضاعات حقایقی درباره روسیه هست.

روسیه

3) حقایقی در روسیه گقته شده که در شهر مسکو پارکی وجود داره که در اونجا ردیفی از درختان در کنار رودخانه قرار گرفته اند و بر روی آنها هزاران قفل بسته شده وجود دارد. این قفل ها نماد عشق ابدی زوج ها به یکدیگر بوده و بر روی این درختان زده شده اند.زوج ها اسم خود را بر روی این قفل ها مینویسند و اون ها رو برروی درخت های فلزی وصل میکنند و کلید قفل ها رو هم داخل آب رودخانه می اندازند.

روسیه

4) روز " سوبوتنیک" مردم شهر های مختلف روسیه داوطلبانه خیابان ها رو جارو میکنند و تمام فضای شهر رو کاملا تمیز میکنند. اینکار بعد از انقلاب روسیه شروع شد و تا کنون هم ادامه داره.
5) قندیل هایی که در زمستان ها از ناودون خانه های مسکو آویزان هست آنقدر بزرگ هستن که اگر بیفتند ممکن هست باعث مرگ افراد پیاده رو شوند.
6) در ایستگاه مترو شهر مسکو، مجسمه ی بزرگی برنز از سگ وجود داره که بینی اون درخشان هست و اگر به اون دست بزنید برایتان خوش شانسی می آورد و این یکی از واقعیت های روسیه هست.

شهر مسکو

7) مجسمه سگ دیگری هم که در روسیه وجود دارد، مربوط به سگی هست که در سال 1975 به فضا فرستاده شده.
8) یکی از ستنی ترین غذاها ر روسیه سوپ پای مرغ هست.
9) مردم شهر روسیه در هنگام مهمانی معمولا برای میزمان خود گل میبرند و تعداد گل ها هم باید عددی فرد باشد، به جز مراسم عزاداری و تدفین که تعداد گل ها قوانین و اصول خاص خودش را دارد.
10) در کنار پلی که در شهر سن پترزبورگ به قلعه پیتر پل میرسد، مجسمه ای از یک خرگوش صحرایی وجود دارد که یادرآور خرگوش های هست که در جزیره ای زندگی میکرده که در مقابل سیل قرن های پیشین ایستادگی کرده و گفته شده که اگر با سکه ای به این مجسمه بزنید برایتان خوش شانسی می آورد.

مجسمه خرگوش
11) یکی از واقعیت های روسیه طول عمر کردان به طور متوسط در روسیه فقط 63 سال هست که از کره شمالی و عراق هم کمتر میباشد ولی در مقابل طول عمر زنان به طور متوسط 75 سال هست که جمعیت زنان در این کشور 11 میلیون بیشتر از جمعیت مردان است .
12) ترافیک شهر مسکو آنقدر سنگین هست که بعضی از پولدارها برای فرار از آن آمبولانس کرایه میکنند.
13) در شهر مسکو رستورانی قرار گرفته که تمام کارکنان آن دوقلو هستند.

رستوران روسیه
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

واقعیت هایی جالب و جذاب درباره کشور مراکش که شاید نمی دانستید

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 13 آبان 1400

این خبر پیرامون واقعیت هایی جالب و جذاب درباره کشور مراکش که شاید نمی دانستید، برای شما نگارش شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :