باید و نباید ها در سفر به دبی | دبی شناسی

شهر دبی شهر زنده ای است و به عنوان یکی از شهرهایی که تنوع فرهنگی بالایی دارد شناخته می شود. 90 درصد از ساکنین این شهر فوق العاده را مهاجرینی از 200 کشور دنیا تشکیل می دهند. شاید برایتان جالب باشد بدانید امارات به عنوان یکی از مهمانپذیر ترین میزبانان در دنیا به شمار می آید که مردمی با فرهنگ، سنن و دین مختلف را در مجموعه ای کوچک گرد هم آورده و جاذبه های گردشگری دبی کم نیست. اما همین شهر اسراسر آمیز و لوکس هم باید و نباید هایی دارد که قبل از سفر به دبی لازم است به آنها توجه داشته باشید. در این مقاله قصد داریم به قوانینی که در شهر دبی لازم به رعایت آنها هستیم اشاره کنیم. با همگردی همراه باشید تا اطلاعات سفر به دبی داشته باشید.

دبی1

اطلاعات سفر به دبی: پوشش مناسب برای گردشگران زن

اگر به عنوان یک خانم قصد بازدید از مساجد شهر دبی را دارید می بایست ظاهری آراسته داشته باشید و به طور کل حجابتان را رعایت کنید. منظور از پوشش حجاب اسلامی نیست. می توانید از لباس های معمولی استفاده کنید. اگر در سفر به شهر دبی خود در مناطقی مثل اجمان، شارجه، فوجیره و یا رآس الخیمه ساکن هستید و یا قرار است از این مناطق بازدید کنید بهتر آن است که لباستان پوشیده و مناسب باشد. این در حالی است که حساسیت مردم نسبت به پوشش خانم ها درابوظبی و شهر دبی بسیار کمتر است.

دبی2

اطلاعات سفر دبی: عکاسی

اگر قرار است به دبی سفر کنید لازم است از قبل بدانید که الگوی استفاده از دوربین در خاور میانه با الگویی که در دیگر نقاط دنیا به کار می گیرید متفاوت است. در سفر دبی خود هرگز اجازه نخواهید داشت بدون اجازه از خانم ها عکاسی کنید از جهت دیگر لازم است که در عکاسی از نقاط مذهبی و سنتی شهر کمی محتاط تر عمل کنید.

دبی3

اطلاعات سفر به دبی: نوشیدنی های الکلی

اگرچه می توانید در کلاب های شبانه و رستوران های دبی به نوشیدنی های الکی دسترسی داشته باشید. اما حواستان باشد که دبی شهری اسلامی است به این منظور هرگز پس از صرف نوشیدنی در خیابان به گشت و گذار نپردازید چراکه مسئولین امنیتی شهر بر روی این موضوع بسیار حساسند و ممکن است این جریان برایتان مشکل آفرین شود. شاید جالب باشد بدانید خرید الکل از فروشگاه ها تنها برای اشخاصی که مقیم دبی هستند ممکن خواهد بود.

دبی4

اطلاعات سفر دبی: آداب برخورد در خاور میانه

اگر در طول سفر دبی خود با دوستانتان مشغول صرف غذا هستید لازم است به صورتی کاملا مودبانه غذای خود را به بقیه ی جمع تعارف کنید، همواره با دست راست غذا بخورید. اگر در تورمسافرتی خود توسط مردم محلی به صرف غذا دعوت شدید لازم است که مقداری از غذای خود را در ظرف باقی بگذارید.
هنگام ورود خانم ها از جایتان بلند شوید.

دبی5

اطلاعات سفر به دبی: رمضان

اغلب مسلمانان در طول ماه رمضان در دبی روزه می گیرند. اگر قرار است در ماه رمضان راهی سفر دبی شوید لازم است برخی قوانین و قواعد بسیار ساده را رعایت کنید. از خوردن و آشامیدن و استفاده از دخانیات در اذهان عمومی خودداری کنید. اگرچه هتل ها در این ماه سرویس دهی خود به مسافرین و گردشگران تورمسافرتی دبی را طبق روال صورت می دهند و رستوران هایی برای استفاده ی گردشگران خارجی باز است اما در محیط های شهری و عمومی لازم است به این قوانین احترام گذاشته شود.

دبی6

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آنچه پیش از سفر به دبی باید بدانید | دبی شناسی

نرگس بخشی ، دوشنبه 19 شهریور 1397

قبل از سفر به هر کشوری خوبه که یه آشنایی با فرهنگ و زبان اون کشور داشته باشید. قبل از سفر به دبی با ما باشید برای شناخت این جزئیات.

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 6 اردیبهشت 1396

    اتفاقا دبی یکی از ازاد ترین شهر های دنیاست ، حتی اگر برهنه هم در ملا عام باشی کسی کاریت نداره ...