جنگل ابر، یادگاری از زیباترین و قدیمی ترین جنگلهای هیرکانی

جنگل ابر شاهرود از قدیمی ترین و زیباترین جنگل های روی زمینه و در تمام طول سال اقیانوسی از ابر این جنگل جزیره مانند رو در برگرفته و دلیل نامگذاری این جنگل همین ابرها می باشند. جنگل ابر با گونه های گیاهی و جانوری نادر، یکی از دیدنی های شاهرود و جاذبه های گردشگری شاهرود محسوب میشه و بر ورای رشته کوه های دوردست و در امتداد قله ی 4 هزارمتری شاهوار قراره داره که طبیعت بی نظیرش زبانزد خاص و عامه. در این جنگل، ابرها انقدر به درخت ها نزدیکن که انگار جنگل بر روی ابرها سواره و گشت و گذار در میان ابرها بسیار لذت بخش و شگفت انگیزه. جنگل ابر شاهرود با 35000 هزار هکتار، به باور گردشگران یکی از زیباترین و دیدنی ترین چشم اندازهای طبیعی ایرانه و همچنین یکی از بانک های گیاهان دارویی شناخته شده در کشور که هرساله مشتاقان و علاقه مندان زیادی رو از گوشه و کنار جهان دعوت میکنه.

جنگل ابر+

جنگل ابر 2
ابر3
جنگل ابر4

جنگل ابر شاهرود

مجموعه ای منحصر به فرد از جاذبه های طبیعی و تاریخیه. متفاوت بودن اقلیم جغرافیایی و منطقه ای خوش و آب و هوا برای گردشگران که به دور از هیاهوی شهری مدتی در آرامش به سر ببرن. یکی از زیباترین و خوش آب وهوا ترین منظره جنگلی دنیاست که بدون شک سفر به آنجا نه تنها دلنشین بلکه خاطره ای تکرار نشدنی رو برایتان رقم خواهد زد.

جنگل ابر5

جنگل ابر6

جنگل ابر7

جنگل های هیرکانی کجاست؟

جنگل های هیرکانی یکی از منحصر به فرد ترین نوع جنگل در دنیاست که مانند نوار سبزی بر شیب های شمالی کوه های البرز قرار گرفته و سواحل جنوبی دریای خزر رو پوشانده و حدود 3/7 میلیون هکتار پوشش جنگلی رو در ایران دربرگرفته که امروز به 1/8 میلیون کاهش یافته، وجود 80 گونه چوبی گیاهان و گونه های نادر مانند: راش، بلوط، توسکا، نارون، بارانک، سرخدار، گیلاس وحشی و... اهمیت این جنگل رو چند برابر کرده.

جنگل هیرکانی8

جنگل ابر9

اقامت در جنگل شگفت انگیز ابر

اگر مسافر جنگل ابر هستین، همراه داشتن چادر مسافرتی و کیسه خواب و لباس گرم و بارانی و بادگیر توصیه میشه زیرا دمای هوا در شب بین دو تا 5 درجه در نوسانه وحتما لباس مناسب به همراه داشته باشین و اگر قصد اقامت در جنگل رو دارید حتما از بلدهای محلی روستا کمک بگیرین و در مناطق زیبای "سرتخت ها" و مناطق "تلکا تخته" و "تخته کمر قلعه چی" و یا چشمه " آب پسند" اتراق کنین.
و اما اگر علاقه مند به کمپ در جنگل نیستید برای اسکان در خانه های روستایی هیچ مشکلی نیست و از مهمان نوازی اهالی روستای زیبای ابر که در کنار جنگل واقع شده و از اقامت در این خانه های ساده ی روستایی پشیمون نخواهید شد.

اقامت در جنگل ابر10

اقامت در جنگل ابر11

اقامت در جنگل ابر12

دسترسی

این جنگل یکی از جنگلهای دست نخورده و بکر ایران و از دیدنی های شاهرودِ که در 50 کیلومتری شمال شرق شاهرود و مسیر جاده شاهرود به آزاد شهرِ استان گلستان و در روستای ابر قرارگرفته و ادامه جنگل های سرسبز شمال کشوره. بهترین منطقه جنگل ابر از بسطام حدود سی کیلومتر آسفالت و حدود چهل کیلومتر راه خاکی نامناسب، مسافت داره. فراموش نکنید که این جنگل از زیباترین جاذبه های گردشگری شاهرود می باشد.

جنگل ابر13

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

جنگل ابر شاهرود بهشتی پر جاذبه از دوره هیرکانی است

گلاره یوسف پور ، جمعه 19 فروردین 1401

براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، جنگل ابر شاهرود بهشتی پر جاذبه از دوره هیرکانی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :