مقبره عون بن علی | تفریحی در کوه عون بن علی و بام تبریز

تبریز شهر اولین ها در بهترین هاست، زیبایی ها و تمیزی های فوق العاده این شهر هر گردشگری رو مجذوب خودش میکنه.عون بن علی (عینالی یا عینال-زینال)، کوه و مقبره ای بر بلندای رشته کوه سرخاب هست که در ناحیه شمالی تبریز قرار گرفته. امکانات رفاهی عون بن علی مثل : تله کابین، رستوران و .. هست که این مکان رو به یکی از برجسته ترین جاذبه های گردشگری شهر تبریز تبدیل کرده. کوه های زینالی تفریحگاهی زیبا در تبریزه که همه ساله گردشگران و زائران زیادی در هنگام سفر از این مکان زیبا که یکی از اماکن دیدنی تبریز هم هست دیدن میکنن. در ادامه با ما همراه باشین تا سفری به مقبره عون بن علی و کوه عون بن علی داشته باشیم ...

کوه های عون بن علی1

تاریخچه و ویژگی های مقبره عون بن علی

در فراز و بلندای کوه عون بن علی آرامگاهی قرار گرفته که قدمت اون به دوره ایلخانی برمیگرده و به دو تن از فرزندان حضرت علی (ع) به نام های عون بن علی و زید بن علی. مقبره عون بن علی هم زمان گذشته آتشکده و عبادتگاه بوده و طبق اظهارات یکی از جهانگردان فرانسوی، این مکان در گذشته کلیسا بوده که بعد از ورود اسلام به ایران این مکان تبدیل به مسجد و زیارتگاه تبدیل شده. معماری این بنا به سبک معماری دوره ایلخانی هست که بخش بیشتر مصالح به کار رفته سنگ کوه سرخاب و اندکی آجر هست. در سال های اخیر این آرامگاه مورد بازسازی قرار گرفته و در فهرست میراث فرهنگی به ثبت رسیده و این کوه هم مکان مناسبی برای علاقه مندان به ورزش و کوهنوردی هست، همچنین شب های این مکان فوق العاده زیبا و دیدنیه.

عون بن علی2

عون بن علی3

امکانات تفریحی و جاذبه کوه عون بن علی

امکانات بسیاری برای گردشگرانی که به عون بن علی سفر میکنن در نظر گرفته شده که این مکان رو تبدیل به یکی از اماکن دیدنی تبریز کرده و نمونه های آنها صخره نوردی برای صخره نوردان ابتداعی، یادمان شهدا، تندیس استاد شهریار و دیگر نام آوران هست.تله کابینی که در این منطقه راه اندازی شده از تکنولوژی بالایی برخوردار هست که بعد از اتمام پروژه، به طولانی ترین تله کابین کشور تبدیل خواهد شد. به محض سوار شدن به این تله کابین میتونین منظره بسیار زیبا و کوهستانی شهر رو تماشا کنین و از آرامش بینظیر این مکان لذت ببرین، همچنین کافه ها و رستوران های مختلفی در ایستگاه ها پذیرای گردشگران وجود دارن. از جاذبه های دیگه ی کوه های عون بن علی منطقه ای برای پرورش شتر مرغ و آبشارهای مصنوعی در دامنه کوه هاست.

عون بن علی4

عون بن علی5
عون بن علی6
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بام لرستان در خرم آباد؛ بزرگترین مجتمع تفریحی غرب کشور

مهیار قاسمی ، سه شنبه 28 فروردین 1403

با ما در این مقاله خواندنی همراه شوید تا بدانید بام لرستان کجاست و از ارتفاع بام لرستان آگاهی یابید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :