ابزار کانتورینگ | لوازم مورد نیاز شیک بودن آرایش

 گذشت دوره ای که آدما آرایش های غلیظ و ناجور میکردن. اینو بدونید که زیبایی همیشه در سادگیه، و این ادگی منظور از این نیست که به هیچ وجه آرایش نکنید بلکه مهمه که چجوری آرایش کنید تا زیباتر به نظر برسید. هیچ کس با داشتن نیم سانت کرم پودر روی صورتش نه تنها زیبا نمیشه بلکه بی کلاس و دمده هم محسوب میشه. باید یاد بگیرید که چجوری آرایش لایت و گریم انجام بدید. کانتورینگ و استروبینگ راهی هستش که بتونید یه آرایش زیبا و سبک داشته باشید. این دو تکنیک لوازم مخصوصی احتیاج دارن از پرایمر و کانسیلر تا پالت های مخصوص. برای شناخت این ابزار با ما باشید.

لوازم کانتورینگ

پرایمر

اگه تا حالا از پرایمر استفاده نکردید شک نکنید محصول خیلی خوبی رو از دست دادید. برای داشتن آرایش ماندگار و کانتورینگ خوب استفتده از پرایمر رو نباید فراموش کنید. این محصول انواع چروک های سطحی، عمیق و حفره های پوست را میپوشونه. اگه به دنبال پرایمر ی برای تعدیل رنگ و پوشاندن قرمزی پوست و محل جوش ها هستید، از پرایمرهایی با رنگ سبز استفاده کنید. بهترین راه استفاده از پرایمر هم استفاده از نوک انگشت هستش، روشی برای پخش کردن پرایمر در نواحی وسیع تر صورت است. برای نواحی کوچک تر از برس استفاده کنید. این روش، حالت طبیعی تر به پوست میده.

پرایمر
 

کرم پودر کانتورینگ

برای داشتن یک کانتورینگ مناسب داشتن کرم پودر مایع مناسب از جمله موارد ضروری هستش. به خصوص این که این این کرم به صورت مایع بوده و آرایش رو بهتر روی صورت می خوابونه. البته در استفاده از کرم پودر باید دقت شده و با مصرف بیش از حد آن ظاهر صورت رو به اصطلاح کیکی نشون نده. به همین دلیل کرم پودرهای سبک بهتر از کرم پودر های دیگر روی پوست عمل می کنن. بعد ار انتخاب بهترین کرم پودر مطابق با پوست خودتون باید رنگ مناسب رو هم پیا کنید که مثل یه ماسک روی صورتتون نشه. معمولا همه ی برندها تیستر دارن، همیشه نزدییکترین رنگ به پوست خودتون رو انتخاب کنید.

کرم پودر

کانسیلر

همون طور که می دونید کانسیلر می تونه لک های روی چهره و پف و تیرگی دور چشم رو از بین ببره و سطح یک دستی روی پوست به وجود آورد بنابراین برای کانتورینگ هم باید از کرم پودر استفاده کنید و لکه ها و کک و مک های روی صورت رو از بین برد. کرم پودر چون سنگین هستش برای دور چشم نباید استفاده بشه برای همین از کانسیلر برای پوست حساس دور چشم استفاده کنید. خواهش میکنم از کانسیلری که تنها یک یا دو درجه از کرم پودرتون روشن تره استفاده کنید نه ده درجه، چون در اون صورت چشماتون رو ریزتر میکنید. البته مثل کرم پودر مصرف کانسیلر هم نباید بیش از اندازه باشد تا ظاهر غیر طبیعی ای روی صورت به وجود بیاد.

کانسیلر

پالت های کانتورینگ

بسیاری از شرکت های آرایشی و کمپانی های مطرح آرایشی بهداشتی پالت های کانتورینگ رو به صورت مجزا تولید می کنن تا مصرف کنندگان بتونن با استفاده از این پالت ها به یک میکاپ زیبا دست پیدا کنن. این پالت ها معمولا حاوی دو یا چند رنگ هستن و در همه اونا حداقل یک رنگ خیلی روشن و یا خیلی تیره وجود داره.

پالت کانتورینگ

پودر یا پنکک

برای تثبیت آرایش و برای این که کرم هایی که روی پوست زده شده ان بهتر روی اون باقی بمونن بهترین کار استفاده از پودرهای تثبیت کننده آرایش و یا پنکک هستش. البته این پودرها می تونن به رنگ های تیره و روشنی هم باشن و با کمک خود اونا هم  بشه کانتورینگ رو انجام داد.

پودر یا پنکک

کانسیلر مایع

بسیاری از افراد و متخصصین بر این باور هستن که محصولات مایع برای کانتورینگ بهتر عمل میکنن و استفاده ازشون ساده تره. به همین دلیل افراد ترجیح میدن که حتی برای استفاده از کانسیلر هم از کانسیلر های مایع استفاده کنن تا نتیجه مطلوب تری به دست بیاد.

کانسیلر مایع

هایلایتر

همان طور که می دونید برای انجام کانتورینگ نیاز به یک رنگ تیره و یک رنگ روشن است که به رنگ روشن معمولا هایلایتر گفته می شه. برای برجسته کردن و روشن کردن اجرای صورت باید از هایلایتر استفاده کنید.

هایلایتر

سایه چشم

در صورتی که فردی هر کدوم از وسایل زیر رو در دسترس  نداشته باشه، می تونه از سایه های تیره و روشن چشم برای کانتورینگ استفاده کنه تا چشم ها رو بزرگ تر، بینی رو کوچک تر، صورت رو لاغرتر و یا گونه ها رو برجسته تر نشون بده. سایه ها انواع مختلفی دارن، اولین جچیزی که در صورت جلب توجه میکنه چشم های شما هستن پس از رنگ های مناسب برای آرایشتون استفاده کنید.

سایه چشم

براش های کانتورینگ   

برای داشتن یک کانتورینگ خوب باید همه رنگ ها به خوبی  با هم ترکیب شن تا نتیجه بهتری به دست بیاد. برای همین شما نیاز به یه سری براش مخصوص دارید.

براش کانتورینگ
این براش سر سفتی داره و برای زدن محصولات مایع روی پوست به کار میاد. از اون جایی که سر این براش سفت و محکم است هم می توان هر نوع کرمی رو به خوبی روی سطح پوست پخش کرد.

براش هایلایت
این براش یک سر گرد و صافی داره و با کمک اون میشه کرم و یا محصولات هایلایت کننده دیگر رو به طور دقیق تری بر روی پوست پخش کرد.

براش ترکیب
برای ترکیب رنگ های تیره و روشن باید از این براش استفاده کرد. این براش خط های واضح روی پوست رو از بین برده و آرایش رو طبیعی تر نشان میده.

فرچه آرایشی

اسفنج آرایشی

در صورتی که فردی فرچه ترکیب رو نداشته باشه می تونه از اسفنج های آرایشی استفاده کنه و آرایشش رو به خوبی در هم ترکیب کنه.

Makeup sponge
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

وسایل جانبی موبایل برای سفر | لوازم مورد نیاز سفر

ز. نیرومند ، چهارشنبه 12 مهر 1396

امروزه تکنولوژی بخشی جدانشدنی از زندگی ماست به گونه ای که در اکثر موارد نمی توانیم حتی چند ساعت از این وسایل و ابزار دور بمانیم.

نظرت چیه
6 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 10 فروردین 1399

    وااقعا مفید و خوب لیست طراحی کرده بودین خیلی کاربردی هس من خودم تمام این لوازمی ک گفته شد رو خریدم و واقعا الان خیلی آرایش های خوبی رو صورتم میکنم 💜

    • 8 مرداد 1398

    عالی بود ممنون

    • 6 بهمن 1397

    خیلی مفید و آموزنده. ممنونم

    • 1 شهریور 1397

    عالی بود

    • 11 آذر 1396

    ممنون ، مفید بود .

    • 11 آبان 1396

    عااااالی