پارک کروکودیل قشم | جاذبه ای مهیج در جنوب ایران

قشم شهر پر هیجان و زیباییه که سفر به اون میتونه یکی از جذابترین خاطره های ماندگار در ذهن بشه. این شهر، نگین بی مثال خلیج فارس و یکی از پررنگ ترین اماکن دیدنی قشم هست که گردشگران ایرانی، با هر سلیقه ای رو میتونه به سمت خودش جذب کنه. این شهر مناطق تفریحی و جذابی بسیاری داره که در سفرتون به این شهر، هیچگاه حوصلتون هم سر نخواهد رفت. یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری قشم، پارک کروکودیل قشم هست که موقعیت اون در نزدیکی شهر سوزا هم قرار گرفته.در ادامه با ما همراه شین تا با مکانن این پارک و آدرس اون آشنا شیم...

پارک کروکدیل

آشنایی با پارک

پارک کروکودیل قشم به عنوان اولین مرکز نگهداری کروکودیل (تمساح) در خاورمیانه هست که در زمستان سال 1389 در شهر ساحلی سوزا راه اندازی شد. این پارک در ابتدا با ورود 8 کروکودیل از کشور مالزی افتتاح شد و در حال حاضر  از نظر نوع حیواناتی که در این مکان نگهداری میشه، در ایران منحصر به فرد هست.کروکودیل های این مجموعه هم به عنوان بهترین گونه پرورشی در جهان شناخته میشوند.

پارک قشم

کروکودیل های پارک قشم 

در این مجموعه علاوه بر پرورش کروکودیل، تحقیقات بسیار کاملی در خصوص نحوه زندگی این جانوران هم صورت میگیره که بازدیدکنندگان این پارک هم میتوانند با چگونگی زیست این کروکدیل ها، تخم گذاری و تولد بچه های اونها آشنا شوند و اطلاعات لازم درمورد اونها رو هم کسب کنند. این جانوران به راحتی میتونن در  آب شنا کنن اما همیشه در آب نمی مونن و در خشکی تخم گذاری میکنند. این موجودات شگفت انگیز که به نام "سلطان زره پوش آبهای آرام" هم لقب گرفته اند، شامل 23 گونه مختلف هستند. سنگواره های کشف شده نشان میدهند که این موجودات بیشتر از 35 میلیون سال هست که تغییری نکرده اند و به همین شکل هم روی زمین زندگی میکنند و در حال حاضر هم ساکن رودخانه و دریاچه های آب شیرین مناطق استوایی آفریقا، آمریکا و استرالیا هستند. البته در این پارک علاوه بر کروکودیل ها، حیوانات دیگه ای هم زندگی میکنند.

پارک کروکودیل

مکان و آدرس پارک کروکودیل قشم 

آدرس پارک کروکودیل : استان هرمزگان، جزیره قشم، اتوبان قشم به درگهان. برای کسب اطلاعات بیشتر برای بازدید از این پارک میتونین با شماره تلفن های : 09376817512 – 09176586216 تماس برقرار کنید و به این مکان هیجان انگیز که یکی از جاذبه های گردشگری قشم و اماکن دیدنی قشم هست سفری داشته باشین.

پارک قشم

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

پارک ایران کوچک یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز به شمار می رود

گلاره یوسف پور ، جمعه 8 دی 1402

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، پارک ایران کوچک یکی از جاذبه های گردشگری استان البرز به شمار می رود.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :