درمان سریع دندان درد شدید با نسخه های گیاهی

دندان درد و حس بدی که قبل از شدید شدن اون حس میکنیم، تجربه ی تلخی هست که همه ی ما حداقل چندبار اون رو در زندگیمون تجربه کردیم. درد سخت و مرموزی که وقتی شروع میشه تموم استخوان های فک و صورت و جمجمه رو با خودش درگیر میکنه. یکی از مهمترین عامل که باعث دندون درد میشه، پوسیدگی دندان هست که طی این فرایند باکتری های دهان از قند و نشاسته به جا مونده از روی دندون ها تغذیه میکنن و از خودشون هم اسیدهایی تولید میکنن که اونها به تدریج مینای دندان رو از بین میبرن و موجب دندان درد هم میشن که روند درمان دندان درد رو هم کمی برامون سخت تر میکنه اما راه حل هایی وجود دارن که قبل از مراجعه به دندون پزشکی میتونین این درد ها رو تا حدودی آروم کنین و از شدت درد هم کاهش بدین. در ادامه با ما همراه شید تا درمان سریع دندان درد شدید با نسخه های گیاهی و نحوه ی تسکین دندان درد رو براتون توضیح بدیم...

دندون درد

راههای  گیاهی درمان دندان درد 

زنجبیل : گیاهیِ که مثل داروهای آسپرین عمل میکنه و یه مسکن فعال هم محسوب میشه. اگر پودر زنجبیل رو با آب مخلوط کنید، برای تسکین دندون درد راه بسیار مؤثری هست. پنبه ای رو با محلول آغشته کنین تا آب اضافی اون خارج بشه و بعد از اون روی دندان دردناک (نه روی لثه) بگذارین، همچنین میتونین زنجبیل تازه رو درون آب خیس کرده و غرغره کنین.
روغن نارگیل : غرغره کردنِ روغن نارگیل از میزان باکتری های مضر دهان کاهش میده و احتمال مبتلا شدن به دندان درد رو هم کاهش میده.کافیه که دو قاشق غذاخوری روغن رو درون دهانتون بریزین و حدود 15 تا 20 دقیقه اون رو غرغره کنین. اگر این کارو چندروز پشت سر هم تکرار کنین دندان هاتون هم سفید خواهد شد و اینکار از بوی بد دهان هم جلوگیری میکنه.
نمک و فلفل: یکی از آسون ترین راه ها برای درمان دندان درد، استفاده از ترکیب نمک و فلفل هست که این ترکیب خاصی ضد باکتریایی داره و میتونه تاثیر مثبتی رو بر دندون درد بگذاره. کافیه که مقداری نمک و فلفل رو با آب ترکیب کنین و ترکیب خمیری شکل رو بر روی دندانتون قرار بدین و بگذارین تا چند دقیقه روی اون بمونه.
کنجد : ظرف آبی رو روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاد و بعد از اون هم دانه های کنجد رو درون ظرف بریزین و برای هر مقدار کنجد دوبرابر آب لازم هست. برای اینکه تاثیر بهتری داشته باشه باید منتظر باشین تا نیمی از آب تبخیر بشه و مرهم رو مستقیما روی دندان مورد نظر قرار بدین.
زردچوبه : نصف قاشق چای خوری زردچوبه و چند قطره روغن خردل که مخلوطی غلیظ به دست میاد رو روی پوسیدگی دندان قرار بدین و اجازه بدین که 15 دقیقه روی اون باقی بمونه و چندبار هم اینکار رو انجام بدین.

زنجبیل

درمان های خانگی دندان درد شدید

برای درمان دندان درد و همچنین درمان سریع دندان درد، انواع درمان های خانگی و راه حل های ساده ای وجود داره که میتونین به راحتی به تسکین دندون درد کمک کنین و بعد حتما به دندان پزشک مراجعه کنین. نمونه هایی از این درمان های خانگی کیسه یخ ، آب نمک، پیاز جوشانده شده و کیسه چای هستن.

درمان دندان درد
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

درمان درد دندان با روش های طبیعی

گلاره یوسف پور ، یکشنبه 3 اسفند 1399

پوسیدگی دندان، عصبانیت و… همگی میتواند علت درد دندان باشد. برای تسکین درد دندان تا زمانی که به دندانپزشک نرفته اید میتوانید از مواد طبیعی استفاده کنید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :