مصلی اصفهان | تجلی سنت در معماری مسجد

اصفهان شهر تاریخی و سنتی هست که معماری اون برگرفته از تاریخ کهن و اصیل ایرانی هست.مصلی اصفهان هم از این معماری و سازه های سنتی بهره مند شده که گره های سقفی این نما جز چشم گیر ترین و اصلی ترین بخش های این مصلی هستن. سازه های اون الهام گرفته از درهای مقبره مرحوم سید در مسجد اصفهان هستن که با مواد و مصالح به روز و با کیفیت هم ساخته شده اند. مصلی اصفهان و طراحی این نما، جز هشت طرح برتر در کنفرانس برزیل هست و به عنوان اثر ماندگار از جمهوری اسلامی ایران مطرح شده. در ادامه با ما همراه بشید تا یکی از مساجد اصفهان و مصلی اصفهان رو بیشتر با هم بشناسیم...

مصلی اصفهان

 عملیات ساخت و معماری مصلی...

در طرح اصلی مصلی اصفهان، صحن اصلی که مکان برگزاری نماز های جماعت و اجتماعات مذهبی و مردمی هست در نظر گرفته شده. شیشه و آینه کاری در تزئینات معماری مذهبی و تاریخی این مسجد سابقه زیادی داره که تمام نماهای اون کاملا کنترل شده هستن و بوسیله تابش نور خورشید بصورت هوشمندانه عمل میکنن.پوشش های کف دارای سیستم ها و سازه های گرمایشی و سرمایشی مجهز هستن و صحن های ورودی اصلی بهره برداری شدن و این مکان رو به یکی از اماکن دیدنی اصفهان و مساجد اصفهان تبدیل کرده.

مصلی تهران
مصلی تهران

مصلی اصفهان برای نمازگزاران عید فطر فرش شد

نیروها و کارگران بصورت دو شیفت کاری در مصلی تهران فعال هستن و تا کنون حدود 95 درصد از پوشش های زیرین سقف تکمیل شده و بعد از به اتمام رسیدن لایه رویی سقف که از الیاف و سرامیک هستن لایه های زیرین ساخته و تکمیل میشن. بعد از روال کاری سقف ها و تکمیل مناره ها مدیر اصلی این پروژه اظهار داشته که این مسجد برای نمازگذاران آسفالت شده و در حال تمیزکاری مصلی و فرش کردن این مکان هستن. پارکینگ برای نمازگزاران آماده شده که تا سه ماه آینده همفاز نخست این پروژه به بهره برداری میرسه. این مصلی، یکی از اماکن دیدنی اصفهان و مساجد اصفهان هست.

مصلی اصفهان
مصلی تهران
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

معماری مسجد جامع ورامین، شکوه و تجلی معماری اسلامی

مجید قدیانی ، چهارشنبه 25 مهر 1397

مسجد جامع ورامین را می توان خلاصه ای از معماری ایرانی – اسلامی دوره ایلخانی دانست و در آن از تجلی هنر مردمان سرزمین ایران لذت برد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :