بهترین رستوران های شیراز | رستوران گردی در شیراز

شیراز از قدیم تا الان غذاهای سنتی دلچسبی داشته که گوشه ای از فرهنگ و آداب و رسوم این شهر به شمار میان. شیراز علاوه بر جاذبه های تاریخی بی نظیر و مردم خونگرم و مهمان نوازش  رستوران های زیادی داره که اکثرشون غذاهای محلی شیراز رو به همراه سایر غذاهای ایرانی با کیفیت عالی سرو می کنن. البته متاسفانه با توجه به رواج فست فود در بین مردم مردم ایران، رستوران های شیراز هم به دو گروه سنتی و فست فودی تقسیم شدن. رستوران گردی در شیراز میتونه یکی از لذت های سفرتون باشه؛ چون رستوران های شیراز غذاهای سنتی خیلی خوبی دارن. از معروف ترین غذای سنتی شیراز کلم پلو شیرازی هستش که برای نهار در اکثر رستورانها میشه پیداش کرد. همچنین دوپیاز آلو، شکرپلو، آش انار، قورمه سبزی، یخنی نخود،یخنی عدس کلم، شامی، کوفته سبزی، حلوای کاسه، شکر پنیر، دوای آرد و روغن، پاچه پلو، حلیم بادمجان، آب پیازک، آش سبزی، آش ماست، دم پخت، آش دوغ و خورشت قیمه در میان بسیاری از خانواده های شیرازی از محبوبیت خاصی برخوردارن. توی رستوران های شیراز آشی به اسم آش سبزی پخته می شه که برای صبحانه سرو میشه. غذاهای محلی شیرازی از غذاهایین که طرفداران بسیاری دارن؛ برای همین بهترین رستوران های شیراز رو بهتون معرفی میکنیم که حتما توی رستوران گردی در شیراز حتما امتحانشون کنید. 

کلم پلو همگردی

رستوران صوفی

برای صرف غذا در شیراز و رستوران گردی در شیراز "رستوران صوفی " با فضای سنتی و گرم، می تونه یه مکان  خوب باشه. این رستوران منوی غذایی متنوعی داره که همه سلیقه ها رو پاسخگو هستش، توی منوی این رستوران انواع کباب و ماهی و میگو و غذاهایخاورمیانه ای و آبمیوه های طبیعی پیدا میشه. کترینگ این مجموعه هم برای تهیه غذا در فضایی خارج از رستوران، آماده ی سرویس دهی هستش. شعبه خیابان عفیف آباد بسیار شلوغِ، ولی در عوض غذاهای سرو شده از طعم و کیفیت خاصی برخوردارن و توی این شلوغی می تونید از شنیدن موسیقی ایرانی توی این فضا لذت ببرید.

رستوران صوفی شیراز

رستوران هفت خوان

این رستوران مکانی مجلل در شیراز هستش که هر طبقه ی اون مخصوص یه نوع غذاس. اسم این رستوران هم از"هفت خوان " رستم در شاهنامه انتخاب شده. رستوران هفت خوان یک مجموعه کامل با انواع غذاهای ایرانی و فرنگی و حتی فست فود و کافی شاپ، برای هر نوع ذائقه و سلیقه اس. چیدمان و دکورِ هر طبقه هم مختص نوع غذایی که در اون سرو میشه که فضای آرام و ایده آل رو برای مهمانهای مجموعه فراهم کرده. این مجموعه سالن های اختصاصی برای برگزاری جشن ها، سمینارها و سالنvip برای مهمانهای خاص و ویژه هم داره ، حتی جالبه که بدونید آتلیه عکاسی هم دارن. این رستوران چهار طبقه در نزدیکی دروازه قرآن قرار داره. این رستوران در مجموع دارای هفت تالار مجزا شامل 5 رستوران و 22 کافه اس و هر کدوم به نام یکی از خوان های شاهنامه نامگذاری شده ان. همچنین معماری بنای رستوران هفت خوان ترکیب زیبایی از سبک مدرن و سنتی هستش. موقع رستوران گردی در شیراز این رستوران رو به هیچ وجه از دست ندید.

رستوران بین المللی هفت خوان

رستوران شرزه

رستوران شرزه در نزدیکی بازار وکیل هستش و در زمره بهترین رستوران های شیراز قرار داره. این رستوران دو طبقه به دلیل کیفیت غذاها به عنوان بهترین رستوران سرو کننده کباب در شیراز محسوب میشه، و البته در کنار کباب، انواع غذاهای سنتیدر فضایی زیبا همراه با موسیقی ایرانی سرو می شوند.

رستوران شرزه

رستوران کته ماس

از  رستوران های مشهور شیراز که در محیطیکاملا سنتی، انواع مختلفی از غذاهای ایرانی رو سرو میکنه.

رستوران سنتی کته ماس

رستوران باغ راز

این رستوران باغی فوق العاده س توی شیراز، باغ راز از چند بخش تشکیل شده فضای داخلی، فضای باز توی باغ و پشت بام که منظره ای بی نظیر رو به نمایش میزاره. یادتون باشه که منوی قسمت داخلیه این باغ با منوی فضای باز فرق میکنه. بنای مدرن و زیبای رستوران باغ راز در میان باغی سرسبز و بزرگ قرار دارد و به دلیل فضای متفاوت و غذاهای بی نظیرش مشتری های پروپاقرصی داره. فضای داخلی رستوران به سه قسمت سالن غذاهای سنتی، غذاهای بین المللی و فست فود  تقسیم می شه برای همین پیشنهادی عالی برای رستوران گردی در شیراز هستش. 

رستوران باغ راز

رستوران شاطر عباس

شاطر عباس از بهترین رستوران های شیراز هست که انواع غذاهای ایرانی در اون عرضه می شه خیلی از مشتریای این رستوران میگن کیفیت غذاش یه سروگردن از باقی رستوران های شیراز بالاتره. دکور داخلی رستوران به سبک ایرانیِ و در کنار غذای اصلی انواع پیش غذاهای ایرانی مثل حلیم بادمجان و نون تافتون داغ سرو می شن.

رستوران شاطر عباس

رستوران عمارت شاپوری

اگه دلتون میخواد که غذاهای سنتی ایرانی رو در جوار یه مکان تاریخی میل کنید، رستوران شاپوری بهترین گزینه اس؛ چون این رستوران در قسمت تاریخی شیراز قرار داره. بنای تاریخی رستوران به سبک معماری قاجاری طراحی و ساخته شده و در سال 1379 در فهرست بناهای ملی ایران ثبت شده. این بنا دارای ایوان بزرگیه که مهمانان می تونن در حین صرف غذا، از منظره زیبای اطراف لذت ببرند. منوی این رستوران شامل غذاهای اصیل شیرازیه و از بهترین رستوران های شیراز به حساب میاد.

باغ رستوران سنتی شاپوری

رستوران سرای مهر

این رستوران در راهروهای بازار سنتی وکیل قرار داره و مشتریان می تونن از چایخانه و رستوران سنتی اوناستفاده کنن. فضای داخلی رستوران با  تخت های چوبی، نقاشی های قدیمی، فرش و گلیم طراحی شده و برخلاف فضای شلوغ و پرهمهمه بازار، فضای رستوران آروم و دنج هستش. مشتری های رستوران می تونن علاوه بر چای و دمنوش های سنتی از غذاهای لذیذ و سنتی ایرانیه با کیفیت اینجا لذت ببرن.

رستوران سنتی سرای مهر

کافه رستوران نیایش

این کافه رستوران در فضای آرام هتل بوتیک نیایش قرار داره و در منوی اون نوشیدنی هایی مانند انواع دمنوش و قهوه در کنار غذاها سرو می شن. غذاهای رستوران طعم غذاهای خونگی رو میدن و با قیمت بسیار مناسب به مشتریان عرضه می شن.

نیایش

رستوران تین

رستوران تین خارج از شهر شیراز قرار داره ولی صرف نظر از مسافت، غذاهای بسیار خوشمزه ایرانی رو با کیفیت عالی عرضه میکنه. تین یه رستوران دنج با فضایی شاده که مناسب قرارهای دوستانه و کاری و خانوادگیه. از ویژگی های خاص این رستوران پخت نون تنوری و موسیقی زنده پیانو و گیتار هستش.

رستوران تین

 رستوران حاجی بابا

رستورانی دو طبقه که طبقه اول مخصوص استفاده آقایان و طبقه دوم مخصوص بانوان و لژ خانوادگی هستش. کارکنان رستوران به سرعت در حال رفت وآمد میان طبقه ها برای ارائه فوری سفارش های مشتریان هستن. از بهترین غذاهای این رستوران میشه به خورشت های ایرانی در کنار برنج و همچنین ماهی سفید اشاره کرد.

رستوران حاجی بابا

چایخانه و دیزی سرای حمام وکیل

بنای این رستوران متعلق به حمام تاریخی وکیلِ که به دو بخش کافه و رستوران تبدیل شده.این رستوران به حدی پرطرفدارِ که باید از چند روز قبل برای صرف غذا در اونجا میز رزرو کنید. همچنین هر شب موسیقی سنتی ایرانی به صورت زنده برای مشتری ها اجرا میکنن. این رستوان یکی از بهترین دیزی های شیراز رو داره. 

چایخانه و دیزی سرای حمام وکیل
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین رستوران های آلانیا | شکم گردی در ترکیه را تجربه کنید!

مسلم علیمحمدی ، چهارشنبه 2 خرداد 1397

در رستوران های آلانیا می توانید در کنار غذا خوردن به مناظر شگفت انگیزی به دلیل قرار گرفتن این رستوران ها در نزدیکی ساحل  دست یابی داشته باشید

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :