بهترین رصد آسمان شب در زیباترین کویرهای آمریکا

الهام یاوری پنج شنبه 10 فروردین 1396

شاید شما هم جزو آن دسته آدم ها باشید که آرامش و فضای بیابان را به هر سفری ترجیح می دهند و تورمسافرتی خود را به گونه ای تنظیم می کنند که در هر تعطیلات در قالب تورطبیعت گردی به یکی از زیباترین کویرهای داخل و یا خارج از کشور سفر کنند. سفر به کویر، زیبایی های خاص خودش را دارد اما برای عده ای از مسافران، این سفر یک چالش و ماجراجویی بزرگ است، چراکه بهترین نقطه ای که می توان از آن رصدی فوق العاده را تماشا کرد، کویر است. کافی است تجهیزات کافی به همراه داشته باشید و صد البته یک دوربین تمام عیار که بتوانید از آسمان شب کویر تا دلتان می خواهد عکاسی کنید.

رصد - کویر

 1) DEATH VALLEY NATIONAL PARK | کالیفرنیا

برای منجمان و علاقه مندان به نجوم، این کویر زیباترین نقطه ای است که می توانید در آن بارش شهابی را تماشا کنید، چراکه در این محدوده کمترین آلودگی نوری وجود دارد و می توانید با استفاده از یک تاریکی مطلق و طبیعی به بهترین نحو شاهد زیبایی های آسمان و منظومه های شمسی باشید. این کویر جدای از این به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی خود اقلیمی خشک دارد، از جهت دیگر سطح آلودگی محیطی در این کویر فوق العاده زیبا بسیار پائین است. شما می توانید در تورمسافرتی خود از تک تک لحظه ها لذت ببرید و رصدی عالی را تجربه کنید.

رصد - کویر

 2) CHACO CULTURE NATIONAL HISTORICAL PARK | نیومکزیکو

این بیابان با داشتن بیش از 4000 سایت زمین شناسی می تواند در کنار ویژگی های خاص و زیبایش، آسمانی بی نهایت زیبا را نیز به گردشگران تورطبیعت گردی ارائه کند. این پارک حفاظت شده در سال 2013 به عنوان یکی از نقاط طلایی برای رصد آسمان شب برگزیده شد. در ماه های اکتبر و آپریل می توانید در انواع تور مسافرتی که در این ناحیه برگزار می شود، شرکت کنید. توررصد آسمان شب، تور رصد خورشید و برنامه های مفرح و هیجان انگیز ستاره شناسی از جذاب ترین بخش های سفر شما خواهند بود.

رصد - کویر

3) KITT PEAK NATIONAL OBSERVATORY | آریزونا

این منطقه یکی از بزرگ ترین و مجهزترین تلسکوپ های جهان را در دل خود جای داده است. شما می توانید از موزه ی فوق العاده دیدنی آن به صورت آزادانه بازدید کنید و اوقات جالب و خاصی را در طول تورمسافرتی خود تجربه کنید. آسمان صاف، تاریکی مطلق و همچنین قرار گرفتن این ناحیه در ارتفاعات موجب شده که به عنوان یکی از معروف ترین سایت های رصد و ستاره شناسی، محبوبیتی فوق العاده داشته باشد. اگر قصد دارید در قالب تورطبیعت گردی به این ناحیه سفر کنید، بهتر است که از قبل نسبت به رزرو تلسکوپ معروف این پارک اقدام نمائید. کرایه ی این تلسکوپ خارق العاده در ازای هر شب در حدود 49 دلار آمریکا خواهد بود. به طور حتم این توریک روزه می تواند تجربه ای عالی در میان انواع تورمسافرتی شما باشد.

رصد - کویر

 4) DENALI NATIONAL PARK AND PRESERVE | آلاسکا

در واقع می توان چنین گفت که هیچ تجربه ای در حوزه ی رصد و ستاره شناسی به پای مشاهده شفق های قطبی نمی رسد. این پدیده که در رنگ های سبز، قرمز، آبی و بنفش در آسمان رخ می دهد، رقص نوری است بی نظیر که می توانید در برخی نقاط دنیا آن را مشاهده کنید. در این منطقه می توانید به طور واضح زیبایی های شفق های قطبی را ببینید و از دیدن آنها لذت ببرید، از جهت دیگر حجم گسترده ای از فعالیت های دیگر در این منطقه انتظار شما را می کشند. عکاسی از آسمان، رصد آسمان و ستاره ها از دیگر بخش های مفرح و هیجان انگیز تورمسافرتی شما محسوب خواهد شد.

رصد - کویر
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین پارک های ملی آمریکا و تجربه زیباترین مناظر در پاییز

ن. چرمچی ، دوشنبه 30 مهر 1397

اگر در فصل پاییز به آمریکا سفر کرده باشید، می دانید که بهترین پارک های ملی آمریکا در این فصل، در بالاترین حد زیبایی خود قرار دارند.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :