کشتی یونانی جزیره کیش | کشتی به گل نشسته ای که عزیز شد

مادربزرگ نیستم اما می خواهم قصه ای برایتان بگویم. قصه ای از گذشته هایی که نه می توان گفت خیلی قدیمیست، نه اینکه به تازگی اتفاق افتاده، قصه ای خیلی دور، خیلی نزدیک. اینبار، قهرمان قصه، نه یک مرد ثروتمند، نه یک زن زیباست، بلکه می خواهم داستان یک کشتی را بگویم که سال هاست در آب های خلیج فارس و در ساحل جزیره کیش سرگردان مانده. کشتی یونانی، نامیست که با آن می شناسندش، کشتی ای که سال ها پیش به گل نشسته و در میان تعدد اماکن دیدنی کیش، تبدیل به یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری کیش شده. اگر می خواهید داستان و تاریخچه کشتی یونانی را بدانید و با به داخل کشتی یونانی سرک بکشید، با همگردی همراه باشید.

کشتی یونانی
کشتی یونانی

تاریخچه کشتی یونانی

سرنوشت این کشتی که صاحبان زیادی داشته و سال های سال در بین کشورهای مختلف دست به دست شده، چیزی نبود جز به گل نشستن در ساحل جزیره کیش در مرداد سال 1345. داستان های زیادی درمورد علت به گل نشستن این کشتی می گویند که هرکدام برای خودش عالمی دارد اما مشخص نیست که کدامشان درست است، مثلا عده ای می گویند که ملوانان مست، این بلا را به سر کشتی آورده اند، بعضی عقیده دارند که بخاطر حق بیمه زیاد این کشتی، غرق شدنش اتفاقی عمدی بوده. به هرحال دلیل هرچه که بود، این کشتی سال ها پیش در ساحل به گل نشست و چون در مسیر یونان بود، به این نام معروف شد.

کشتی یونانی
کشتی یونانی

عکاسی از کشتی یونانی

عده زیادی از مردم به عکاسی از این کشتی که از مهمترین جاذبه های گردشگری کیش می باشد، علاقه دارند و عکس های بسیار زیادی از آن در محیط های مجازی پخش شده، به طوری که الان دیگر، این کشتی، تبدیل به نمادی از جزیره کیش شده، اما نمی توان به داخل کشتی یونانی رفت و عکس گرفت چون متاسفانه همین الان نیز این جاذبه گردشگری در حال خراب شدن می باشد. این کشتی پیر انگار روزهای آخر عمرش است و کسی به فکرش نیست.

کشتی یونانی
کشتی یونانی

آدرس و نحوه دسترسی

دسترسی به این کشتی و درکل اماکن دیدنی کیش، برای گردشگران راحت است. کشتی پیر در غرب جزیره جزیره کیش در ساحل زیبا قرار گرفته، از طرفی از آنجا که این کشتی به یکی از مهم ترین نمادهای این جزیره تبدیل شده، از هرکسی که بپرسید، مسیر را به شما نشان خواهد داد، پس نگران پیدا کردن این کشتی کهنسال نباشید، درضمن یکی از نشانه های مهم این کشتی این است که به دلیل آهن موجود در کشتی، ماسه های اطرافش به رنگ قرمز زیبایی در می آیند و در هنگام غروب خورشید، تابلوی رنگی بسیار دل انگیزی به وجود می آورند.

کشتی یونانی
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

عکس هایی بی نظیر از کشتی یونانی | کشتی به گل نشسته جزیره کیش

مینا جعفری ، چهارشنبه 14 شهریور 1397

در این مطلب تصاویری بی نظیر از کشتی یونانی را برایتان در نظر گرفته ایم ...

نظرت چیه
1 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 2 فروردین 1396

    این کشتی در حالی که زیباست به آدم غرور خاصی میده