با تعدادی از معروف ترین خانه های تاریخی مشهد آشنا شویم

مشهد بعنوان یکی از قطب های گردشگری در کشور، همواره محبوبیتی خاص بین گردشگران ایرانی داشته و میتوان در تمام فصلهای سال شاهد سفر به این شهر بود. شما می توانید در کنار زیارت، از نقاط دیدنی شهر هم بازدید کرده به سفرتان رنگ و لعابی دیگر ببخشید. با ما در مقاله معروف ترین خانه های تاریخی مشهد همراه باشید تا شما را با تعدادی از زیباترین خانه های تاریخی مشهد آشنا کنیم. قطعا، شناخت دیدنی ترین خانه های تاریخی مشهد برایتان جالب خواهد بود.

عمارت موسوی

این عمارت که به خانه موسوی ها معروف بوده، در منطقه تپل محله واقع شده است. اگرچه عمارت موسوی چندی است به ثبت میراث فرهنگی رسیده، اما آنطور که باید و شاید مورد حمایت قرار نگرفته و شاهد تخریب تدریجی آن هستیم. می توانید در طول سفر خود از این مورد از دیدنی ترین خانه های تاریخی مشهد که معماری خاص خود را دارد، بازدید نمائید.

عمارت موسوی

سرای ترکمن ها

این مورد از معروف ترین خانه های تاریخی مشهد بدلیل آجرکاری های فوق العاده، اکثر گردشگران را به خود جذب می کرده است. این بنا با اینکه به ثبت میراث فرهنگی نیز رسیده بود، اما با قرار گرفتن در طرح نوسازی شهر تخریب شد. این بنا که بیش از 120 سال قدمت داشت، در اوایل حکومت پهلوی در این شهر ساخته شد.

سرای ترکمن ها

خانه غفوری ها

این خانه که در حال حاضر بدلیل کوتاهی های مسئولین رو به تخریب تدریجی است، در محله نواب صفوی شهر مشهد قرار دارد. این بنا در سال 1384 به ثبت میراث فرهنگی رسید و از آن تاریخ به بعد، مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است. گچکاری های فوق العاده بنا و معماریش به خوبی نشان دهنده سبک معماری عمارتهای مربوط به دوران قاجار هست.

خانه غفوری ها

خانه امیری

این عمارت در اواخر حکومت قاجار در مشهد احداث شد. این خانه جز زیباترین عمارت های مسکونی قدیمی در مشهد بوده و همواره محبوبیتی خاص بین گردشگران دارد. معماری منحصر بفرد خانه، تفاوت ارتفاع سطح خارجی و داخلی بنا و همچنین آجرکاری های هنرمندانه زیبایی خاصی به این عمارت داده اند. این بنا در خیابان نواب صفوی واقع شده و در سال 1384 به ثبت آثار ملی رسیده است.

خانه امیری

سایر عمارت های قدیمی مشهد

خانه اردکانی ها، خانه اکبرزاده، خانه هوشمند و خانه طالبیان از دیگر عمارت هایی هستند که در عهد قاجار در مشهد ساخته شده اند. میتوان وجوه مشترکی را در معماری آنها مشاهده کرد، اما آنچه که مسلم است، اوج هنر کاشیکاری، گچکاری و آجر کاری در این عمارتها هست.

سایر عمارت های قدیمی مشهد
سایر عمارت های قدیمی مشهد 2
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

با تعدادی از معروف ترین جاذبه های دیدنی تبریز آشنا شویم

بانو ، شنبه 5 اسفند 1402

با ما در مقاله معروف ترین جاذبه های دیدنی تبریز همراه شوید تا شما را با تعدادی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری تبریز آشنا کنیم.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :