راهنمای سفر به کشورهای غیر انگلیسی زبان | غربت را دور بزنید

الهام یاوری جمعه 20 اسفند 1395

به طور حتم تجربه ی یک تورمسافرتی به کشوری که زبان آن را بلد نیستید، نمی تواند آنقدرها ساده و راحت باشد، چراکه در این صورت نمی توانید منظور خود را آن طور که باید و شاید به مخاطب برسانید و همین جریان موجب سردرگمی شما خواهد شد، از جهت دیگر در چنین سفرهایی هزینه ها ده برابر برای گردشگران تورمسافرتی بیشتر خواهند بود، چراکه گردشگر نمی تواند به درستی در مورد مقاصد مورد نظر، هتل ها و اقامتگاه ها، کرایه ی تاکسی ها و دیگر هزینه های جانبی تصمیم بگیرد. در ادامه به چند ترفندی که در این شرایط می تواند به گردشگران تورمسافرتی کمکی جزئی کند، اشاره خواهیم کرد. با همگردی همراه باشید.

زبان - سفر

1) حد اقل 10 کلمه ی کلیدی را فرا بگیرید

تا زمانی که در چنین شرایطی قرار نگرفته باشید، متوجه لزوم یادگیری برخی واژه ها نمی شوید. لازم است قبل از سفر به مقصدی که از قبل معین کرده اید، نسبت به یادگیری لغات اولیه ای که در هر سفر لازم خواهید داشت اقدام کنید. کلماتی چون سلام و خداحافظ، هتل کجاست؟ سرویس بهداشتی کجاست؟ فرودگاه کجاست؟ سفارت کجاست؟ رستوران کجاست؟ و برخی کلمات این چنینی به شما در طول تورمسافرتی کمک خواهند کرد.

زبان - سفر 1

2) لبخند بزنید !!

اگر جزو گردشگران حرفه ای باشید، به طور حتم می دانید که لبخند، چه معجزه ی فوق العاده ای در طول سفر است. شما می توانید در طول سفر با لبی خندان و صورتی بشاش و خوشرو بسیاری از مسائل را آسانتر حل کنید و تورمسافرتی منحصر به فردی را تجربه کنید.

زبان - سفر 2

3) زبان اشاره

به طور حتم زمانی که قادر نیستید به زبانمورد نظر صحبت کنید، بهترین راه، استفاده از زبان بدن است. به این صورت می توانید با یادگیری برخی علائم ساده ی بین المللی مخاطبین خود را از خواسته ای که دارید، مطلع کنید.

زبان - سفر 3

4) قلم و دفترچه ی یاداشت به همراه داشته باشید

زمانی که نتوانستید با استفاده از زبان اشاره کاری از پیش ببرید و کلماتی که حفظ کرده بودید را نیز به خاطر نیاوردید، به ساده ترین شکل با نقاشی منظورتان را بر روی کاغذ به مخاطب انتقال دهید.

زبان - سفر 4

5) اپلیکیشن های ترجمه

اپلیکیشن هایی مانند گوگل ترنسلیت می توانند در طول سفر کمک شایانی به شما برسانند. شما می توانید در محل با وارد کردن جمله و یا کلمه ای که مد نظر دارید، آن را به زبانی که مخاطبانتان به آن صحبت می کنند، بازگردانید و به سادگی بسیاری از مشکلات خود را در طول سفر به کشورهای خارجی رفع کنید.

زبان - سفر 5

6) برای رسیدن از فرودگاه به هتل برنامه ریزی داشته باشید

زمانی که مسافر تورمسافرتی به فرودگاه مقصد می رسد، بحرانی ترین زمان برای اوست، چراکه مسافر در این شرایط خسته است و حجم قابل توجهی بار و چمدان دارد، از جهت دیگر مسافر در این شرایط به دلیل بروز استرس ممکن است سردرگم و کلافه شود، به همین دلیل لازم است که در این شرایط از فرودگاه خارج نشوید، چراکه اکثر فرودگاه ها به وسایل حمل و نقل و از همه مهمتر مترجم های انگلیسی زبان مجهز هستند و این جریان می تواند به حمل نقل ساده تر شما از فرودگاه به اقامت گاهتان کمک کند.

زبان - سفر 6
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

دومین جلد از مجموعه کتابهای راهنمای سفر به شهرها و کشورهای اروپایی منتشر شد

گلاره یوسف پور ، شنبه 28 مرداد 1402

براساس آخرین خبرهای واصله، دومین جلد از مجموعه کتابهای راهنمای سفر به شهرها و کشورهای اروپایی منتشر شد.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :