جزیره ناز قشم | قدم زدن بر روی آب های خلیج فارس

تصور کنید برروی زمین ایستاده اید و پس از مدتی ذره ذره همانند زیردریایی های سری سازمان های جاسوسی به زیر آب می روید. این تصور یک کودک که زیاد کارتون می بیند یا افکار یک عشق فیلم های جاسوسی نیست، بلکه اتفاقی است که برای شما می افتد، اگر که در جزیره ناز قشم باشید و هنگام مد آب دریا از مسیر بالا آمدن آب دور نشوید. در افسانه ها صحبت از جزایر زیادی می شود که مدت ها زیر آب پنهان می شوند و در فرصتی مناسب، سر از آب بیرون می آورند، جزیره ناز که یکی از جاذبه های گردشگری قشم محسوب می شود، گرچه به طور کامل به زیر آب فرو نمی رود، اما در هنگام مد، راه ارتباطی اش با قشم قطع می شود. اگر به خواندن توضیحات بیشتر علاقه مندید، تا پایان با همگردی همراه باشید.

جزیره ناز

مراقب باشید، ناپدید نشوید !!

این جزیره سه هکتاری، در فاصله یک کیلومتری ساحل قشم قرار گرفته و در اصل، چیزی بین جزیره و شبه جزیره است، به این معنی که در ساعاتی از روز به وسیله یک مسیر ماسه ای به قشم متصل است اما در ساعاتی دیگر و همزمان با بالا آمدن آب دریا یا همان مد، راه ارتباطی به زیر آب رفته و دیگر امکان رفت و آمد نیست تا جزر بعدی. در هنگام مد، ناز، تنها صخره ای عظیم و چند متری است که استوار و تنها بر پهنه خلیج فارس خودنمایی می کند. این جزیره مسکونی نیست و تنها تعدادی اتاقک در آنجا ساخته شده که متعلق به صیادان است. بومی ها می گویند که اسم جزیره چندان هم بی ربط نیست. از نظر ان ها جزیره دائم در حال ناز کردن است، گاهی رو می پوشاند از مردم و خودش را در زیر آب پنهان می کند، گاهی هم پرده از صورت می کشد و با آغوش باز، می پذیردشان.

جزیره ناز
جزیره ناز

تفریحات جزیره ناز قشم

این جزیره علاوه بر اینکه یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری قشم می باشد، یکی از راه های درآمد بومیان نیز هست، از آنجا که رفت و آمد گردشگرها به این منطقه به خصوص در فصل بهار و پاییز زیاد است، مردم سعی می کنند تا با انجام کارهایی که برای گردشگرها جذاب است، کسب درآمد کنند، مثلا خانم ها برروی دست گردشگرها طرح های زیبای حنا می کشند و یا اینکه مردم از سوار شدن بر پشت شترهایی که با صنایع دستی بافتنی تزئین شدند، استقبال می کنند. راستی که شترسواری لذت عجیبی دارد و زمانی که بر پشت شتر نشسته ای و ناگهان از زمین کنده می شوی، احساس می کنی در فضا معلق مانده ای. شاید اولش کمی ترس داشته باشد اما بعد چنان لذت می بری که دلت نمی خواهد تمام شود. اگر بهتان خوش گذشت و سرگرم شدید، یادتان باشد که مثل نقی و خانواده اش در سریال پایتخت، در وسط دریا گیر نکنید.

جزیره ناز

جزیره ناز

دسترسی به جزیره ناز قشم

این جزیره در 22 کیلومتری شهر قشم قرار گرفته و برای رسیدن به آن باید به سمت " سوزا " حرکت کنید. قبل از اینکه به سوزا برسید، در فاصله یک کیلومتری از ساحل، این جزیره زیبا را مشاهده می کنید و اگر هنگام مد نباشد، می توانید با اتومبیل یا پیاده قدم به درون سرزمین شگفتی هایش بگذارید.

جزیره ناز
جزیره ناز
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

قشم؛ جزیره زیبای خلیج فارس + تصاویر

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 30 شهریور 1400

بی شک قشم یکی از جزایر زیبا در خلیج فارس است که از آن به عنوان بزرگترین جزیره ایران یاد می شود. این جزیره زیبا و مهم مملو از جاذبه های تاریخی، تفریحی و طبیعی است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :