آبشار پیران | سفر به بلندترین آبشار ایران

صدای خروش آب را، فرودش بر تن سنگ ها را بیش از دیدن خود آبشار می شنوی، آبشاری که در ایران بلندترین است، نامش پیران است و غرور داشتنش نه تنها متعلق به اهالی کرمانشاه بلکه متعلق به تمامی ایران است. می توانی خودت را به پایین آبشار برسانی تا از قطرات آب و شبنم، تنت خیس شود و روحت تازه. اگر هم بلند پرواز هستی و عاشق ارتفاع، پس بالا برو از مسیری که منظره ای نفس گیر از پیران را برایت کنار گذاشته، از آبشاری که گویا از لای انگشتان دست کوهستان فرو میرزد. همگردی راهی سفر شده است، سفری که هرچند آفتابِ تند مسیرش گرم است، اما در انتهایش خنکای آب و موسیقی طبیعت انتظارمان را می کشد. بنابراین به دیدن بلندترین آبشار ایران، یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری کرمانشاه می رویم، به دیدار آبشار پیران باشکوه تا از زیبایی آن برایتان بگوییم، از خصوصیات منحصر به فردش و مسیر دسترسی به آن ...

آبشار پیران سفر به بلندترین آبشار ایران

کمی بیشتر درباره آبشار پیران

هرچند از دور، خصوصا هنگامی که پر آب است، یکدست به نظر می آید اما این آبشار، 3 طبقه است و نام دیگرش " ریژآو " است به معنای " سر ریز آب " در زبان کردی. البته این روزها، همه آن را به نام " پیران " می شناسند، نام روستایی که در نزدیکی آن قرار دارد. از روبرو که به پیران نگاه کنی، دو طبقه بالایی آبشار را خواهی دید که ارتفاع زیادی دارند، برعکس طبقه سوم آن که ارتفاع کمی دارد و چهره اش را پشت درختان انبوه پایین صخره ها پنهان کرده.

آبشار پیران

تفریح و بازدید از آبشار پیران

همانقدر که تماشای آبشار لذت بخش است، عکاسی از آن هم می تواند تجربه ای عالی باشد. البته از لذت آب تنی و سپردن تن خسته از راه به آب خنک هم نباید غافل شد. اگر هم علاقه مند به ورزش های هیجان انگیزی مثل اسلک لاین هستید، فرصت را از دست ندهید و با تیمی حرفه ای راهی آبشار شوید. بازدید از ویرانه های قصر یزدگرد هم که قدمت آن به دوره ساسانیان بازمی گردد، خالی از لطف نیست.

آبشار پیران

آبشار پیران اسلک لاین

نکاتی مهم برای بازدی از آبشار پیران

بهترین زمان برای بازدید از آبشار پیران، بلندترین آبشار ایران، فصول گرم سال است زیرا می تواند آب و هوای مطبوع را تجربه کرد، هرچند که هر فصل زیبایی خودش را دارد، البته اگر طاقت سرما و برف این منطقه در ماه های سرد سال را داشته باشید. درنهایت هم پیشنهاد می کنیم تا آبشار را از هر دو منظره آن تماشا کنید، اگر هم قصد شب مانی در منطقه را دارید، کمپینگ و یا اقامت در خانه های روستایی نزدیک، بهترین گزینه ها هستند.

آبشار پیران

مسیر دسترسی به آبشار پیران

برای رسیدن به پیران که یکی از جاذبه های گردشگری کرمانشاه است و بازدیش واجب، دو مسیر وجود دارد. اگر علاقه به ایستادن زیر آبِ خنک آبشار را دارید یا گذاشتن پاهایتان در آن، باید مسیر اول را انتخاب کنید، مسیری که از شمال شهر سر پل ذهاب آغاز شده و به سمت روستای پیران ادامه می یابد. پس از 2 کیلومتر رانندگی در جاده خاکی به پارکینگ مجموعه خواهید رسید. پس ار آن هم 1500 متر پیاده روی از مسیری سنگفرش شده پیش رویتان است تا جایی که خنکای آب را احساس کنید و خستگی راه را فراموش.
مسیر دوم نیز در راه منطقه ی ریجاب است و باید خودتان را به روستای ژالگه برسانید. سپس از اهالی سراغ راهی را بگیرید که شما را به بالای صخره های 200 متری می رساند. برای دقایقی بر لبه دره بنشینید و شکوه پیران را تماشا کنید، عظمت بلندترین آبشار ایران را و یکی از زیباترین جاذبه گردشگری کرمانشاه. نکته مثبتی هم که انتخاب مسیر دوم برای شما دارد این است که می توانید 45 کیلومتر ماشین سواری کنید و به پای آبشار برسید.

آبشار پیران

آبشار پیران
آبشار پیران
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

من صدای ابرها و کوه ها را شنیده ام و به دنبال نجوای آنان، پاهایم ناخود آگاه ترین قدم هایشان را برداشته اند، چشمانم زیباترین مناظر را دیده و طبیعت را در آغوش کشیده است. همه را نت به نت، مو به مو، رنگ به رنگ از بر کرده ام و نوشتم تا تو بخوانی و حس کنی، جادو ی آنچه را که من دیده ام، همچو بار اولم، مبهوت، ماتِ زیبایی، اشک در چشم و لبخند بر لب ...

بیشتر بخوانید

آبشار تاف، زیباترین و بلندترین آبشار لرستان و ایران

مهسا طاهری ، یکشنبه 18 شهریور 1397

آبشار برنجه یا تاف از زیباترین آبشارهای استان لرستان که در 97 کیلومتری الیگودرز قرا گرفته. طبیعت بی نظیر و گلهای رنگارنگش زیبای اون رو دوچندان کرده.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 27 اسفند 1395

    با سلام... در خبرها آمده که بلندترین ابشار ایران در شهرستان سوادکوه با نام ابشار انجلیکا در دل جنگلهای انبوه با ارتفاع 220 متر کشف شده و مورد تایید سازمانهای رسمی قرار گرفته...

    • 25 اسفند 1395

    یک اشتباهی که در معرفی این آبشار وجود دارد اینکه آبشار لاتون بلندترین آبشار ایران است نه آبشار پیران . بلندترین آبشارهای دائمی بالای 80 متر ارتفاع ایران: آبشار لاتون، با ارتفاع 105 متر آبشار سرانکوه، با ارتفاع بالای یکصد متر آبشار وروار، با ارتفاع بالای یکصد متر (175 متر) آبشار پیران، با اراتفاع حدود یکصد متر آبشار شوی، با ارتفاع حدود یکصد متر آبشار کردوی کن، با ارتفاع بیش از 80 متر آبشار مارگون، با ارتفاع 80 متر (بیش از نود متر پهنا) آبشار نوژیان، با ارتفاع حدود 80 متر آبشار اخلمد، با ارتفاع حدود 80 متر