ماسوله گیلان، بهشتی پلکانی در ایران

از زمان کودکی تا به الان، از بهشت برایمان گفتند و زیبایی هایش. هربار که افسانه های پدربزرگ به سر می رسید، سرمان را به سمت آسمان می گرفتیم و امید داشتیم که بتوانیم در همین زندگی دشت های سرسبز بهشت را ببینیم و پله های رو به معراجش را طی کنیم، شاید نمی دانستیم که تکه هایی از بهشت را می توان در همین حوالی پیدا کرد، اگر کمی سرمان را بچرخانیم. ماسوله، یکی از جاذبه های گردشگری گیلان که معروف است به زیباترین شهر پلکانی ایران، بهشتی مجسم است از طرف خدا، می توان سر را بالا گرفت و آسمان را در دو قدمی مشاهده کرد، دست دراز کرد و میوه های بهشتی را از خوشه آسمان چید. با همگردی همراه باشید تا این بهشت زمینی و اماکن دیدنی اش را بیشتر بشناسید.

ماسوله
ماسوله

ماسوله، شهر پلکانی ایران

در ایران شهرها و روستاهای پلکانی زیادی وجود دارد که پله پله انسان را به عرش می رسانند، اما هرگاه سخن از شهر پلکانی به میان می آید، تصویر خانه های ماسوله در ذهنمان نقش می بندد، شاید دلیل این ماندگاری، رنگ باشد و نقش. دیوارهای گلی و خشتی برروی پله های گلی اما استوار در میان انبوهی از سبزی و طراوت در فصل بهار یا سر پنهان کرده در زیر سفیدی بخت برف زمستانی.

ماسوله
ماسوله

اماکن دیدنی ماسوله

شهرهای استان گیلان، به دلیل مجموعه ای از سرسبزی ها، جنگل، کوه، آبشار و دریا خودشان به نوعی از جاذبه های گردشگری محسوب می شوند. ماسوله آبشار های زیبایی دارد که گردشگران زیادی را به خود جذب می کند، از جمله آبشار کوسم ماسوله که با 30 متر ارتفاع در انتهای دره جنگلی ماسوله قرار گرفته یا آبشار لار چشمه که حوضچه کوچک آبی در پایین آبشار دارد و زیبایی دو چندانی به آن بخشیده است.

ماسوله

دسترسی به ماسوله

این شهر زیبا در استان گیلان و در 60 کیلومتری شهر رشت واقع شده و البته این شهر در همسایگی فومن قرار گرفته و از غرب به خلخال، از شمال به ماسال و از جنوب به طارم محدود است. معمولا غذاهای خوشمزه استان گیلان، بهترین ره آورد سفر محسوب می شود و البته در کنار آن، صنایع دستی مثل عروسک های بافتنی، صنایع چوبی و.... سوغاتی های زیبا و به یاد ماندنی این شهر محسوب می شوند. در سفر به این بهشت زمینی، خوردن غذاهایی مثل خنش کوکو، شیرینی اگرده، خورش سیر و شوید رو فراموش نکنید.

ماسوله

ماسوله

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

سفر به سرزمین های بهشتی ایران؛ ماسوله، رشت، اولسبلنگاه

مکانچی ، پنج شنبه 2 آبان 1398

در این مطلب خلاصه ای از راهنمای سفر به ماسوله، رشت و مسیر دسترسی به اولسبلنگاه را می خوانید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :