معروف ترین غذاهای هندوستان | طعمی خوش در سرزمین هفتاد و دو ملت

الهام یاوری سه شنبه 17 اسفند 1395

یکی از جذاب ترین بخش های هر تورمسافرتی جدای از سرک کشیدن به جاذبههای گردشگری کشور و یا شهر مقصد، به چشیدن طعم غذاهای محلی آن منطقه مربوط می شود. به طور حتم می توان در هر ناحیه ای بنابر موقعیت جغرافیایی و ذائقه ی مردم، طعمی متفاوت یافت. شاید مواد اولیه همانی باشد که شما هم در منزل از آن استفاده می کنید اما طرز پخت، ادویه ها و حال وهوای غذا متفاوت است. امروز قصد داریم به کشور هندوستان سفر کنیم و از غذاهای خوش رنگ و لعاب و فوق العاده ی آنها بگوئیم. با همگردی تا پایان این مقاله ی جذاب همراه باشید.

غذا - هندوستان

) Garam masala

شاید بتوان این طور گفت که پخت غذاهای هندی بدون گرم ماسالا ممکن نیست. این ادویه ی خاص مخلوطی است از انواع ادویه های معطر و طعم دهنده که بو و طعمی خاص به غذاهای هندی می دهد. گرم ماسالا که معروف ترین ادویه ی هندوستان است، از اقلامی به حساب می آید که همواره توسط گردشگران تورمسافرتی هندوستان خریداری می شود و به عنوان سوغاتی فوق العاده ای در تورهای مسافرتی در نظر گرفته می شود. این ادویه تلفیقی بی نظیر از 14 ادویه بوده و شامل زیره، فلفل سیاه، هل، رازیانه، میخک، دارچین، برگ بو و ... می باشد.

غذا - هندوستان 1

 2) Rogan Josh

این غذا در هندوستان به نام کشمیری ها سند خورده و می توان گفت که امضای بی چون و چرای کشمیری ها پای روغن جوش ثبت شده است. این غذا که از گوشت بره، گرم ماسالا و روغن حیوانی تهیه می شود، عطری خاص به سفره های هندی می بخشد و با رنگ و لعاب فوق العاده ی خود از خوش طعم ترین های هند است، از جهت دیگر محبوبیت خاصی بین گردشگران تورمسافرتی هندوستان دارد و پایه ثابت تمام مجالس و مهمانی ها می باشد.

غذا - هندوستان 2

3) Butter Chicken

رنگ و لعاب این غذا و عطر فوق العاده ی آن باعث شده که پنجابی ها به آن افتخار کنند. این غذا از مرغ تازه و سس گوجه فرنگی تشکیل می شود، اگرچه دنیایی از ادویه جات که به آن طعم و مزه می دهند را نباید فراموش کرد. مرغ را از یک شب قبل در خامه، ماست و ادویه می خوابانند و روز بعد معجزه ای فوق العاده را به گردشگران تورمسافرتی ارائه می دهند. توصیه می کنیم که حتما آن را امتحان کنید.

غذا - هندوستان 3

4) Bhapaa Aloo

اگر به دنبال یک پیش غذای فوق العاده در رستوران های کشور هفتاد و دو ملت هستید، این غذا فوق العاده است. بهاپا آلو که غذای سنتی بنگالی ها می باشد، از نارگیل، روغن بادام و سیب زمینی تازه تهیه می شود. این غذا از محبوب ترین پیش غذاهایی است که گیاه خواران در تورمسافرتی خود به هندوستان سفارش می دهند.

غذا - هندوستان 4

5) Banjari Gosht

به طور حتم راجستانی ها در اعتلای آشپزی این کشور نقشی اساسی را ایفا کرده اند. خوراکی های این خطه با ظاهری فوق العاده، طعمی عالی و عطری منحصر به فرد، هر کسی را به وجد می آورند. این غذا از گوشت گوسفند، ماست، ادویه و برخی سبزیجات معطر تهیه می شود. می توانید در تورمسافرتی خود به هندوستان آن را امتحان کرده و از طعم فوق العاده ی آن لذت ببرید.

غذا - هندوستان 5
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

خوشمزه ترین غذاهای استرالیایی | عالمی از رنگ و طعمی بی نظیر

فرزانه شریعتی ، دوشنبه 29 مرداد 1397

موارد بی شماری در مورد کشور وجود دارد که افراد آن ها را از دست می دهند به مانند چشم اندازهای باشکوه، شیوه زندگی بی نظیر، آسمان آبی بی انتها.

نظرت چیه
2 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :
    • 18 اسفند 1395

    همه غذاهاشون گوشتیه پس. حتما سرانه مصرف گوشتشون خیلی بالاست ! مطمئنی هنده؟!

    • 18 اسفند 1395

    عکسهاش که چنگی به دل نمیزند