هاوس سیتینگ چیست؟ | مسافرت به سبک خانه نشینی رایگان

شاید تا حالا این عبارت به گوش شما نخورده باشه، شاید هم اسم هاوس سیتینگ رو شنیده باشین اما دقیقا ندونین که چیه. وقتی صحبت از سفر میشه، یکی از مهمترین دغدغه ها به خصوص برای گردشگرهای حرفه ای، مسئله هزینه مسافرته، مثل هزینه رفت و آمد، هزینه خورد و خوراک و هزینه اقامت، اما در سال های اخیر، روش های مختلفی برای کاهش هزینه سفر به وجود اومده که سفر رو برای افرادی که میخوان دل به جاده بزنن، آسون می کنه. مثل هیچهایک که هزینه رفت و آمد سفر رو کاهش میده یا کوچ سرفینگ که نوعی اقامت رایگانه. امروز می خوایم راجع به مطلبی صحبت کنیم که در ایران چندان شناخته شده نیست، اما شیوه جالبیه که هزینه اقامت رو تقریبا به صفر می رسونه. هاوس سیتینگ یا خانه نشینی رایگان درواقع شیوه ایه که در اون شما به طور رایگان در منزل شخص غریبه ای اقامت می کنین، اما تفاوت های عمده ای با کوچ سرفینگ داره. در این مطلب می خوایم شما رو با این پدیده جدید آشنا کنیم.

هاوس سیتینگ

 هاوس سیتینگ چیست؟

شاید وقتی معادل فارسی این کلمه یعنی خانه نشینی رایگان رو بشنوین، تصورتون این باشه که چطوری میشه با موندن در منزل به مسافرت رفت، اما درواقع منظور ما از این عبارت چنین چیزی نیست. خانه نشینی رایگان یا همون هاوس سیتینگ یعنی اقامت رایگان در طول سفر در منزل شخص غریبه ای که خودش قصد مسافرت داره، اما نگران حیوون خانگی یا گل و گیاهشه و کسی رو نیاز داره که از اونا مراقبت کنه، به این ترتیب شما قراردادی  با صاحب خونه امضا می کنین و در اون تعهد میدین که از حیوون خونگی و گل و گیاه منزل مراقبت کنین و در عوض در طول مدت سفرتون به طور رایگان در منزل شخص اقامت کنین. معمولا طبق توافق قبلی، این اقامت با برگشتن صاحب خونه از مسافرت به پایان می رسه.

هاوس سیتینگ
هاوس سیتینگ

چگونه هاوس سیتینگ انجام دهم؟

 برای سیتِر شدن یا همون انجام پدیده هاوس سیتینگ در سفر، وب سایت های معتبری وجود داره که شما می تونین با عضو شدن توی این سایت ها و پرداخت حق عضویت سالانه، با افراد مختلفی در سراسر دنیا آشنا بشین، برای خودتون پروفایل ایجاد کنین و پروفایل افرادی رو مطالعه کنین که قصد در اختیار گذاشتن منزلشون رو دارن. ارزونترین سایت در این زمینه، سایت Mindmyhouse.com هست که شما می تونین با پرداخت 20 دلار  عضوش بشین و از مزایاش استفاده کنین، اکثر اشخاصی که در این سایت هستن از اروپا ثبت نام می کنن. سایت Trustedhousesitters.com مدرنترین و البته گرونترین سایت در زمینه هاوس سیتینگ هست که با دریافت 99 دلار، امکانات ویژه ای در اختیار شما قرار میده و امکان آپلود ویدیو هم وجود داره. Nomador هم یک سایت نوپا در زمینه مسافرت به سبک خانه نشینی هست که از سال 2014 شروع به کار کرده اما تونسته توجه افراد زیادی رو به خودش جلب کنه.

هاوس سیتینگ

نکاتی درباره هاوس سیتینگ

1. قبل از سفر، پروفایل خودتون رو کامل کنین و هر مهارتی رو که دارین بنویسین و عنوان کنین که هدفتون از این مسافرت چیه. سعی کنین به طور خلاصه خودتون رو معرفی کنین تا طرف مقابل با خوندن چند سطر اول، متوجه بشه.
2. مطابق تعهد رفتار کنین، مثلا اینکه اگه در قراردادتون ذکر نشده، مهمونتون رو برای شب مانی دعوت نکنین.
3. حتما خودتون رو به همسایه ها معرفی کنین و سعی کنین که برخورد اجتماعی درست و محترمانه ای داشته باشین.
4. همیشه در و پنجره ها رو قفل کنین، حتی اگه خود صاحب خونه قبل از مسافرت همچین کاری انجام نمیداده.
5. با حیوون خونگی و گل و گیاه منزل مهربون باشین و یادتون باشه که اولین هدف فرد از دعوت شما برای اقامت رایگان در منزلش، مراقبت از حیوون و گل و گیاهش بوده.
6. هیچوقت کاری بیشتر از وظایفتون انجام ندین. هرکاری مثل تعمیر وسایل برقی و.... باید توسط متخصصی انجام بشه که صاحب خونه از قبل شماره یا آدرسش رو براتون نوشته.
7. سعی کنین در طول سفر با صاحب خونه در ارتباط باشین و اگه تونستین عکس هایی هم از منزل و حیوون خونگی برای شخص بفرستین. این کار هم باعث میشه که خیال صاحب منزل در طول مسافرت راحت باشه و هم شما می تونین در صورت نیاز ازش کمک بگیرین.
8. هیچ  وقت کلید منزل رو برای صاحب خونه پست نکنین و حتما تا اونجا که می تونین، تحویل کلید رو حضوری و بعد از مراجعت فرد به منزلش انجام بدین.
9. با صاحب منزل صحبت کنین تا قبل از رفتن به مسافرت، کلید در اتاق هایی رو که قفل می کنه، با خودش نبره، چون اگه مشکلی پیش بیاد، باز کردن در اتاق برای شما سخت میشه و ممکنه حادثه بدی اتفاق بیفته، درعوض بهش بگین که کلید رو توی یک پاکت مهر و موم شده قرار بده، در این صورت اگه شما مجبور شدین و کلید رو برداشتین، باید دلیل موجهی برای این کار به صاحب خونه ارائه بدین.
10. از صاحب منزل بخواین که تلفن های تماس ضروری مثل دامپزشک، پزشک، اورژانس، اداره پلیس و حتی الامکان یکی از همسایه های آشنا رو براتون یادداشت کنه.
11. بهتره که کارهای ضروری رو یادداشت کنین و در جایی قرار بدین که هرروز جلوی چشمتون باشه. مطمئنا دلتون نمیخواد وظایفی رو که در ازای اون به خانه نشینی رایگان دست پیدا کردین، فراموش کنین.

هاوس سیتینگ

هاوس سیتینگ
* در تهیه این مقاله از وبلاگ مملیکا کمک گرفته شده که کمال تشکر را از ایشان داریم.

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

هاوس سیتینگ یا خانه نشینی رایگان | کار در سفر و اقامت همزمان

علی حیدرنژاد ، پنج شنبه 9 آذر 1396

هاوس سیتینگ یا خانه نشینی رایگان زمانی که صاحب خانه آنجا نیست مراقب ملک هستند و بسته به نوع توافق بینشان در ازای این کار جای خواب یا ....

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :