متل قو مازندران | جاذبه های گردشگری در مازندران

متل قو مازندران اسم آشناییِ که مرکز نمایش طبیعت زیبای شمال کشور و جزو جاذبه های گردشگری در مازندران هست که یکی از شهرهای اون به اسم سلمان شهر، به علت وجود متلی به نام قو، مورد توجه گردشگران زیادی گرفته و در حین سفر به این شهر. جمعیت این شهر کم هست و به 14 هزار نفر هم نمیرسه. سلمان شهر نام جدید هست که بعد از انقلاب برای این شهر انتخاب شده. در گذشته نام اون "ساقی کلایه" بوده و این شهر رو با وجود متلی به نام متل قو میشناختن. با شهرک سازی تو سال 1340 در شهر سلمان شهر، این شهر جانی تازه گرفت و سال 1341 هم دارای شهردار شد. اولین شهرک تو این دریاچه " دریا گوشه" نام داره. در ادامه با ما همراه باشین تا اگر موفق به سفر به این مکان نشدین، شما رو با متل قو مازندران و آدرس متل قو آشنا کنیم...

متل قو

زیبایی های طبیعی متل قو ...

مجاورت این منطقه ساحلی و زیبا با دریای خزر و شن و ماسه های اون در نواحی شمالی شهر مازندران، ارتفاعات ییلاغی و جنگل های خوش آب و هواو سرسبز تو دامنه کوه های البرز تو نواحی جنوبی، همچنین فاصله ی کمی که بین ساحل دریا و غارهای استثناعی که داره، همه و همه جذابیت این منطقه رو دو چندان کرده. از جمله امتیاز های نمونه این شهر، قرار گرفتن در نزدیکی آب های زیبای خزر هست که با وجود ماسه های نرم ساحلی هست که این مکان رو تبدیل به فضایی واقعا دیدنی و زیبا کرده و گردشگران بسیاری رو هم به این منطقه کشونده. 

متل قو

رونق مکان توریستی متل قو...

رونق این شهر تورویستی ویکی از جاذبه های گردشگری در مازندران، این مکان هست که باعث شده تو این شهر سال اخیر سرمایه گذاران دولتی و خصوصی، هزینه های زیادی رو صرف خرج ساخت برج های بزرگ مثل برج هاب ساحلی دبی کنن. این شهر از یه طرف نزدیک جنگل های سبزهست و از سمت دیگه رو به دریاست که این خود به تنهایی یکی از امتیاز های اون محسوب شده. قیمت ویلا تو این شهر حتی به نسبت شهر های بزرگتر، گرانتر هست و کسانی که قصد خرید ویلا تو شمال کشور رو دارن، در مرحله ی اول به سراغ متل قو میان. در تایم تعطیلات هم حدود 200 هزار نفر به این مکان سفر میکنن.

متل قو

دسترسی به متل قو...

متل قو مازندران تو شهرستان عباس آباد تنکابن و بخش سلمانشهر هست که از شمال به دریای خزر و از جنوب به رشته کو های البزر منتهی میشه و زیباترین جاذبه گردشگری در مازندران هست. برای دسترسی و رسیدن به آدرس متل قو میتونین از مسیرهای زیر استفاده کنین.
1- جاده چالوس، چالوس، متل قو
2- اتوبان قزوین - رشت، رشت، لاهیجان، رامسر، متل قو
3- جاده هراز، محمودآباد، چالوس، متل قو

متل قو
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

موزه تاریخ آمل یکی از جاذبه های گردشگری مازندران است

گلاره یوسف پور ، سه شنبه 1 اسفند 1402

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، موزه تاریخ آمل یکی از جاذبه های گردشگری مازندران است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :