زیباترین ارتفاعات تهران | کوه پیمایی در پایتخت ایران

طبیعت گردی همیشه یکی از جذاب ترین شیوه ها برای سفر و گردشگری می باشد، به همین منظور اکثر مسافران سعی می کنند تا در ایام تعطیلات، خودشان را به شهرهای شمالی یا کوهستانی رسانده و از طبیعت لذت ببرند، اما نکته مهمی که در این میان وجود دارد، این است که شهر تهران، برخلاف چهره خشن و هوای پر از آلودگی، ارتفاعات بسیار زیبایی دارد که در دل کوه های سر به فلک کشیده البرز قرار گرفته و در ماه های مختلف سال، به خصوص در فصل بهار و تابستان، گردشگران بسیاری را با آغوش باز می پذیرد. کوه های تهران که از قدیم، پذیرای شهروندان ایرانی بوده اند، طبیعتی لطیف داشته و در فصل بهار، گل ها و گیاهان زیادی در این منطقه رشد می کنند که بسیاری از آن ها خاصیت دارویی دارند. اگر اهل طبیعت گردی هستید، بهتر است که به ارتفاعات تهران بروید و نفسی تازه کنید.

ارتفاعات تهران

دربند

یکی از مناطق خنک و زیبایی که در کوه های تهران قرار گرفته و می توان گفت که اولین مقصد گردشگری طبیعت در بین مردم، به خصوص اهالی تهران می باشد. دربند که در ارتفاع 1700 متری از سطح دریا قرار دارد، یکی از راه های اصلی صعود کوهنوردان به البرز مرکزی می باشد. آبشار دوقلو که از آبشارهای بسیار معروف تهران است در مسیر دربند واقع شده است، درضمن شما می توانید از سوار شدن بر تله سیژ دربند که در این منطقه وجود دارد نیز لذت ببرید.

ارتفاعات

ارتفاعات

درکه

پر رفت و آمدترین ییلاق تهران که جزو زیباترین و قدیمی ترین های محلات ییلاقی هم محسوب می شود. آنطور که گفته می شود قدمت درکه به قرن پنجم هجری باز می گردد. در آن زمان، درکه زمین های شخصی محسوب می شد که درواقع باغداران و کشاورزان صاحب آن بودند اما به مرور تبدیل به منطقه ای عمومی و گردشگری شد. امروزه ما شاهد استراحتگاه ها و کافه های بسیاری در مسیر رسیدن به قله هستید.

ارتفاعات

ارتفاعات تهران

بام تهران

یکی از معروف ترین ارتفاعات تهران، بام تهران است که تبدیل به یکی از مهمترین نقاط گردشگری پایتخت شده. این مسیر مرتفع علاوه بر پیاده رو، جاده ای آسفالته نیز دارد که می توانید با اتومبیل طی کنید.

بام تهران

بام تهران

توچال

یکی از زیباترین ارتفاعات تهران، قله توچال می باشد که مشهورترین و پر رفت و آمدترین پناهگاه های کوهستانی در آن قرار گرفته و تمامی این پناهگاه ها مشرف به خود تهران می باشند. در مسیر این قله، تفریحگاه هایی وجود دارد و در ایستگاه شماره پنج آن نیز تله کابینی برای تفریح گردشگران وجود دارد. پیست اسکی توچال نیز از معروف ترین پیست های اسکی تهران می باشد.

دیزین - ارتفاعات

دیزین - ارتفاعات

شمشک

شاید بتوان گفت که در میان ارتفاعات تهران، شمشک بیشتر از بقیه تجهیز شده است. شمشک که در ارتفاعات فشم قرار دارد، دارای پیست اسکی مجهزی است که از سوی فدراسیون جهانی اسکی، یک پیست بین المللی شناخته شده و دومین پیست بزرگ ایران نیز می باشد. پیست اسکی شمشک، طوری طراحی شده که حتی اسکی بازان مبتدی هم می توانند در این محل به اسکی و تفریح بپردازند. روستای شمشک در نزدیکی این ارتفاعات از زیباترین روستاهای اطراف تهران با منظره ای سرسبز و زیبا در فصل بهار می باشد.

شمشک - ارتفاعات تهران
شمشک - ارتفاعات تهران

دیزین

یکی از زیباترین ارتفاعات تهران که در میان کوه های سر به فلک کشیده البرز قرار دارد، ارتفاعات دیزین می باشد که یکی از معتبرترین پیست های اسکی خاورمیانه در آن قرار گرفته است. علاوه بر این، در فصل بهار و تابستان نیز ورزش هایی همچون دوچرخه سواری کوهستان، کایت سواری، تیراندازی با کمان و اسکی روی چمن در این منطقه برگزار می شود. رود دیزین نیز این همین ارتفاعات می گذرد.

دیزین - ارتفاعات تهران

دیزین - ارتفاعات تهران

کلکچال

از معروف ترین کوه های تهران که مقصد کوهنوردان بسیاری نیز هست، قله کُلَکچال می باشد که 3350 متر ارتفاع دارد. در روایات امده که این کوه که به یخچال پربرف نیز معروف است، خانه دیو سپید مازندران بوده که در فردوسی در شاهنامه از آن یاد می کند.

کلکچال - ارتفاعات تهران

کلکچال - ارتفاعات تهران

آبشار لت مال

جاده ای کوهستانی که به روستاهای وردیج و واریش ختم می شود، آبشار زیبای لت مال را در خود جای داده است. این کوه معروف، یکی از مقاصد جذاب برای کوهنوردان به خصوص کوهنوردان دانشگاه شریف می باشد، زیرا جاده این کوه در قسمت شمالی شهرک دانشگاه در وردآورد قرار گرفته و فاصله چندانی با ان ندارد، با این وجود آب و هوایی بسیار متفاوت با تهران را در این منطقه تجربه خواهید کرد.

آبشار لت مال - ارتفاعات تهران

آبشار لت مال - ارتفاعات تهران

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آبشار شیطان کوه زیباترین آبشار مصنوعی ایران است

گلاره یوسف پور ، پنج شنبه 25 آذر 1400

براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آبشار شیطان کوه زیباترین آبشار مصنوعی ایران است.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :