آشنایی با برج میلاد تهران | آسمان خراشی در پایتخت ایران

وقتی اسم تهران، پایتخت ایران به میان بیاد، اولین چیزی که تو ذهن هر کسی نقش میبنده، شلوغی و سرو صدای ناهنجاره. شهر مظلومی که شاید حتی خودش هم دلش نخواسته انقد تو قلبش هرج و مرج اتفاق بیوفته و هوای همیشه کثیفی داشته باشه. این تهران شلوغ، در طول تاریخ گذشته تا به الان، فراز و نشیب های زیادی رو پشت سر گذاشته و تونسته با افتخار به همین زیبایی های طبیعیش بنازه. زیبایی های طبیعی مثل دماوند سر به فلک کشیده که نمای باشکوه و ستودنیِ اون تونسته هر بیننده ای رو به آرامش دعوت کنه. مردم همیشه درگیر با مشغله هم میتونن تو تهران، هر وقت که از تماشای خیابون های پر رفت و آمدش خسته شدن، کمی اوج بگیرن و این شهر رو از بالا تماشا کنن. تهران گردی میتونه تفریح وصف ناپذیری تو پایتخت باشه. اما اینبار میخوایم یه سر به شاهکار بلندی که امروزه در کنار برج زیبای آزادی، نماد دیگه ای از شکوه تهران باشه، سر بزنیم. برج میلاد تهران، آسمان خراشیِ که ساخت اون 11 سال یه طول انجامیده و امروزه تونسته نماد افتخار ایران و ایرانی باشه. در میان این شلوغی ها اما میخواهیم به تماشای معماری برج میلاد که در شمال غرب تهرانِ بریم و این سازه ی سر به فلک کشیده رو از نمای نزدیکتر ببینیم. در ادامه با ما همراه باشین تا ضمن آشنایی با برج میلاد بررسی معماری این اثر باشکوه و آشنایی با امکانات برج میلاد، کمی هم به مکان های تفریحاتی اون بپردازیم.

برج میلاد

آسمان نزدیک است...

برای آشنایی با برج میلاد و معماری اون لازم هست بدونیم که پیشنهاد ساختن برج میلاد تهران تو سال 1370 مطرح شد و محل اون هم از میان 21 محل پیشنهادی انتخاب شد.  در سال 1373، مطالعاتی برای محل ساخت این برج آغاز شد که بعد از گذشت 3 سال مطالعات جغرافیایی، از نظر امکان شناسی و زمین شناسی، تو دی ماه 1376 کلنگ ساخت اون زده شد و 40 درصد پروژه در 8 سال، و 60 درصد اون هم تو 30 ماه تکمیل شد و طرح نهایی و آماده شده بعد از حدود 11 سال در مهر 1387 با شعار آسمان نزدیک است افتتاح شد. معماری برج میلاد، پروژه ای هست ابتدا با نام برج یادمان کلید خورد اما تو سال 1380 به مناسب صدمین سالروز تولد امام خمینی ، نام این پروژه به برج میلاد تغییر کرد.

آسمان نزدیک است...

معماری آسمان خراش پایتخت…

قبل از بررسی امکانات برج میلاد نگاهی به معماری و ساختمان برج میلاد تهران میندازیم. ارتفاعی حدود 435 متر در برابر جریان هوای و تند بادها مقاوم سازی شده و در برابر زلزله کاملا مقاومِ که هنگام حادثه هم این ساختمان، مقاومتش رو به طور کامل حفظ میکنه. تو 3 ضلع این ساختمان 6 دستگاه آسانسور با سرعت برای بازدید کنندگان برای رسیدن به راس برج وجود داره که در ضلع چهارم 1868 پله فرار هم نصب شده. برای آشنایی با برج میلاد و معماری اون نکاتی گفته شده که با خوندنشون به آشنایی با برج میلاد کمکتون خواهد کرد.
قسمت معماری برج میلاد و لابی، 6 طبقه برای پذیرش بازدید کنندگان از طبقه همکف وجود داره که از سقف بتنی یکپارچه ای که از برجسته ترین معماری های معاصر هست تشکیل شده، همچنین تو این لابی، 6 پله برقی و 4 دستگاه آسانسور هم قرار گرفته.
ساختمان راس برج هم یکی از بزرگترین مرکز های مخابراتی دنیا به شمار میره که دارای 12 طبقه، 8 آسانسور هست.ساختمان راس منطقه ی امن از بحران آتش هست که در برابر اون مقاوم بوده و دارای سکوی دید باز و بسته ، گنبد آسمان ، رستوران گردان با گنجایش حدود 400 نفر ، رستوران ویژه با ظرفیت 100 نفر ، تریا ، گالری های هنری ، موزه مشاهیر و طبقات ویژه مخابرات و تلویزیون نیز هست. دکل بالای آنتن میلاد هم 120 متر ارتفاع داره که دارای یک آسانسور 2 نفره برای انتقال کاربران تخصصی تا ارتفاع 70 متری وجود داره.

معماری آسمان خراش پایتخت…
معماری آسمان خراش پایتخت زیبا
معماری آسمان خراش پایتخت دیدنی

دیدنی های برج میلاد

امکانات برج میلاد بسیار متنوع و زیاد هست که میتونین با حوصله تمام قسمت های اون رو با دقت نظاره کنین.
1- مرکز خرید برج میلاد: لذت خرید کردن تو برج میلاد تهران میتونه حال آدم رو حسابی جا بیاره، طبقات لابی این برج 83 واحد تجاری لوکس داره که میتونه تجربه متفاوتی از خرید رو بهتون نشون بده. ورود به ساختمان لابی برج میلاد رایگان هست و از ساعت 12 تا 24 هم امکان پذیر هست.
2- سکوی دید باز و بسته میلاد: سکوی دید بسته تو طبقه چهارم راس برج قرار گرفته و کاملا هم سر پوشیده هست. این قسمت برج دید کلی از تهران رو برای علاقه مندان فراهم میکنه و سکوی دید باز هم در ارتفاع 280 متری برج قرار گرفته که میتونین تهران رو به خوبی از بالای برج تماشا کنین.
3- موزه شهرداری برج میلاد: این موزه تو قسمت سکوی دید بسته قرار داره و هدف اون هم مستند سازی و آشنایی شهروندان و گردشگران با تاریخچه این ساختمان هست که به صورت دائمی هم دائره.
4- موزه مشاهیر برج میلاد: این موزه تو طبقه پنجم برج برای نمایش آثار ویژه هنرمندان هست که مجسمه هایی با هنرمندی هرچه تمام تر تو این مکان ساخته شدن و چهره هایی مثل پروین اعتصامی، ستارخان، کمال الملک و دیگر چهره های شاخص کشور در اون به نمایش گذاشته شدن.
5- گنبد آسمان برج میلاد: گنبدی شیشه ای شکل که در آخرین طبقه عمومی برج به ارتفاع 13 متر هست و بر پایه مجموعه ای از نمادها اسطوره ها و تمدن نه هزار ساله ایران به نمایش گذاشته شده
6- آبشار برج میلاد: آبشار بینظیری که فضای زیبای سبزی رو در کنار خودش قرار داده و ارتفاع اون به 5 متر همراه با رستوران هم هست
آشنایی با برج میلاد میتونه تفریح لذت بخشی از تهران گردی تو شمال غرب شهر باشه.

دیدنی های برج میلاد
دیدنی های برج میلاد زیبا
دیدنی های برج میلاد دیدنی

کافه ها و رستوران های برج میلاد

تو معماری برج میلاد هم کافه و رستوران های متنوع و زیادی وجود داره که اون هارو بتون معرفی میکنیم تا راحت تر امکانات برج میلاد رو بشناسین و به قسمت های مختلف اون راحت تر منتقل بشین.
1 کافه تریای برج میلاد: مکان اون در طبقه چهارم و در ارتفاع 266 متری با نوشیدنی های سر و گرم در انتظار شماست
2 رستوران ویژه برج میلاد: طبقه دهم این برج قرار گرفته و با ظرفیت بیش از 100 نفر جهت میهمانی های رسمی طراحی شده.
3 رستوران گردان برج میلاد: بزرگترین رستوران گردان جهان در ارتفاع 276 متری هست که تو طبقه ششم راس برج با ظرفیت 300 نفر قرار داره.
4 فود کورت و کافه های برج: در طبقه چهارم لابی وجود داره و یک گردش غذایی در جهان رو تو این مکان تجربه کنین.
موارد فوق در رده امکانات برج میلاد نمونه های اندکی هستن که در ادامه به بقیه موارد میپردازیم.

کافه ها و رستوران های برج میلاد
کافه ها و رستوران های برج میلاد دیدنی
کافه ها و رستوران های برج میلاد زیبا

تفریحات در برج میلاد

تفریحات مخصوص هم نمونه امکانت برج میلاد هستن که میتونین تو این مکان ها فوق العاده سرگرم باشین.
1- دوچرخه سواری در محوطه برج میلاد
2 لیزریوم برج میلاد: لیزریوم هنریِ که با استفاده از تلفیق رنگ، نور، صدا و تصویر با افکت های ویژه و صدای دالبی ایجاد میشه و برای بازدیدکنندگان میتونه جذاب باشه.
3 پینت بال برج میلاد: پینت بال برج میلاد تهران همه روزه از ساعت 9 صبح الی 11 شب و پنجشنبه و جمعه ها از ساعت 9 صبح تا 11 پذیرای علاقمندان هست.
4 دلفیناریوم برج میلاد: مرتفع ترین دلفیناریوم خاورمیانه در برج میلاد هست که ظرفیت اون هم حدود 700 نفره.
5 سینما 6بعدی برج میلاد: سینمایی یا پیشرفته ترین سینماهای چند بعدی که در اون از آخرین تکنولوژی روز دنیا هم استفاده شده.
6- سینمای برج میلاد: سینمای برج میلاد دارای دو سالن با ظرفیت 120 نفر هست که پذیرای علاقمندان فیلم و سینماست و فیلم های روز سینمای ایران هم تو این مکان اکران میشه.
تمامی این بخش ها بصورت هنرمندانه ای در معماری برج میلاد به کار گرفته شده.

تفریحات در برج میلاد
تفریحات در برج میلاد زیبا
تفریحات در برج میلاد دیدنی

امکانات جانبی در برج میلاد

1- مجموعه سایت نمایشگاهی در معماری برج میلاد: مکان برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و اقتصادی، همچنین مکانی برای برگزاری جشنواره های فرهنگی، هنری، مسابقات ورزشی و تفریحات و سرگرمی خانواده، در نظر گرفته شده.
2- مرکز همایش های بین المللی برج میلاد: مکانی برای برگزاری کنفرانس ها، سمینارها، همایش ها،جشنواره ها، کنسرت ها، کارگاه های آموزشی و نمایشگاه ها راه اندازی شده که این مرکز مجهز به 15 سالن کنفرانس جانبی، فضای نمایشگاهی هم هست.
3- مهمانسرای برج میلاد: دارای 12 اتاق و 40 تخت
4 پارکینگ برج میلاد: دارای 6 آسانسور 8 نفره برای 1000 خودرو.

امکانات جانبی در برج میلاد دیدنی
امکانات جانبی در برج میلاد بکر

راه های دسترسی

1- تهران بزرگراه شیخ فضل الله نوری ورودی بزرگراه شهید همت کنارگذار اختصاصی برج میلاد
2- تهران بزرگراه حکیم غرب بعد از بزرگراه چمران ورودی اختصاصی برج میلاد
3- تهران بزرگراه همت شرق خروجی بزرگراه شیخ فضل الله نوری جنوب، پل کابلی اختصاصی برج میلاد

راه های دسترسی

شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

آشنایی کوتاه با مراکز تفریحی برج میلاد

مهیار قاسمی ، شنبه 3 آبان 1399

با ما در راهنمای بازدید از برج میلاد همراه شوید تا بدانید برج میلاد تهران کجاست و با مراکز تفریحی برج میلاد آشنا شوید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :