بهترین شیوه حمل و نقل در سفر | با چی به مسافرت برم؟

همین که صحبت از تصمیم برای سفر میشه، چند تا جمله معروف رو بلافاصله می شنویم، کجا بریم؟ کِی بریم؟ با چی بریم؟ درواقع این سه تا جمله، سوال های اساسی برای تصمیم گیری درمورد سفر هستن و شاید ساده و ابتدایی به نظر بیان، اما مهمترین مسائلی هستن که میشه در موردشون تصمیم گرفت، به خصوص اگه بحث هزینه مسافرت براتون مهم باشه و بخواین تا اونجا که ممکنه از مخارج سفرتون کم کنین. شاید شما با هدف انتخاب بهترین شیوه حمل و نقل در سفر وارد دنیای اینترنت شدین و عمل سرچ رو انجام دادین، اما در این مقاله، ما قصد این رو نداریم که تنها مناسب ترین شیوه رو به شما معرفی کنیم، چون درواقع چنین شیوه ای به طور مطلق وجود نداره، درواقع بهتره از این زاویه بهش نگاه کنیم که با توجه به مقصدی که در نظر گرفتم و زمان سفر رفتنم و.... چه شیوه ای از بقیه مناسب تره، میشه گفت که ما ابتدا باید به دو سوال ضروری ابتدایی جواب بدیم تا بتونیم درمورد سوال آخر به نتیجه برسیم، بنابراین در این مطلب سعی می کنیم تا شما رو به سمت انتخاب بهترین شیوه حمل و نقل در سفر رو با توجه به مقصد سفرتون هدایت کنیم. با همگردی همراه باشین.

حمل و نقل

مقصد سفر

شما در درجه اول باید در نظر بگیرین که مقصدتون کجاست. این مسئله به این خاطر مهمه که شما باید مسافت مبدا تا مقصد رو بسنجین و با توجه به اون، نوع حمل و نقل رو انتخاب کنین، مثلا اینکه مسلما شما نمی تونین با قطار یا اتومبیل شخصی به برزیل برید و تنها گزینه ای که در اختیار دارین، هواپیماست، اما وقتی از قبل بدونین که قصد سفر هوایی رو دارین، می تونین تمهیدات لازم رو به کار ببرین و بلیط ارزونتری پیدا کنین، البته در این مورد مسائلی پیش میاد که انتخاب های متعددی دارین و اون وقت هست که بحث راحتی در سفر هم پیش میاد، مثلا در هنگام سفر به شهرهای داخلی، شما انتخاب هایی مثل اتوبوس، قطار، هواپیما و اتومبیل شخصی دارین و در اینجاست که باید بین هزینه سفر، راحتی و آرامش خودتون، مدت زمانی که در جاده هستین و خانواده و حتی حفظ حریم شخصی، تعادل برقرار کنین  اولویت های خودتون رو مشخص کنین.

حمل و نقل

تعداد همسفران

وقتی که بحث بهترین شیوه حمل و نقل در سفر پیش میاد، باید تبدیل به یک تحلیلگر ماهر بشین تا بتونین همه موارد رو در نظر بگیرین. وقتی که تعداد افرادی که در سفر، شما رو همراهی می کنن زیاده، بهترین راه برای کاهش هزینه های سفر اینه که یک اتومبیل کرایه کنین و با اون به مسافرت برید، اینطوری بیشتر هم بهتون خوش می گذره، البته این روش در صورتی جواب میده که قصد مسافرت هایی رو داشته باشین که مسافت زیادی با شما فاصله نداره، اما درباره سفرهای طولانی و خارج از کشور هم گزینه مناسبی وجود داره، مثلا می تونین بلیط های چارتر هواپیما رو چک کنین چون خیلی از اونا برای مسافرت های دسته جمعی، تخفیف قائل میشن.

plg , krg

شیوه حمل و نقل در شهر مقصد

ممکنه که شما کلی حساب و کتاب انجام بدین و به نتیجه دلخواهتون برسین و بهترین شیوه رو انتخاب کنین، اما وقتی به مقصد می رسین با کلی هزینه اضافی متوجه بشین که انتظارش رو نداشتین و اون وقته که حتما از خودتون می پرسین چرا؟ دلیلش می تونه این باشه که شما حمل و نقل داخلی در شهر مقصدتون رو در نظر نگرفتین. بهتره که از قبل، حسابی تحقیق کنین و ببینین که وضعیت تردد توی شهر مقصد چطوریه، اگه هزینه تاکسی بسیار سرسام آور میشه و خبری از اتوبوس های گردشگری نیست و سفر با اتوبوس های شهری هم براتون دشواره، بهتره که سفر با خودروی شخصی رو انتخاب کنین، در غیر این صورت، بیخیال اتومبیل شخصی و هزینه بنزین، استهلاک، عوارض و تعمیراتش بشین و یه وسیله عمومی ارزونتر پیدا کنین و توی شهر مقصد هم با خیال راحت با وسایل عمومی، تردد کنین.

حمل و نقل

شیوه های دیگر حمل و نقل

غیر از شیوه های مرسوم برای مسافرت جاده ای، روش هایی مثل هیچهایک، مسافرت با موتور سیکلت و دوچرخه هم وجود داره که هرکدوم ویژگی های مثبت و منفی خاص خودشون رو دارن و در آخر، تصمیم نهایی به خود شما بستگی داره. شما باید تمام جوانب رو در نظر بگیرین و بهترین روش رو انتخاب کنین.

حمل و نقل
شما هم رای بدهید
رزرو آنلاین اقامتگاه
تور ها
فلای تودی

درباره نویسنده

بیشتر بخوانید

بهترین گجت های سفر | تکنولوژی رو با خود به مسافرت ببرید

Abbas .PRZ ، شنبه 16 اردیبهشت 1396

با پیشرفت علم حالت سفر و وسایلش هم تغییر کرده آیا بهترین گجت های سفر مورد نیازتان رو به جایی نمیبرید.این مطلب شش گجت را که این روزها جزو نیاز سفر شده را می بینید.

نظرت چیه
0 دیدگاه و 0 رای ثبت شده است .
مرتب سازی :